Türkiye’nin ilk marka danışmanlık şirketi 20 yaşında
Güven Borça’nın marka konulu ilk makalesi Kasım 1991’de Marketing Türkiye’de yayınlandı. Sonrasında, ülkede gelişen pazarlama disiplinine paralel olarak eğitimler, yazılar, konuşmalar devam etti. Doksanlarda Türkiye iş dünyası bir dönüşüm yaşıyor, şirketlerde pazarlama bölümleri kuruluyor ve marka yönetimi giderek önemli bir konu haline geliyordu. Bunu bir fırsat, aynı zamanda bir misyon olarak gören Güven Borça 1997 yılında profesyonel hayatı bırakarak eğitim ve danışmanlık alanına geçti. Birkaç yıl bağımsız marka danışmanı olarak çalıştı. Sektörün büyüme potansiyelini görünce de 2001 yılında Markam’ı kurdu.
Dört kişilik bir çekirdek kadro ile başlayan Türkiye’nin ilk marka danışmanlık şirketi Markam, takip eden yıllarda büyümeye devam etti ve bir marka okulu gibi çalıştı. Bugün ülkemizde yaratılan katma değeri artırmak için çalışan çok sayıda Marka Danışmanı, Markam’da yetişti.
Öte yandan marka danışmanlığı tarif edilmesi zor, soyut bir iştir. Marka Danışmanı’nın pazarlama adına ne yaptığını anlamak herkes için kolay değil. Ama görünen o ki Markam bu zor işi başarmış olup yirmi yıldır ilkelerinden taviz vermeden hizmet vermeye devam ediyor.
Markam, yeri geldi sıfırdan markalar yarattı, yeri geldi mevcut markaları yeni rotalara soktu, birçok şirkette pazarlama departmanları kurarak marka odaklı yönetim dönüşümlerine öncülük etti. Markalarımıza yurt dışında da hizmet verdi. Marka Danışmanları ve Yöneticileri Derneği – Marka Konseyi 2014 yılında kuruldu ve Güven Borça dört yıl başkanlığını yaptı.
Markam’ın bu toprakların değerlerine ve enerjisine olan inancı tam. O yüzden, misyon ve ilkelerinden fedakarlık yapmadan hizmet vermeye yirmi yıldır devam ediyor…