17 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Instagram, TikTok'un izinde: Arama motoruna dönüşmek için adım atıyor...
Haberler

Instagram, TikTok’un izinde: Arama motoruna dönüşmek için adım atıyor…

Nafizcan Önder
9 Nisan 2025
1 dk okuma

Sosyal medya platformları bilgiye ulaşmada da arama motorlarına rakip olmaya devam ediyor. Bu dönüşümün yeni halkası ise Instagram’dan geliyor. Platformun başındaki isim Adam Mosseri, Instagram’ın arama özelliklerini geliştirme planlarını açıkladı. Henüz detayları netleşmese de yapılacak değişikliklerin genç kullanıcıların arama alışkanlıklarına yanıt verecek yönde şekillenmesi bekleniyor.

Gençlerin giderek artan şekilde Google gibi geleneksel arama motorları yerine TikTok gibi sosyal platformları bilgi edinmek için kullandığını belirten Mosseri, bu değişimin farkında olduklarını ve Instagram’ın bu alanda güçlü bir alternatif haline gelmesini hedeflediklerini söyledi. Halihazırda küçük bir ekip arama fonksiyonu üzerinde çalışıyor olsa da, bu alana daha büyük yatırımlar yapılacağının sinyalleri verildi.

Instagram, kullanıcıların aradıkları içeriklere daha hızlı ulaşmasını sağlamakla kalmayacak, aynı zamanda içerik üreticilerinin geçmiş gönderilerinin yeniden görünür olmasına da katkı sunacak bir altyapı kurmayı hedefliyor. TikTok’taki gibi yorumlar üzerinden şekillenen bağlamsal arama önerilerinin Instagram’a entegre edilmesi de gündemde.

Henüz bu yeni arama sisteminin nasıl işleyeceğine dair net bir bilgi bulunmasa da açıklamalar, kullanıcıyı daha fazla içerikle daha hızlı buluşturan, daha etkileşimli bir yapıya işaret ediyor.

Instagram’ın aramaya odaklanma kararı, sosyal platformların sadece içerik tüketim alanı değil, aynı zamanda bilgiye erişim noktası olma yolunda ilerlediğini gösteriyor. Özellikle Z kuşağının bilgiye ulaşma biçimindeki değişim markalar için önemli sinyaller içeriyor. Bu yeni arama anlayışı, içerik üreticilerine geçmiş içeriklerinin yeniden görünür olması açısından fırsatlar sunarken, markalar için de SEO’nun sosyal medya versiyonuna hazırlıklı olmayı gerektiriyor.

featured Instagram
1 KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
2 Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
3 YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
4 Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
5 Lacoste, ikonlarıyla "oynuyor"
Lacoste, ikonlarıyla “oynuyor”
Güncel Haberler
Yüksek protein çılgınlığı büyüyor!  
Yüksek protein çılgınlığı büyüyor!  
Belirsizlik ortamında pazarlama: Hangi kampanyalar rafa kalkıyor?
Belirsizlik ortamında pazarlama: Hangi kampanyalar rafa kalkıyor?
Elektrikli süpürge alışkanlıkları değişiyor!
Elektrikli süpürge alışkanlıkları değişiyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

TÜİK açıkladı: Türkiye'de 10 kişiden biri yaşlı
Haberler
TÜİK açıkladı: Türkiye’de 10 kişiden biri yaşlı
İrem Alimoğlu
13 Mart 2025
Samsung CEO’su Han Jong-Hee hayatını kaybetti
Haberler
Samsung CEO’su Han Jong-Hee hayatını kaybetti
Sena Tufan
26 Mart 2025
Türkiye Voleybol Milli Takımlar'ın ana sponsoru sahibinden.com oldu
Haberler
Türkiye Voleybol Milli Takımlar’ın ana sponsoru sahibinden.com oldu
İrem Alimoğlu
4 gün önce
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Haberler
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Marketing Türkiye
6 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.