Uğur Okulları, erkenSTEM eğitimini yarın tanıtacak
Uğur Okulları Bahçeşehir Üniversitesi BAUSTEM Merkezi’nin akademik desteğiyle okul öncesi-ilkokul kademesinde erkenSTEM yaklaşımını hayata geçiriyor. Türkiye’de bir ilk olan bu anlayışın lansmanı yarın saat 11:00’da Levent Kolektif House’ta yapılacak.
Üreten, girişimci nesiller yetiştirmeyi kendine misyon edinen Uğur Okulları’nın okul öncesi ve ilkokul kademesinde erkenSTEM ön plana çıkıyor. Science (Fen), Technology (Teknoloji ), Engineering (Mühendislik) ve Mathematics (Matematik) kelimelerinin baş harflerinden oluşan bir kısaltma olan STEM disiplinler arası bir eğitim anlamına geliyor. Öğrencilerin ezberci değil analitik düşünen, yaratıcı, sorgulayan birer birey olmalarını destekleyen bu yaklaşım dünyada genellikle ortaokul ve lise kademesinde uygulanıyor ancak Türkiye’de ilk kez Uğur Okulları’nda okul öncesi ve ilkokul düzeyinde erkenSTEM adıyla hayata geçirildi.
Uğurlular bilgi temelli hayat problemlerini çözüyor
erkenSTEM yaklaşımı ile Uğur Okulları okul öncesi ve ilkokul öğrencileri, dönem boyunca 4 ayrı tema üzerinde çalışıyor. Temalar; Yeşil Dünyamız, Makineler Dünyası, Bilişim Dünyası ve Hayal Dünyamız. Yeşil Dünyamız’da amaç öğrencileri Fen Bilimlerine, Makineler Dünyası’nda Mühendisliğe; Bilişim Dünyası’nda teknolojiye; Hayal Dünyamız’da ise matematiğe hazırlamak.
Ders müfredatının içinde yer alan erkenSTEM’de okul öncesi ve ilkokul kademesindeki 4-10 yaş arasındaki öğrenciler 2 ay süreyle tek tema üzerinden çalışarak aynı bilgi temelli hayat problemi için çözüm üretiyor. Öğretmenler de bu dersi her sınıf seviyesinde hedeflenen farklı kazanımlara göre bireyselleştirerek, farklı malzemelerle yönetmekte; bu sayede öğrenciler derslerde öğrenilen kavramları hayatlarında kullanmayı öğreniyor.
Öğrencilerin erkenSTEM eğitiminde 8 ay boyunca her iki ayda bir proje yaparak yepyeni kazanımlar elde ettiğini belirten Uğur Okulları Genel Müdürü Yücel Yücel konuyla ilgili şöyle konuştu: “2016-2017 eğitim öğretim döneminin ilk projesi Yeşil Dünyamız teması kapsamında hayata geçirilen baraj projesiydi. İkinci proje Makineler Dünyası teması; proje konusu ise Amsterdam Evleri oldu.
Amsterdam’da bu evlerde yaşayan kişiler, evlere kapıdan giremeyecek büyüklükteki eşyaları, evlerin dışına kurdukları kaldıraç gibi basit makinelerle evlere taşırlarmış. Proje kapsamında biz de öğrencilerimize bu mekanizmayı anlatarak basit makineler yapmasını istedik. Çocuklar projelerini yaparken bir yandan ekip halinde çalışmayı öğrendi bir yandan da çevreyi ve meslekleri tanıdılar. Bu süreç boyunca iletişim becerileri yüksek, daha aktif, fikirlerini dile getiren bireyler haline geldiler. Yıl boyunca aldıkları bu eğitim sayesinde öğrencilerin edindikleri kazanımlar onların hayata daha kolay adapte olmalarında ve önlerine çıkan problemlerde çözüm üretebilmelerinde destek olacaktır. Tüm bunlar öğrencinin sınavlardaki başarı oranını da artıracak bir unsurdur.”
Donanımlı öğretmenler
Uğur Okullarında erkenSTEM eğitimi, hayat bilgisi, fen, matematik derslerinde işlenen kavramlar konusunda en donanımlı öğretmenler olan sınıf öğretmenleri tarafından veriliyor. BAUSTEM Merkezi ise verdiği eğitimler, yayınlar ve proje örnekleri ile sınıf öğretmenlerini düzenli olarak destekliyor ve bilimsel yöntemlerle pedagojik olarak onları denetliyor.