Twitter’ın kurucusu “hiperenflasyon” konusunda uyardı – Son 24 saatin gündemi
Twitter Kurucusu “hiperenflasyon” konusunda uyardı
Twitter Kurucusu Jack Dorsey de hiperenflasyon ile ilgili endişelerini dile getiren kişiler arasına katıldı. Nitekim son dönemlerde özellikle hammadde krizi ile birlikte fiyatların hızla yükselmesi tüm dünyanın hiperenflasyon konusunda endişelenmeye başlamasına sebep oldu. Twitter’ın kurucusu Jack Dorsey de bu konuda açıklama yaptı.
Dorsey, “Hiperenflasyon her şeyi değiştirecek. Bu olacak…” şeklinde fikrini dile getirdi.
ABD Merkez Bankası (FED) Başkanı Jerome Powell da geçtiğimiz günlerde bu konuya değinerek ABD’deki tüketici enflasyonunun son 30 yılın zirvesine ulaştığını hatırlattı. Powell, ayrıca, tedarik zincirindeki aksamalar sebebiyle enflasyonun ABD’de kalıcı olabileceğini belirtti.
Adobe da aşı kararını açıkladı
Global düzeyde Covid-19 vakalarında yaşanan dramatik artış, birçok şirketin aşıyla ilgili karar vermesine zemin oluşturdu. Özellikle ABD’deki birçok teknoloji firması arda arda aşı zorunluluğu getirdiğini açıkladı. Bunlardan sonuncusu ise Adobe oldu. CNBC’nin haberine göre şirket bir bilgilendirme e-postasıyla çalışanlarının 8 Aralık tarihine kadar aşı olması gerektiğini, olmayan çalışanların ise ücretsiz izne ayrılmak zorunda kalacaklarını bildirdi.
Şirket çalışanlarının yüzde 93,5’inin halihazırda aşılı olduğunu veya iki doz aşı yaptırma sürecinde olduğunu belirtti. Kalan çalışanlardan aşı olmayı reddedenlerin ücretsiz izne çıkabileceğini belirten şirket dini ya da tıbbi sebebi olanlara ise “istisna” uygulanacağı belirtildi.
İstanbul Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, yeni taksi sisteminin detaylarını paylaştı!
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun duyurduğu taksi krizinin çözülmesinin planlandığı yeni sistem, geçtiğimiz günlerde İBB tarafından açıklanmıştı. Başkan İmamoğlu bugün taksi krizinin çözümünün bir parçası olarak taksi esnafına yapılacak iyileştirmeleri, Twitter hesabından duyurdu.
Ekrem İmamoğlu’nun açıkladığı yeni sisteme göre artık taksi plakası satışında “Şoförlük mesleği geçim kaynağı” şartı olacak. Bu sayede korsan taşımacılık önlenecek ve şoförlerin hakları korunacak. Ayrıca ticari plakaların çoklu hisselere bölünmesi ortadan kaldırılacak, plakaların tek sahibi olacak. Bunun yanında İBB, esnaf odaları ve emniyet temsilcilerinden oluşturacağı komisyon ile mevcut taksi plaka sahiplerini ve şoförleri denetleyecek.
Ekrem İmamoğlu’nun açıklamalarına göre artık;
- Maaş, sosyal yardımlar ve tüm primler dahil ortalama aylık NET 6.622 ₺ olacak.
- İstanbul Büyükşehir Belediyesi taksi şoförlerine yılda 2 maaş performans primi ödenecek.
- Yılda 2 defa giyim yardımı yapılacak.
- Eve gidiş gelişte servis sağlanacak.
- 1 öğün yemek ücreti ayrıca ödenecek.
- Mesai saatleri, İş Kanunu’ndaki gibi haftada 45 saat olacak.
- SGK ödemeleri haftada 45 saat, ayda 30 güne göre yapılacak.
- Güvenli ve konforlu yolculuk içim şoförlere düzenli eğitimler verilecek.
Lüks pazarı kıtlıkla sınanıyor
Lüks ürünler pazarında kelimenin tam anlamıyla bir devrim yaşanıyor… Başta Y ve Z kuşağı olmak üzere lüks tüketicisi markalardan “farkında” ve “uyanık” olmalarını beklerken sürdürülebilirlik de tüm stratejilerin merkezine yerleşiyor. İkinci el pazarı hızla yükseliyor, “kıtlık” stratejisiyle yaratılan “Flash satışlar” şaşırtıcı rakamlara ulaşıyor, üyelik modelleri ve kiralama lüksün yeni vazgeçilmezleri arasındaki yerini alıyor… Deloitte Danışmanlık Lideri Hakan Göl tüm bu değişimleri çarpıcı örneklerle ortaya koyan Global Powers of Luxury Goods raporunu Marketing Türkiye okurları için yorumladı.
