16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tüketici standartları belirleyen markalardan ne bekliyor?
Haberler

Tüketici standartları belirleyen markalardan ne bekliyor?

Gizem Yıldız
30 Aralık 2021
2 dk okuma

Her sektörün kendine has dinamikleri var. Öncüleri, liderleri ve taviz vermeyenleri… Standartları da onlar belirliyor, oyunun kurallarını da. Peki, toplum nezdinde bu markaların özellikleri neler? Tüketici standartları belirleyen markalardan ne bekliyor? Tüm bu soruları Marketing Türkiye adına Sia Insight tarafından gerçekleştirilen “Standartları Belirleyen Markalar” araştırması yanıtlıyor...

Kadınlar ürünle ilgili yorumları daha çok önemsiyor

Tüketici standartları belirleyen markalardan ne bekliyor?

Tüketici herhangi bir markanın ürünüyle ilgili değerlendirme yaparken en çok dikkat ettiği konunun ürün kalitesi (yüzde 43) olduğunu belirtiyor. Daha sonra yüzde 32’yle fiyat ön plana çıkıyor. Ürünün içerik bilgisi (yüzde 19), kullanışlılığı (yüzde 17) ve görüntüsü (yüzde 12) de yine fark yaratan özellikler arasında. Kadınların ürünün kullanışlılığı ve ürünle ilgili yorumlara daha fazla dikkat ettiği görülüyor.

Ürün değerlendirmesinde kalite alarmı!

Tüketici standartları belirleyen markalardan ne bekliyor?

Hizmet alanında da kalite (yüzde 25) tüketicinin en çok değer verdiği kriter olarak öne çıkıyor. Hizmetin faydalı olması (yüzde 20) ve müşteri memnuniyetinin sağlanması (yüzde 17) da belirgin oranda önemseniyor.

Hizmet standartlarını kalite, güvenilirlik ve fiyat belirliyor

Tüketici standartları belirleyen markalardan ne bekliyor?

Hizmette standartları belirleyen ilk üç unsur ise sırasıyla; hizmet kalitesi (yüzde 31), hizmetin güvenilir olması (yüzde 16) ve fiyatının uygun olması (yüzde 15) oluyor. Müşteri memnuniyetine önem verilmesi (yüzde 12), çözüm odaklı olması (yüzde 9), görünüş (yüzde 8) ve hizmet özellikleri (7) de diğer dikkat edilen kriterler.

Tüketici güvenilir markalardan yana

Tüketici standartları belirleyen markalardan ne bekliyor?

Tüketici ürünün güvenilir olmasının yanında ödediği paranın karşılığını aldığını hissetmek istiyor. Katılımcılar ürünü satın aldıktan sonra herhangi bir sorun yaşaması durumunda hızlı bir çözüm bulunabileceğini ve kişisel verilerinin korunacağını bilmeye de ihtiyaç duyuyor. Genel olarak ürünün güvenilir olması, kişiye özel kampanya ve fırsatlar sunmasından 2.9 kat daha etkili görülürken, belirli bir kitle tarafından kullanılması kriterinden 7.8 kat daha etkili bulunuyor.

Araştırmanın Metodolojisi

Marketing Türkiye için Sia Insight tarafından gerçekleştirilen “Standartları Belirleyen Markalar” araştırmasının saha çalışması 12-20 Mayıs 2021 tarihleri arasında online bilgi toplama yöntemi kullanılarak Sia Live Paneli katılımcılarıyla gerçekleştirildi. Araştırmada Türkiye temsili kota takibi yapıldı ve çalışmaya 400 kişi katıldı.

Marketing Türkiye Haziran sayısını okumak için TIKLAYIN!

featured Sia Insight Standartları Belirleyen Markalar Tüketici
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

EspressoLab, boykot çağrısı yapanlara dava açmaya başladı
Haberler
EspressoLab, boykot çağrısı yapanlara dava açmaya başladı
Marketing Türkiye
9 Mayıs 2025
Google’dan aylık 250 dolarlık VIP yapay zeka paketi
Haberler
Google’dan aylık 250 dolarlık VIP yapay zeka paketi
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Bu atıştırmalıklar hem sağlıklı hem de lezzetli!
Haberler
Bu atıştırmalıklar hem sağlıklı hem de lezzetli!
İrem Alimoğlu
10 Nisan 2025
Reklam Standartları Kurumu'ndan Twix'in reklamına yasak!
Haberler
Reklam Standartları Kurumu’ndan Twix’in reklamına yasak!
Sena Tufan
5 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.