Türkiye’deki Reklamcılık Sektörünün Sırlarını Açığa Çıkaran Alenen Reklamcılık’tan 11 Güzide Örnek
Türkiye’de artık çoğu marka neredeyse geleneksel reklama yatırım yaptığı kadar dijital mecraları da önemsiyor ve dijital reklamlar için hatrı sayılır bir bütçe ayırıyor.
Ancak buna rağmen markaların büyük kısmı dijitale yönelirken eski geleneksel yaklaşımlarından çoğu zaman kurtulamamış oluyor. Marka ajansından tırt bir şeyler istiyor, ajansı topu göğsünde yumuşatıp pasını veriyor ancak ne oluyorsa oluyor sonunda markanın istediği oluyor. Sonuç; gol yok.
İşte Türkiye’deki reklamcılık sektörünün ipliğini pazara çıkaran, görmediğimiz, hatta görsek de kabul etmediğimiz reklamcılık sırlarını ifşa eden, reklam modellerini bir güzel tiye alan hayali bir ajans var: Alenen Reklamcılık. ListeList‘ten Duygu Arslan hazırladı.
İşte Alenen Reklamcılık’ın sektörün gizli kalmış yanlarını açığa çıkaran “reklam çalışmalarından” bazıları…
1-Bina giydirme = Herkes görsün çalışması
2-Real time marketing = Gerçekten hiç zamanımız yok çalışması
3-Banner = Dijital yükseliyor çalışması
4-Outdoor = Apartman dış cephe çalışması
5-Entegre = Mecrası belirsiz çalışması
6-Print ad = Yapıştır çalışması
7-Ürün yerleştirme = Prodakt repılaycmınt çalışması
8-Print = Renkli çıktı alınır çalışması
9-Kurumsal kimlik = Bourne identity çalışması
10-Onlayn banner çalışması
11-Gerilla marketing = Bölücü pazarlama çalışması