İçinden geçtiğimiz kaotik süreç tüm tüketici gruplarında olduğu gibi lüks ürünleri alan tüketicilerde de davranış değişiklikleri yarattı. Bu değişiklikleri ciddi tektonik hareketler olarak yorumlayabiliriz: Covid-19 ve pandemi etkisi, teknolojinin doğrusal olmayan üstel (geometrik) ilerleyişi, artık ortalama lüks tüketicisinin olmaması – çeşitliliğin artması, regülasyonlar ve ticaret politikaları…
Söz konusu değişimler lüks ürün üreticileri için bir nevi paradigma değişikliğine neden oldu. Eskiden fiziksel ve dijital dünyada ürün, kanal ve lokasyon bazında bakılan “pazar payı” yerini tüketicinin 24 saatine ne kadar hitap edildiğini ölçen “zaman payı”- na; yaşam tarzındaki ilgili noktalarla ne kadar eşlenildiğini ölçen “zihin payı”na ve alışveriş anındaki ticari başarıyı ölçen “cüzdan payı”na bırakıyor.
Deloitte tarafından gerçekleştirilen Global Powers of Luxury Goods raporu da işte bu parametreleri odağına alarak moda ve lüksün yeni dönemine ışık tutuluyor. Raporla ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Geleceğin akaryakıt istasyonları
Yakın geçmişe dek yalnızca araçlarımıza yakıt alabildiğimiz ve temel ihtiyaçlarımıza karşılık veren akaryakıt istasyonları şimdilerde kapsamlı bir dönüşüm içinde… Öyle ki taze kahvesinden lezzetli sandviçlerine, temassız ödeme sistemlerinden geniş market bölümlerine kadar akaryakıt istasyonları yepyeni bir deneyim sunuyor ziyaretçilerine. Peki, akaryakıt istasyonlarındaki bu dönüşüm hangi alanlarda yoğunlaşıyor? Tüketiciler akaryakıt istasyonlarından neler bekliyor? Geleceğin akaryakıt istasyonları nasıl olacak? Tüm bu soruların yanıtları Marketing Türkiye için Wunderman Thompson’ın gerçekleştirdiği kapsamlı analizde…
Wunderman Thompson Sohbetleri’nde Shell Brands International AG’nin CEO’su ve Başkan Yardımcısı Dean Aragon “İlerleme enerji gerektirir, ancak bu sadece daha fazla enerji sunarak olamaz” derken, sadece enerji sektörünün değil aynı zamanda birçok marka için amaçların tazelendiği ve kendilerini yeniden tanımladığı, yapılandırmaya başladığı bir dönemi işaret ediyor. İklim değişikliğinin nedenlerini ortadan kaldırma gerekliliğini kabul eden enerji sektörü, daha temiz ve sürdürülebilir enerji için seferber olurken akaryakıt istasyonları da önemli bir değişim sürecinden geçiyor… Çok yakın bir zamana kadar belki de sadece aracımıza yakıt almak, lastiğimizin havasını şişirmek üzere uğradığımız akaryakıt istasyonları, günümüzde sürekli hareket eden ve birçok ihtiyacını yolda karşılaması gereken insan için, bu gereksinimlerini güvenle karşıladığı, rahat bir soluk aldığı yeni bir deneyim alanına dönüşüyor. Haberin detaylarına göz atmak için TIKLAYIN.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | Kuzey Kore |
2 | #SoylununYanındayız |
3 | Mansur Yavaş |
4 | Persona Non Grata |
5 | BunuDa Gördük |
6 | Büyükelçi |
7 | Dolar 15 |
8 | KHKlı Hakkını İstiyor |
9 | Bu 10 |
10 | #pazar |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Shiba |
2 | Shiba Coin |
3 | Barcelona |
4 | Liverpool |
5 | Galatasaray Beşiktaş |
6 | Beşiktaş Galatasaray |
7 | Beşiktaş – Galatasaray |
8 | Antalyaspor Başakşehir |
9 | PSG |
10 | Sivasspor – Adana Demirspor |