8 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tüketici "markalar yanlış bilgiye karşı mücadele etmeli" diyor!
Haberler

Tüketici “markalar yanlış bilgiye karşı mücadele etmeli” diyor!

Nafizcan Önder
24 Eylül 2020
2 dk okuma

Teknolojinin getirdiği en büyük nimetlerden birisi de şüphesiz; bilgiye kolay ve hızlı erişim. Ancak ne yazık ki bu fırsat manipülatif amaçlarla biçimde kullanıldığında yanlış bilgi de aynı yayılma hızına sahip oluyor. Yeni bir anket, İngiliz tüketicilerin büyük çoğunluğunun (yüzde 71) reklamverenlerin yanlış bilgilere karşı mücadeleyi daha ciddiye almasını istediğini ortaya koydu. Dijital marka yönetimi platformu Yext tarafından yürütülen araştırma, insanların yalnızca yüzde 41’inin markalara güvendiğini ve yüzde 45’inin tüm markaların çevrimiçi olarak doğru bilgileri iletmekte zorlandığını düşündüğünü ortaya koyuyor…

Censuswide tarafından Ağustos ayında gerçekleştirilen; İngiltere, Fransa ve Almanya’dan eşit olarak seçilen 6 bin AB tüketicisinin yanıtladığı çevrimiçi ankette Birleşik Krallık’taki insanların yüzde 87’si yanlış bilginin bir sorun olduğunu, yüzde 57’si ise durumun daha da kötüye gideceğinden korktuğunu ifade ediyor.

İngilizlerin yüzde 55’i şu anda yanlış bilginin yayılmasıyla ilgili olarak salgın öncesine kıyasla çok daha fazla endişe duyuyor. Bu durum, aynı zamanda Birleşik Krallık reklam endüstrisinde de bir güven krizinin fitilini ateşledi. Tüketiciler reklam ve medya sektörlerinin halkın güvenini yeniden inşa etmek için daha yakın işbirliği yapmasını istiyor.

Markalar bu durumdan nasıl etkileniyor?

İngilizlerin geçtiğimiz 12 ayda yanlış bilgilendirme nedeniyle ürün ve hizmetlere 2,1 milyar sterlin harcaması tüketicilerin markalara bakışı üzerinde oldukça büyük bir hasar bıraktı. Bu tür deneyimler, markalara güvenen tüketicilerin oranının yüzde 41’e düşmesine ve yüzde 45’nin markaların yanlış bilgi sorunu olduğu konusunda hemfikir olmasına neden oldu.

Ankette yanlış bilginin sorumluları yüzde 42 ile markanın kendisi işaret edilirken, yüzde 20’lik bir oranla arama aracı olarak gösterildi. Web tarayıcısının sorumlu olduğunu düşünenlerin oranı ise (yüzde 10) diğerlerine kıyasla oldukça düşük.

Bu tür mayın tarlalarıyla karşı karşıya kalan halk, giderek proaktif bir duruş benimsiyor. Artık tüketicilerin yüzde 64’ü bir bilgiyi olgu olarak kabul etmeden önce ikincil kaynaklara danışıyor, yüzde 59’uysa markalar ve işletmelerin beyanlarını aktif olarak kontrol ediyor. Bu görev, halka açık bilgilerin büyük bir kısmı tarafından daha da zorlaştırılırken, yüzde 47’si parmaklarının ucunda bulunan veri miktarı yüzünden bunalmış durumda.

Yanlış bilgi, tüketicilerin yüzde 63’ünün kafasındaki güven ile doğrudan birleştirilirken, yüzde 71’i satın alma kararlarını yalnızca güvenilir kaynaklara dayanarak alıyor ve satın alma tercihlerini de yine güvendiği markaların ürünleri ve hizmetlerinden yana kullanıyor. Aslında bu veri bile tek başına “yanlış bilgi” sorunun markalar için nasıl bir tehlike yarattığını kanıtlar nitelikte.

Yext EMEA genel müdürü Jon Buss, “Sahte haberlerin ve güncel olmayan çevrimiçi bilgilerin çoğalması nedeniyle, halk bilgiye her zamankinden daha fazla şüpheyle yaklaşıyor; ve bu, işletmelerin tepki vermesi gereken bir güvensizlik kültürü yaratıyor.” diyor. Buss, markalara sunduğu tavsiyelerini şu şekilde sonlandırıyor: “Sorularına yanıt alamamak, tüketicilerin işlerini başka bir yere götürmelerine neden oluyor. Artık her marka için ilk adım, gerçekleri için savaşmak olmalı.”

Kaynak: The Drum

araştırma marka müşteri deneyimi yanlış bilgi
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Haberler
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Marketing Türkiye
7 gün önce
Yılın en dikkat çeken Halloween kampanyaları...
Haberler
Yılın en dikkat çeken Halloween kampanyaları…
Sena Tufan
28 Ekim 2025
The TECH Summit'ten gelecek manifestosu: "Yakın-Uzak ile Yeni Bir Çağ Başlıyor"
Haberler
The TECH Summit’ten gelecek manifestosu: “Yakın-Uzak ile Yeni Bir Çağ Başlıyor”
Sena Tufan
2 hafta önce
Nostalji 2.0: Coca-Cola yapay zekayla yılbaşı ruhunu güncelliyor
Haberler
Nostalji 2.0: Coca-Cola yapay zekayla yılbaşı ruhunu güncelliyor
Nafizcan Önder
6 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.