5 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
TV'nin tanımı değişiyor!
Haberler

TV’nin tanımı değişiyor!

Nafizcan Önder
4 Şubat 2024
2 dk okuma

Pek çoklarına göre geçmişte kalan ailece TV izleme alışkanlığı geri dönüyor! Google’ın Ipsos iş birliğiyle gerçekleştirdiği yeni araştırması, YouTube ve bağlı TV’lerin insanları bir araya getirdiğini ve ortak deneyim arayışını desteklediğini gösteriyor. Öte yandan Avrupa’da ankete katılanların yüzde 71’i, Netflix, Amazon Prime ve YouTube gibi akış hizmetlerini de TV olarak tanımladığını ifade ediyor. Peki, müşterilerine oturma odalarında erişmek isteyen markalar nasıl bir yol izlemeli? Gelin birlikte bakalım…

Topluluk hissinden yararlanın!

Google’ın son araştırmasına göre izleyicilerin dörtte üçü birlikte YouTube izlediği arkadaşlarıyla ve ailesiyle daha güçlü bağlar kuruyor.

Tüketiciler birlikte içerik izlemenin iyi hissettirdiğini düşünüyor. Daha büyük kitlelere erişmek isteyen pazarlamacıların da bu gerçeği dikkate alarak dikkatlerini bağlı TV’ye çevirmesi bir gereklilik olarak çıkıyor karşımıza.

TV'nin tanımı değişiyor!

Katılımcıların beşte dördünden fazlası, birlikte YouTube izlerken insanlara yeni bir içerik gösterdiği için iyi hissettiğini söylüyor. İtalya’dan bir YouTube kullanıcısının açıklaması ise şöyle: “Kızımla YouTube izlerken onun zevklerini öğreniyorum, bana sevdiği şeyleri anlatıyor…”

Trend içerikleri yakalayın!

Reklamverenlerin bağlı TV’de hangi içerik türlerinin popüler olduğunu anlaması önemli. Bu şekilde doğru yerde etkileşim sağlayan kullanıcılara erişebilirler.

Örneğin, Birleşik Krallık’ta bağlı TV’lerdeki YouTube seyahat içeriklerinin izlenme süresi yıldan yıla yüzde 45 mizah içeriklerininse izlenmesi süresi ise yıldan yıla yüzde 50 artmış durumda.

Grup aktivitesi odaklı videolar da oturma odalarında birlikte izleyenlerin tercih ettiği ortak deneyimler haline geliyor. Örneğin, dans içeriklerinin bağlı TV izlenme süresi yıldan yıla yüzde 22 artmış. Giderek popüler hale gelen bu YouTube trendinden yararlanmak isteyen pazarlamacılar artık büyük ekranda harekete geçebilir.

Birleşik Krallık’tan bir YouTube izleyicisinin açıklaması şöyle: “Gerçekten YouTube’a girip gününüzün yarısını öğrenerek geçirerek kendinizi yetiştirdiğinizi ve geliştirdiğinizi hissedebilirsiniz.”

Reklamverenin dikkatine! Connected TV izleyicileri dikkatini daha çok veriyor…

İzleyiciler televizyonda favori YouTube seyahat kanallarının videolarını izleme maratonu yaparken YouTube’da satın alma kararlarıyla ilgili öneri ve bilgi de arıyor. Hatta verilere göre Avrupalıların yüzde 57’si ürün araştırması için YouTube’u kullanıyor.

Connected TV ile ilgili olarak izleyicilerin yüzde 86’sı TV ekranında YouTube’da birlikte izlediği içeriklere dikkatlerini daha çok verdiğini, her on izleyiciden yedisi ise kişisel olarak alakalı reklamları izlemeye açık olduğunu ifade ediyor.

Kaynak: Think With Google

featured
1 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
2 Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
3 Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
4 Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
5 Cumhuriyet coşkusuna ortak olan markalar!
Cumhuriyet coşkusuna ortak olan markalar!
Güncel Haberler
Dua Lipa’dan güzellik dünyasına güçlü bir adım: DUA x Augustinus Bader
Dua Lipa’dan güzellik dünyasına güçlü bir adım: DUA x Augustinus Bader
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Kral Şakir geri döndü: “Dünyalar Karıştı” sinemalarda!
Kral Şakir geri döndü: “Dünyalar Karıştı” sinemalarda!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapay zeka yatırımı artıyor ama “değer boşluğu” büyüyor
Haberler
Yapay zeka yatırımı artıyor ama “değer boşluğu” büyüyor
Sena Tufan
2 hafta önce
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Haberler
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Sena Tufan
15 saat önce
Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
Haberler
Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
Advertorial
11 Eylül 2025
25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya "gülümseme"
Haberler
25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya “gülümseme”
Nafizcan Önder
5 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.