17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye'nin gözünden Fenerbahçe Başkanlık seçim süreci...
Haberler

Türkiye’nin gözünden Fenerbahçe Başkanlık seçim süreci…

Nafizcan Önder
29 Haziran 2024
4 dk okuma

Spor kulüplerinde yönetim kurullarının görevi itibariyle tüm organizasyonu gözeten ve lehine stratejik kararlar alan konumda olduğu düşünüldüğünde, Başkanlık seçimlerinin kulübün gelecek yılları için kritik bir viraj olduğunu söylemek mümkün. Pek çoklarına göre geçtiğimiz ay gerçekleşen Fenerbahçe Başkanlık seçimi de “tarihi” bir seçim oldu. Öyle ki seçimden bir gün önce Habertürk’te gerçekleşen Ali Koç – Aziz Yıldırım ani canlı yayınının izlenme rekorları kırması da bu söylemi pekiştiriyordu. Peki bu seçim yarışı Türkiye’de nasıl bir etki yarattı? Taraftarın sesi seçim sonuçlarına yansıdı mı? Ali Koç’un toplum nezdindeki imajı 6 yıllık Başkanlık ve bu seçim sürecinde nasıl etkilendi ve hatta dahası bu imaj Koç Holding’e nasıl yansıdı? Tüm bu soruların yanıtları Marketing Türkiye için YouGov Türkiye’nin gerçekleştirdiği araştırmadan geliyor…

Taraftar çok, kulübüne üye yok!

Desteklenen spor kulüplerine bakıldığında Fenerbahçe ve Galatasaray yaklaşık yüzde 30 ile birbirlerine yakın seviyelerde. Beşiktaş destekçileri yüzde 18’i oluştururken herhangi bir spor takımını desteklemeyenlerin oranı yüzde 16. Bu oran, cinsiyet kırılımında farklılık göstermezken, 15-24 yaş grubu arasında yüzde 26 ile daha yüksek. Bu da son yıllarda spor basınında sıklıkla gündeme getirilen “Futbol Z kuşağının ilgisini çekemiyor” söyleminin yersiz olmadığını bizlere gösteriyor.

Katılımcıların yalnızca yüzde 13’ünün desteklediği spor kulübünün kurul üyesi olması ise araştırmanın dikkat çekici verileri arasında yer alıyor.

Fenerbahçe Başkanlık seçimi gündemi ele geçirdi

Araştırma sonuçları Fenerbahçe Spor Kulübü’ndeki seçimin yankısının, taraftarlıktan bağımsız her kesimde görüldüğünü gösteriyor. Her 4 kişiden 3’ünün (yüzde 76) 9 Haziran 2024’ten önce, seçimin yapılacağından haberi vardı. Bu oran, 45 yaş üstü kişilerde, erkeklerde ve elbette Fenerbahçe taraftarlarında ortalamaya göre çok daha yüksek.

Hemen her 2 kişiden 1’i bu seçimin Fenerbahçe Spor Kulübü için çok önemli olduğunu ifade ederken, bu seçimi önemli bulmayanların oranı yalnızca yüzde 6 olarak verilere yansıyor. Fenerbahçe taraftarının dile getirdiği önem ortalamadan daha yüksek olsa da, ülke çapında bu seçime verilen önem oldukça kapsamlı. Başkanlık seçiminden önce katılımcıların yarısı (yüzde 48) bu konuya dair haberleri çok veya oldukça yakından takip ettiğini belirtirken, Fenerbahçe taraftarında bu oran yüzde 69’a çıkıyor.

Aziz Yıldırım cesaret, Ali Koç dinamizmle özdeşleştiriliyor

Geçmiş başkanlık performansları ve başkanlara atfedilen kişilik özelliklerine gelince, Aziz Yıldırım’ı çok ve oldukça çok başarılı bulanların oranı yüzde 45, Ali Koç için ise bu oran yüzde 32. Öte yandan Aziz Yıldırım’ın geçmiş performansını başarılı bulanların oranının Fenerbahçeli taraftarlar arasında daha yüksek olması da dikkat çekici (yüzde 59).

Aziz Yıldırım ile en çok eşleştirilen üç kişilik özelliği: cesur (yüzde 37), tutkulu (yüzde 33) ve sorumluluk sahibi (yüzde 29) oluyor.

Ali Koç için de benzer kişilik özellikleri karşımıza çıksa da “dinamiklik” dikkat çekiyor. Ali Koç, yüzde 35 tarafından dinamik bulunuyor, bunu yüzde 32 ile cesaret ve yüzde 29 ile tutku izliyor.

Taraftarın sesi seçim sonuçlarına yansıdı mı?

Seçime dair tercihler farklılık gösteriyor. Seçimin yapılacağından haberdar oldukları gibi, seçimin sonucuyla ilgili de çoğunluk fikir sahibi (yüzde 72).

Ali Koç, tutulan takımdan bağımsız yüzde 42 ile en çok tercih edilen aday; fakat bu tercih Fenerbahçe taraftarlarında büyük olmasa da farklılık gösteriyor: Fenerbahçelilerin yüzde 46’sı Aziz Yıldırım’ın başkan olmasını tercih ediyordu.

