16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tüketiciler indirim dönemlerinde planlı alışverişe yöneliyor
Haberler

Tüketiciler indirim dönemlerinde planlı alışverişe yöneliyor

Sena Tufan
4 Kasım 2024
2 dk okuma

E-ticaretin en yoğun ayı olan Kasım ayı öncesi Hepsiburada, müşterilerin indirimlere olan yaklaşımlarını ve Kasım ayındaki alışveriş planlarını içeren araştırmanın sonuçlarını paylaştı.

Verinays Dijital Araştırma’nın gerçekleştirdiği çalışmaya göre, online alışverişi tercih edenlerin alışveriş yapma sıklığı ortalama haftada bir kez olarak öne çıkıyor. Son yıllarda anlık alışverişlerden planlı alışverişlere geçişin arttığı dikkat çekerken, tüketiciler Kasım ayı boyunca bekledikleri fırsatlar için alışveriş planlamalarını önceden yapıyor.

“Müşteriler, düzenli ihtiyaç duyulan ürünleri edinmek için indirim dönemlerini bekliyor”

Tüketiciler indirim dönemlerinde planlı alışverişe yöneliyor
Görkem Dereli

Araştırmanın bulguları hakkında değerlendirmede bulunan Hepsiburada Pazarlama Grup Direktörü Görkem Dereli “Kasım ayı öncesi, müşterilerimizin alışveriş alışkanlıklarını ve beklentilerini daha iyi anlamak adına bir saha araştırması yaptık. Araştırma sonuçlarımız, tüketicilerin Kasım ayını dört gözle beklediğini ve planlı bir şekilde alışveriş yapmaya yöneldiklerini gösteriyor. Tüketicilerde tasarruf etme motivasyonunun güçlü bir şekilde devam ettiğini, ilerleyen dönemde ihtiyaç duyulacak ürünleri önceden alma davranışının yerleştiğini görüyoruz. Müşteriler, düzenli ihtiyaç duyulan ürünleri satın almak için indirim dönemlerini bekliyor. Araştırmaya katılanların yüzde 88’i geçtiğimiz yıl Kasım ayı indirimlerinden faydalandığını belirtirken, geçen sene alışveriş yapmış olanların yüzde 90’ı bu sene Kasım indirimlerinde geçen senekinden daha fazla alışveriş yapmayı planlıyor” diye konuştu.

Kadınlar moda ve kozmetik, erkekler ise cep telefonu ve aksesuarlarını takip ediyor

Araştırmaya katılanların yüzde 67’si Kasım ayındaki indirimlerde normalde satın almadıkları yüksek tutarlı ürünlerin indirime girmesini bekliyor. Katılımcıların yüzde 62’si ise düzenli kullandıkları ürünler indirime girdiği zaman bolca satın aldıklarını ifade ediyor. Tüketiciler, Kasım indirimlerinde en çok moda (yüzde 79), kozmetik (yüzde 47), cep telefonu ve aksesuarları (yüzde 40), ev tekstili ve dekorasyonu (yüzde 37) kategorilerinde alışveriş yapmayı planlıyor. Kadınların en çok moda ve kozmetik kategorilerini tercih ettiği görülürken, erkekler cep telefonu ve aksesuarları kategorisini tercih ediyor.

Marka tercihinde en önemli faktör güvenilirlik

Müşteriler güvenilir buldukları platformlar arasında tercih yaparken, teslimat sürelerinin kısa olması, iade süreçlerinin kolay olması, kullanım sıklığı, çok sayıda müşteri yorumu olması gibi faktörleri önemsiyor.

Tüketicilerin alışveriş tercihinde ödeme ve vadelendirme çözümlerinin de önemli bir unsur olduğunu görülüyor. Ödeme yaparken en fazla dikkat edilen unsur, vade farksız taksit sayısı olarak öne çıkıyor. Faizsiz erteleme, yapılabilecek maksimum taksit sayısı ve erteleyip taksitlendirme seçenekleri yine alışveriş kararını güçlü biçimde etkiliyor.

Hepsiburada Efsane Kasım’da “en iyi fiyat garantisi” sunacak

Kasım ayı boyunca Hepsiburada, “başka yerde arama” sloganıyla müşterilerine en iyi fiyat garantisi sunuyor. Hepsiburada satıcılı ve “En İyi Fiyat Garantisi” işaretli seçili ürünlerde geçerli olan bu uygulama ile müşteriler, aldıkları ürünleri aynı gün daha düşük bir fiyata başka bir platformda bulurlarsa, fiyat farkını Hepsipara olarak geri alabiliyor.

Araştırmanın metodolojisi

18-55 yaş aralığında, online alışveriş yapan 1000 kişi ile görüştüğü ve odak grup çalışmalarıyla desteklediği araştırma tüketicilerin Kasım indirim dönemlerine yönelik yaklaşımlarını ve alışveriş planlarını ortaya koyuyor.

featured Hepsiburada Verinays
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

PERYÖN'de bayrak değişimi! Yeni başkan Dr. Eylem Derya Özgür oldu
Haberler
PERYÖN’de bayrak değişimi! Yeni başkan Dr. Eylem Derya Özgür oldu
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Aktif yaşama katılım artıyor ancak eşitsizlikler baki!
Haberler
Aktif yaşama katılım artıyor ancak eşitsizlikler baki!
Sena Tufan
3 hafta önce
Nike ve LEGO'dan çocukları oyuna ve spora davet eden iş birliği
Haberler
Nike ve LEGO’dan çocukları oyuna ve spora davet eden iş birliği
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Küresel köyden çıkış: Boykot
Haberler
Küresel köyden çıkış: Boykot
Marketing Türkiye
4 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.