18 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Tüketiciler kişiye özel pazarlama istiyor

Marketing Türkiye
7 Şubat 2012
1 dk okuma

Teknoloji şirketlerinden Xerox, araştırma şirketi Harris Interactive’e, satış ve pazarlama dokümanlarında kişiselleştirmenin önemini sorgulayan bir araştırma yaptırdı. Araştırma, dünya genelinde 18 yaşın üzerindeki 1.000 yetişkin ile gerçekleştirildi. Harris Interactive’in yaptığı araştırma sonucu,  tüketicilerin “kişiselleştirilmiş” mesajlara daha yüksek oranlarda geri dönüş yaptığını ortaya koyuyor. Araştırma sonucunda ortaya çıkan ana veriler şu şekilde sıralanıyor:

  • Her 10 kişiden dördü (yüzde 41), özel ilgi alanları ile ilgili kampanyaları, kendilerine özel gelen mesajlardan takip ettiklerini söylüyor.
  • Kadınların yüzde 45’i isimlerine ya da kendi ilgi alanlarına göre gönderilmiş kişiselleştirilmiş ilanları okuyor, saklıyor ve bu ilanlara geri dönüş yapıyor. Kadınların geçmiş satın almalarına göndermede bulunan benzeri teklifler yeni satın alımları arttırıyor.
  • Araştırma ayrıca, herkese tek tip yaklaşımının da işe yaramadığını, müşterilere farklı yollarla yaklaşmak gerektiğini ortaya koyuyor. 35 yaş altında yaklaşık her dört yetişkinden biri (yüzde 24) e-posta yolu ile iletişime olumlu veya olumsuz geri dönüş yapıyor. Bu oran, 55 yaş ve üstünde ise yüzde 8’e düşüyor.
  • 55 yaş ve üstü yetişkinlerin yüzde 41’i gazete reklamlarına tepki verirken, bu oran 35-54 yaş aralığında yüzde 50’ye çıkıyor.
  • Akıllı bir telefona sahip olmama oranının yüzde 57 çıktığı araştırma sonuçlarına göre, geleneksel pazarlama yöntemleri halen çok etkili görünüyor.

Bugüne kadar yapılan pek çok araştırma da kişiselleştirmenin önemini gösteriyor. Araştırmalardan elde edilen verilere göre; kişiselleştirilmiş baskı sayesinde geri dönüşlerde yüzde 34, sipariş değerinde yüzde 25 ve toplam ciroda yüzde 32 artış sağlanıyor. Pazarlama ve satış dokümanların isme özel ve renkli yollandığında geri dönüş oranının yüzde 36 arttığı biliniyor.

Xerox’un şirketlerinden XMPie’nin sahip olduğu teknolojik çözümler, basit ve kişiselleştirilmiş iletişimle, müşterilerinin kişisel ihtiyaçlarını ve koşullarını belirlemek için şirketlere yardımcı oluyor. Xerox’un yazılım çözümleri, mevcut veri tabanında yer alan bilgiler ışığında ilgili kişinin ihtiyaç ve beklentilerini göz önüne alarak kişiye özel pazarlama materyalleri hazırlıyor ve geri dönüşü yüksek sonuçlar ortaya koyuyor.

1 Apple “Dünyanın en değerli şirketi” unvanını kaptırdı! | Son 24 saatin gündemi
Apple “Dünyanın en değerli şirketi” unvanını kaptırdı! | Son 24 saatin gündemi
2 McDonald's Türkiye Katarlılar'a satıldı
McDonald’s Türkiye Katarlılar’a satıldı
3 Otomotiv Distribütörleri Derneği'nden kötü haber: Bunlar henüz iyi günler!
Otomotiv Distribütörleri Derneği’nden kötü haber: Bunlar henüz iyi günler!
4 TÜİK 2021 doğum istatistiklerini açıkladı
TÜİK verilerine göre 2021 yılında Türkiye kendini yenileyemedi
5 Effie Türkiye 2022
Effie Türkiye 2022’nin kazananları belli oldu
Güncel Haberler
19 Mayıs ruhunu ekranlara taşıyan markalar!
19 Mayıs ruhunu ekranlara taşıyan markalar!
Wunderman Thompson Türkiye’nin Yeni CEO’su Ayşegül Bahçıvanoğlu oldu...
Wunderman Thompson Türkiye’nin Yeni CEO’su Ayşegül Bahçıvanoğlu oldu…
Fidye yazılım saldırıları
İşletmeler fidye yazılım saldırılarına karşı mücadeleyi kaybediyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

En iyi kripto para uygulamaları hangileri?
Haberler
En iyi kripto para uygulamaları hangileri?
Nafizcan Önder
2 Nisan 2022
Kazançlı uygulama geliştirme
Haberler
Kazançlı bir uygulama geliştirmenin 4 formülü
Marketing Türkiye
18 Mart 2022
iPhone'da "kendin tamir et" dönemi başladı | Son 24 saatin gündemi
Haberler
iPhone’da “kendin tamir et” dönemi başladı | Son 24 saatin gündemi
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Yaza bir adım önde giren markalar...
Haberler
Yaza bir adım önde giren markalar…
Nafizcan Önder
5 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.