24 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye'nin küçük ev aletleri haritası...
Haberler

Türkiye’nin küçük ev aletleri haritası…

Marketing Türkiye
22 Şubat 2025
4 dk okuma

Marketing Türkiye ve Versuni Türkiye’nin (Philips Küçük Ev Aletleri) iş birliğiyle Aksoy Araştırma tarafından gerçekleştirilen “Küçük Ev Aletleri Araştırması”, Türk tüketicisinin küçük ev aletlerine dair tercihlerini, yenileme alışkanlıklarını ve inovasyon beklentilerini kapsamlı verilerle analiz etti. Her ay Marketing Türkiye’de yer alacak farklı bir bölümle pazara ışık tutacak olan araştırmanın ilk raporu sektördeki genel eğilimlere odaklanıyor…

Modern yaşamın yoğun temposunda, küçük ev aletleri adeta hayat kurtarıcı bir rol üstleni­yor. Hızlı ve pratik çözümler sunarak zaman kazandıran “evin küçük devleri” özellikle çalı­şanların vazgeçilmez yardımcıları haline gel­miş durumda. Sabah kahvesi için espresso makineleri, mut­fakta yaratıcılığı destekleyen blender ve mikserler, temizlikte kusursuz sonuçlar sunan robot süpürgeler… Her biri, günlük işleri kolaylaştırırken yaşam kalitesini artırıyor. Pek çok kate­goriye göre büyüme eğiliminde olan ve özellikle beyaz yaka­lıların alım iştahının oldukça yüksek olduğu bu kategorideki kimi ürünler, statü simgesi olarak dahi konumlanabiliyor. Peki, küçük ev aletlerinde tüketici en çok hangi kanallardan alışveriş yapıyor? Alışveriş alışkanlıkları neye göre şekille­niyor? Yanıtlar, Aksoy Araştırma’nın Marketing Türkiye ve Versuni Türkiye’nin (Philips Küçük Ev Aletleri) iş birliğiyle yürüttüğü Küçük Ev Aletleri araştırmasından geliyor…

Araştırma tüketicilerin satın alma süreçlerinde kalite, per­formans ve dayanıklılığı önceliklendirdiğini ortaya koyuyor. Araştırmaya göre, tüketicilerin yüzde 76,7’si cihazlarını yal­nızca bozulduğunda yenilerken, yüzde 65,4’ü önümüzdeki bir yıl içinde yeni bir cihaz almayı veya mevcut cihazlarını yenile­meyi planlıyor. Online alışveriş siteleri, yüzde 75,9’luk oranla bilgi edinmede en çok tercih edilen kanal olurken, tüketici­lerin inovasyon beklentileri robot süpürge ve dikey süpürge gibi ürünlere odaklanıyor.

Küçük ev aletlerinde yenilik zamanı!

Türkiye'nin küçük ev aletleri haritası...

Araştırma kapsamında ilk olarak katılımcıların küçük ev aletleri alış­kanlıkları mercek altına alındı. “En son ne zaman bir küçük ev aleti aldınız?” sorusuna 6 ay-1 yıl arası diyenlerin oranı yüzde 36,8, son 6 ay içinde yanıtını verenlerin oranı yüzde 26,9, 1-2 yıl arası diyenlerin oranı yüzde 23,7 ve 2-5 yıl arası diyenlerin oranı ise yüzde 7,7 oldu. “Önümüzdeki 1 yıl içerisinde yeni bir küçük ev aleti almayı ya da var olan cihazınızı yenilemeyi düşünüyor musunuz?” sorusuna ise yüzde 65,4 evet, yüzde 34,6 hayır dedi.

Bozulmadan yenisi alınmaz!

Türkiye'nin küçük ev aletleri haritası...

Araştırmaya göre bir küçük ev aleti bozulmadan yeni­sini alma yaklaşımı pek de yaygın değil. Öyle ki “Evinizdeki küçük ev aletlerini ne zaman yenilersiniz?” sorusuna katılımcıların yüzde 76,7 gibi büyük bir bö­lümü “bozulduğunda” yanıtını verdi. Bir üst modeli çıktığında yenileyeceğini söyleyenlerin oranı yüzde 16,2, “güvendiğim biri yeni modeli önerdiğinde” di­yenlerin oranı ise yüzde 5,1 olarak araştırmaya yansı­dı. Katılımcıların yüzde 2,1’i ise taşındığı vakit küçük ev aletini yenileyeceğini belirtti.

Süpürge candır!

Türkiye'nin küçük ev aletleri haritası...

Islak ve kuru temizleme teknolojileri ile yeni nesil te­mizleme çözümleri sunan süpürge kategorisi en çok inovasyon ve performans beklenen kategori olarak araştırmaya yansıyor. Katılımcılara sorulan “En çok hangi küçük ev aletini kullanmayı daha çok seviyor­sunuz?” sorusuna yüzde 24,8’i blender, mikser, mut­fak robotu gibi yemek hazırlama gereçlerini sevdiğini belirtti. Süpürge diyenlerin oranı yüzde 24,4, robot süpürge diyenlerin oranı ise 15,7 olarak araştırmaya yansıdı. Diğer sonuçlar ise şöyle oldu: Çay makine­si (yüzde 14,4), airfryer (yüzde 9,7), ütü (yüzde 5,9) espresso makinesi (yüzde 5,2).