Oy kullanabilmek için spor kulübü üyesi olmanın gerekli olduğu hesaba katılırsa, taraftarlık ile spor kulübü üyeliği oranları arasındaki radikal fark, araştırmada çıkan başkan tercihlerinin seçim sonucundan farklı olmasını açıklayabilir.

Ali Koç umut veriyor

Öte yandan seçim sonuçları hakkındaki yorumlar pozitif. Her 2 kişiden 1’i Ali Koç’un gelecekteki Başkanlık performansının önceki yıllardan daha başarılı olacağını düşünüyor (yüzde 50). Fenerbahçe taraftarı ortalamaya kıyasla Ali Koç’tan çok daha umutlu, bu oran taraftarlar arasında yüzde 62’ye çıkıyor.

Fenerbahçe’de 6 yıllık Ali Koç dönemi, Koç Holding’e nasıl yansıdı?

Seçimin Koç Holding hakkındaki görüşlere yansımasına gelince, katılımcıların yarısı seçim sürecinde Ali Koç’un davranışlarının ya da yeniden seçilmesinin Koç Holding’e dair görüşlerini değiştirmediğini dile getiriyor (yüzde 52).

Her iki durumun da Koç Holding’e dair görüşlerini olumlu yönde değiştirdiğini söyleyenlerin oranı ise yüzde 29 olurken, yüzde 18’lik bir kesim görüşlerinin negatif yönde değiştiğini ifade ediyor…

Araştırmanın Metodolojisi

YouGov tarafından Marketing Türkiye için düzenlenen araştırma kapsamında 15 yaş üstündeki, kadın ve erkek, ABC1C2 SES gruplarına mensup, İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Bursa ve Samsun illerinde yaşayan Türkiye temsili 502 kişi ile görüşülmüştür. Saha çalışması CAWI (Bilgisayar Destekli İnternet Anketi) araştırma yöntemi kullanılarak 12-20 Haziran 2024 tarihleri arasında gerçekleşmiştir.

“Sporun etkisi hayatın her alanında kendini gösteriyor”

Türkiye'nin gözünden Fenerbahçe Başkanlık seçim süreci...
N.Özge Akçizmeci
YouGov Türkiye ve BeNeLux Genel Müdürü
  • Futbol başta olmak üzere, spor müsabakaları ve taraftarlık ülkemiz için önemli gündem konuları olmaya devam ediyor. Kulüp başkanlık seçim süreçleri de bu ilginin fazlasıyla yönlendirildiği bir kanal olarak karşımıza çıkıyor.
  • Sporun etkisinin ve spordaki gündemlerin hayatın başka alanlarına da sirayet ettiğini, siyasetten pazarlamaya birçok alanda etkisini gösterdiğini gözlemlemek mümkün. Marka yüzleri olan sporcular, adeta spordaki imajını markaya kanalize ediyor.
  • Son yıllarda voleyboldaki dünya çapındaki başarımız, üstel artan etkiye ve izleyici takibine yol açıyor. Fenerbahçe’nin de farklı branşlardaki başarısının Ali Koç’un seçilmesinde kısmen de olsa rol oynadığı düşünülebilir.
  • Seçim sürecinde Ali Koç’un davranışlarının ve yeniden başkan seçilmesinin çoğunluğun Koç Holding hakkındaki görüşlerini değiştirmediği bulgusunun üstünde durmada yarar var. Bu durum, Koç Holding gibi köklü ve güvenilir kurumların kişisel faktörlerden bağımsız olarak itibarlarını koruyabildiğini gösterirken bir kesimin gözünde de imajını pozitif şekilde etkilediğinin altı çizilebilir.

Fenerbahçe’de 3. kez Ali Koç dönemi başladı: Kongreden iletişim evrenine hangi mesajlar çıktı?

Ali Koç featured
1 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 "LEGO ödeneği" yan hak oldu!
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
Güncel Haberler
Influencer’ların büyük karnesi yarın açıklanıyor!
Influencer’ların büyük karnesi yarın açıklanıyor!
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS '25 başvuruları başladı!
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS ’25 başvuruları başladı!
Koçtaş, YouTube'da 1 milyon aboneye ulaştı!
Koçtaş, YouTube’da 1 milyon aboneye ulaştı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapay zeka çağında reklam: Araç mı, ortak mı, tehdit mi?
Haberler
Yapay zeka çağında reklam: Araç mı, ortak mı, tehdit mi?
Nafizcan Önder
4 hafta önce
YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
Sosyal Medya
YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
Nafizcan Önder
16 Mayıs 2025
Aktif yaşama katılım artıyor ancak eşitsizlikler baki!
Haberler
Aktif yaşama katılım artıyor ancak eşitsizlikler baki!
Sena Tufan
3 hafta önce
"Çocuk oyunu" aslında hiç de çocuk oyunu değil!
Haberler
“Çocuk oyunu” aslında hiç de çocuk oyunu değil!
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.