17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Turistler Türkiye'de en çok nelere para harcıyor?
Haberler

Turistler Türkiye’de en çok nelere para harcıyor?

Gizem Yıldız
25 Mayıs 2024
2 dk okuma

Mastercard, yeni Turizm Trendleri Raporunu açıkladı. Türkiye’deki yabancı kartlı işlemler 2024’ün ilk çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla ciro bazlı yüzde 7, adet bazlı ise yüzde 16 büyüdü. Bireysel yabancı kartlı ödemelerin ülke bazlı dağılımı incelendiğinde İngiltere menşeli kartlar ciroda zirvede yer aldı. Mısır menşeli kartlar ise geçen yıla göre büyüme rekoru kırdı. Yabancıların en çok harcama yaptığı şehirlerse sırasıyla İstanbul, Antalya, İzmir, Ankara ve Muğla oldu. 

Mastercard, 2024’ün ilk çeyreğine dair turizm trendleri raporunu yayınladı. Mastercard ve Maestro logolu yurt dışı kartlarının Türkiye’de ve seçilmiş diğer ülkelerde gerçekleştirilen POS harcamalarına göre hazırlanan rapor kapsamında 2023 ve 2024 yıllarının Ocak-Mart dönemini kapsayan ilk üç aylık dönemleri karşılaştırıldı.

Raporun sonuçlarına göre Türkiye’deki yabancı kartlı işlemler Ocak-Mart 2024 dönemini kapsayan yılın ilk çeyreğinde büyümeye devam etti. 2023’ün aynı döneminde yüzde 12 olan ciro bazlı büyüme yüzde 7, yüzde 1 olan adet bazlı büyüme/ziyaretçi sayısı ise yüzde 16 olarak gerçekleşti. Türkiye’de yapılan bireysel yabancı kartlı ödemelerin ülke bazlı dağılımı incelendiğinde İngiltere menşeli kartlarla yapılan harcama sıralamasında zirvedeki yerini korurken, Mısır menşeli kartlar geçen yıla göre büyüme rekoru kırdı.

İngilizler zirvede, Almanlar takipte

Buna göre Türkiye’de yabancı menşeli kartlarla yapılan işlemlerde en çok harcama (ciro) yapan ilk beş ülke kartları sırasıyla İngiltere (yüzde 17), Almanya (yüzde 12), Amerika (yüzde 6), Suudi Arabistan (yüzde 5), Hollanda (yüzde 4) şeklinde sıralandı. 

Suudi Arabistan’dan gelenler en çok giyime para harcadı

Raporun sonuçlarına göre restoran harcamaları yılın ilk çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre ciddi oranda artış göstererek giyim ve konaklama sektörlerinden pay aldı. Suudi Arabistanlı turistler en çok giyim harcaması yapan kitle olurken, yüksek hacimli işlemlere de öncülük etti. İngiliz turistler sağlık/kozmetik sektörleri ile ön plana çıktı. Ocak-Mart 2024 döneminde ciro bazlı sektör dağılımı giyim (yüzde 17), sağlık (yüzde 14), market (yüzde 14), restoran (yüzde 13) ve konaklama (yüzde 12) şeklinde sıralandı. Ciro bazlı şehir dağılımı ise İstanbul (yüzde 57), Antalya (yüzde 15), İzmir (yüzde 4), Ankara (yüzde 2), Muğla (yüzde 2) ve diğerleri (yüzde 19) olarak kayıtlara geçti. 

İzmir’de mücevherat ön plana çıktı

Raporda öne çıkan veriler şöyle sıralanıyor;

  • Suudi Arabistanlı turistler çok giyim harcaması  yapan kitle olurken (yüzde 36) yüksek hacimli işlemlere de öncülük etti.
  • Hollandalı turistler İstanbul (yüzde 21) ve İzmir’de (yüzde 18) daha çok restoran harcaması yaparken, Antalya (yüzde 16)  ve Ankara’da (yüzde 19) giyim harcamaları ile dikkat çekti. 
  • Birleşik Arap Emirlikleri menşeli kartlarda ciro büyüklüğünde İstanbul’da giyim (yüzde 38), konaklama (yüzde 12) ve restoran (yüzde 11) sektörleri ön plana çıktı. 
  • Ukrayna’dan gelen turistlerin harcamalarında giyim İstanbul (yüzde 24) ve İzmir (yüzde 13), market harcamaları öne çıkarken Edirne’de benzin ve yakıt harcamalarında artış kaydedildi. 
  • Azerbaycan’dan gelen turistlerin İstanbul ve Ankara’da giyim ve sağlık/kozmetik harcamalarında artış görüldü. 
  • Bulgaristanlı turistler Marmara Bölgesi’nde sağlık/kozmetik, market ve giyim alanında yaptıkları alışverişlerle ön plana çıktı.
  • İsviçreli ziyaretçiler ise İzmir ve Muğla’da harcamalarını artırırken, Muğla’da yapı malzemesi sektöründe yapılan harcamalardaki artış kayıtlara geçti. 

*Nakit çekim işlemleri ve internet üzerinden yapılan kartlı harcamalar kapsam dışında bırakılmıştır.

Mastercard Türkiye ve Azerbaycan Genel Müdürü Avşar Gürdal, Türkiye turizmini destekleyerek, ekonomiye katkılarını artırmayı hedeflediklerini ifade ederek, “Ülkemizin turizm alanında değer önerileri gün geçtikçe zenginleşiyor. Tarihten kültür sanata, gastronomiden seyahate kadar pek çok alandaki çekiciliği destinasyon olarak ön plana çıkmasını sağlıyor. Biz de Mastercard olarak hem yerli hem de uluslararası ziyaretçilere sunduğumuz eşsiz deneyimlerle, ülkemizin en gözde turistik destinasyonlardan biri olma pozisyonunu pekiştirmeyi hedefliyoruz” dedi.

featured Mastercard
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Sosyal sorumluluktan gerçek etkiye: RüzgarA ÇEVir ile Hatay’da umut yükseldi
Sosyal sorumluluktan gerçek etkiye: RüzgarA ÇEVir ile Hatay’da umut yükseldi
Cannes Lions'ta Türkiye'ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions’ta Türkiye’ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions 2025'in ilk Grand Prix'leri sahiplerini buldu...
Cannes Lions 2025’in ilk Grand Prix’leri sahiplerini buldu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapay zeka çağında uzmanlara göre risk altındaki 5 meslek…
Haberler
Yapay zeka çağında uzmanlara göre risk altındaki 5 meslek…
İrem Alimoğlu
12 Nisan 2025
Bu atıştırmalıklar hem sağlıklı hem de lezzetli!
Haberler
Bu atıştırmalıklar hem sağlıklı hem de lezzetli!
İrem Alimoğlu
10 Nisan 2025
Tüketicinin size ayırdığı 47 saniyeyi iyi değerlendirmenin 5 yolu!
Haberler
Tüketicinin size ayırdığı 47 saniyeyi iyi değerlendirmenin 5 yolu!
Nafizcan Önder
13 Nisan 2025
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Haberler
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Nafizcan Önder
2 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.