Tüketici online alışverişte yeni dönem için ne düşünüyor?
Alışveriş alışkanlığı hiç şüphesiz her bireyin olmazsa olmazları arasında yer alıyor. Tabii, bu alışkanlık teknoloji çağının gelişmesiyle artık online mecralara yönelmiş durumda… Peki, tüketiciler “finansal tüketiciyi koruma” görevi çerçevesinde alınan ve e-ticaret işlemleri için getirilen “bireysel onay uygulaması” ile ilgili ne düşünüyor?
Hitay Holding bünyesinde Türkiye’nin en büyük izinli veri tabanına sahip online araştırma şirketi DORinsight, tüketici nezdinde 31 Aralık 2017 tarihine kadar uzatılan ve online alışverişte yeni bir dönem olarak adlandırılan kredi veya debit kartlara getirilen kısıtlamayı tüketiciye sordu. Online alışveriş yapanların 31 Aralık 2017 tarihinden sonra online alışverişe devam edebilmeleri için bankalarına onay vermeleri konusunda 11-14 Ağustos 2017 tarihleri arasında gerçekleştirilen araştırmaya Türkiye’de online alışveriş yapanlar temsili, ABC1C2D sosyo-ekonomik segmente mensup 400 kişi katıldı.
DORinsight tarafından gerçekleştirilen araştırmaya katılan tüketicilere; bankalardan kullandıkları kredi ve banka kartlarını online alışverişlerde kullanım için onay verip vermedikleri konusunda sorular soruldu.
Her 10 tüketiciden 8’i yeni düzenlemeden haberdar
Araştırma kapsamında katılımcılara; kredi ve banka kartı sahiplerinin 31 Aralık 2017 tarihinden sonra online alışveriş yapmaya devam edebilmesi için bankaya onay bildirimi yapılması gerektiği konusunda bilgisi olup olmadığı soruldu. Araştırmaya katılanların yüzde 83’ü, yani 10 kişiden 8’i düzenlemeden haberdar olduğunu söyledi.
10 kişiden 9’u online alışverişe onay verdi
Araştırma çerçevesinde bankanın onay bildiriminden haberdar olan katılımcılara; “Kredi kartınız ile online alışveriş yapabilmek için bankanıza izin verdiniz mi?” sorusu sorulduğunda ise katılımcıların yüzde 91’i online alışveriş için banka veya kredi kartına izin verdiğini açıkladı.