“Önümüzdeki dönemde en çok hangi küçük ev aletle­ri kategorisinde yeni inovasyonlar, teknolojiler bekliyorsunuz?” sorusunun yanıtları ise şöyle oldu:

Robot süpürge (yüzde 32,9), dik süpürge (yüzde 25,9), ütü (yüzde 15,4), airfryer, (yüzde 9,8) filtre kahve ma­kinesi (yüzde 7,2), Türk kahvesi makinesi (yüzde 6,3), espresso kahve makinesi (yüzde 2,5).

En önemli araştırma kanalı online

Küçük ev aletleri alınmadan önce kuşkusuz kapsamlı bir araştırma ve karar verme sürecinden geçiliyor. “Yeni bir ürün alacağınızda hangi kanallardan araştırıyorsunuz?” diye sorulan çalışmada katılımcıların yüzde 75,9’u onli­ne alışveriş siteler yanıtını verdi. Sosyal medya diyenlerin oranı yüzde 51,6, markanın web sitesi diyenlerin oranı yüzde 39,8, forumlar yanıtını verenlerin oranı yüzde 9,5 ve tanıdıklar/çevre diyenlerin oranı da 3,4 olarak kaydedildi. “Yeni bir ürünü nereden almayı tercih edersiniz?” sorusunda ise dengeli bir dağılım ortaya çıktı. Katılımcıların yüzde 50,1 online kanalları tercih ettiğini belirtirken yüzde 49,9’u da satış noktasına giderek alışveriş yaptığını söylüyor.

Kalite, performans, dayanıklılık…

Satın alma tercihlerini etkileyen pek çok unsur bulunsa da araştırmaya göre en öne çıkan başlıklar sırasıyla kalite, performans, dayanıklılık, fiyat, marka ve tasarım oluyor. “Satın alma kararınızda hangi faktörler ne derece etkilidir” sorusu yöneltilen katılımcıların yüzde 94,8’i kalite, yüzde 94,5’i performans, yüzde 93,6’sı dayanıklılık, yüzde 92,1’i fiyat, yüzde 84,9’u marka ve yüzde 81,9’u da tasarımın satın alma kararlarında belirleyici olduğunu söylüyor.

Öte yandan ürünlerin sürdürülebilir ve çevre dostu olması da alışveriş karar­larında etkili bir parametre.

Türkiye'nin küçük ev aletleri haritası...

“Türkiye’nin kalbine dokunuyoruz”

Türkiye'nin küçük ev aletleri haritası...
Nil Şahinbaşoğlu
Versuni Türkiye Pazarlama Direktörü

“Türkiye’nin 1 numaralı küçük ev aletleri markası olarak, evleri yuvaya dönüştürme misyonumuzla her gün daha fazla tüketicinin hayatına dokunuyoruz. Araştırma verileri de gösteriyor ki, Türk tüketicisi kaliteye, performansa ve dayanıklılığa büyük önem veriyor. Biz de bu beklentileri yakından takip ediyor, ürün geliştirme ve iletişim stratejilerimize adapte ediyoruz.”

featured küçük ev aletleri
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
3 TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
4 Bir mesajla görsel üret: ChatGPT'nin popüler özelliği WhatsApp’ta!
Bir mesajla görsel üret: ChatGPT’nin popüler özelliği WhatsApp’ta!
5 WhatsApp, "Güncellemeler" sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
WhatsApp, “Güncellemeler” sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Güncel Haberler
TGS ve RSF'nin verileriyle Türkiye'nin basın özgürlüğü karnesi...
TGS ve RSF’nin verileriyle Türkiye’nin basın özgürlüğü karnesi…
Türk sanatçılar 2024’te Spotify'dan 2 milyar TL telif geliri elde etti 
Türk sanatçılar 2024’te Spotify’dan 2 milyar TL telif geliri elde etti 
SXSW Londra'da neler konuşuldu? M. Naz Atmaca Özdurak yazdı...
SXSW Londra’da neler konuşuldu? M. Naz Atmaca Özdurak yazdı…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Cadde mağazacılığında son trendler: Sizce İstiklal Caddesi'nden günde kaç kişi geçiyor?
Haberler
Cadde mağazacılığında son trendler: Sizce İstiklal Caddesi’nden günde kaç kişi geçiyor?
İrem Alimoğlu
20 Nisan 2025
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haberler
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nafizcan Önder
7 Mayıs 2025
Instagram, TikTok'un izinde: Arama motoruna dönüşmek için adım atıyor...
Haberler
Instagram, TikTok’un izinde: Arama motoruna dönüşmek için adım atıyor…
Nafizcan Önder
9 Nisan 2025
Animelerle gelen tehlike: 250 binden fazla siber saldırı Z kuşağını hedef alıyor
Haberler
Animelerle gelen tehlike: 250 binden fazla siber saldırı Z kuşağını hedef alıyor
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.