“Türkiye’nin En Çok Tavsiye Edilen Markaları” belli oluyor…
Tüketicinin markalarla bireysel olarak yaşadığı deneyimler elbette markayla arasında kurduğu ilişkiyi ve bağı güçlü bir biçimde etkiliyor. Ancak marka evreninin bunca geliştiği ve tüketicinin hemen her markaya farklı kanallar üzerinden ulaşabildiği günümüzde her bir marka ile bireysel bir deneyim geliştirmesi mümkün değil. Tam da bu noktada diğer tüketicilerin de deneyimleri oyuna dahil oluyor ve “tavsiye edilen marka” olmak belki de hiç olmadığı kadar önemli bir noktada konumlanıyor… Peki Türk toplumu en çok hangi markaları tavsiye ediyor? Pazarlama evreni için oldukça kıymetli olan bu soruya Marketing Türkiye Mayıs sayısında, Kuantum Araştırma’nın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği kapsamlı araştırma cevap verecek…
Günümüzde markaları pek çok açıdan değerlendiren tüketicilerin, markalar tarafından çok yönlü dinlenmesi gerektiği elbette su götürmez bir gerçek. Bu noktada NPS’nin tek başına takip edilen bir metrik olmaktan çıktığı içgörüsüyle Marketing Türkiye ve Kuantum Araştırma Türkiye’nin en çok tavsiye edilen markalarını 10 farklı sektör için NewPromoter + Sustainability Score ile belirliyor. NewPromoter + Sustainability Scrore’un kapsamlı incelemesinin alt başlıklarını ise; “Müşteri Memnuniyeti”, “NPS”, “Güven”, “Gelecekte Kullanma Endeksi” ve “Sürdürülebilirlik” oluşturuyor…
Araştırma kapsamında en yüksek net tavsiye skoruna sahip markaların mercek altına alınacağı sektörler
Otomotiv | Finans |
Kozmetik/kişisel bakım | Küçük ev aletleri |
Hazır giyim | Beyaz eşya |
Gıda | Elektronik |
Perakende | Akaryakıt |
“Türkiye’nin en çok tavsiye edilen markaları” Marketing Türkiye Mayıs sayısında okurlarıyla buluşacak. Sakın kaçırmayın!
Marketing Türkiye Mayıs sayısına D&R’lardan ulaşabilir, Dijital Abonelik ile Marketing Türkiye web sitesi üzerinden ve Turkcell Dergilik, Türk Telekom e-Dergi uygulamaları aracılığıyla okuyabilirsiniz.