16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Toplum geleceğin otomobillerinden ne bekliyor?
Haberler

Toplum geleceğin otomobillerinden ne bekliyor?

Nafizcan Önder
22 Mayıs 2021
3 dk okuma

Elektrikli otomobillerin tüm dünyada yakaladığı yükseliş trendi ve Avrupa ülkelerinin onu destekleyen politikaları geleceğin otomobillerine dair sinyalleri uzun süredir veriyor. Öte yandan otomotiv devlerinin bu alanda yaptığı yatırımlar da sektörün gelecekte nasıl şekilleneceğinin güçlü birer habercisi. Peki sektörün rotası belirlenmişken Türk toplumunun elektrikli otomobillere yaklaşımı nasıl? Tüketici geleceğin otomobillerinden ne bekliyor? İşte bu sorulardan hareketle hazırladığımız dosyamızda Marketing Türkiye için Xsights Araştırma ve Danışmanlık’ın gerçekleştirdiği “Geleceğin Otomobilleri Araştırması” toplumun elektrikli otomobillere dair tüm düşüncelerine ışık tutuyor…

Yakıt tasarruflu otomobiller dört gözle bekleniyor

Toplum geleceğin otomobillerinden ne bekliyor?

Araştırma sonucuna göre yüzde 69 ile Türk halkının otomotiv sektöründen en büyük beklentisi “Yakıt tasarruflu otomobiller…” “Elektrikli otomobil” ve “Daha uygun fiyatlı otomobil” beklentisi yüzde 46 ile ikinci sırada gelen beklentiler. Katılımcıların yüzde 36’sı ise “Akıllı araç sistemine sahip otomobillerin” yolunu gözlüyor. Yüzde 26’sı “Çevreye duyarlı”, yüzde 17 ise “Sürücüsüz araçlar” istiyor. AB sosyo-ekonomik statüye mensup bireylerin “Çevreye duyarlı otomotiv” bekleme oranının (yüzde 67,7), D ve E sosyo-ekonomik statüye mensup bireylere göre (yüzde 6,5) dikkat çekici düzeyde yüksek olması araştırmanın öne çıkan sonuçları arasında.

Tüketicilerin yakın takibindeki markalar

Toplum geleceğin otomobillerinden ne bekliyor?

Katılımcıların yüzde 56’sı elektrikli otomobil üreten markaları takip ettiğini belirtiyor. 25-34 yaş grubunun üreticileri takip etme oranı ise (yüzde 87,2), 45 yaş ve üstüne göre (yüzde 21,5) anlamlı derecede daha yüksek. En çok takip ettikleri marka sorulduğundaysa katılımcıların yüzde 39’u TOGG’ u, yüzde 35’i Porsche’yi ve yüzde 30 BMW markalarını dile getiriyor. AB sosyo-ekonomik statüye sahip bireylerin yüzde 95,9’u, C1 sosyo-ekonomik statüye sahip bireylerin ise yüzde 91,2’si TOGG projesindeki gelişmeleri yakından takip ediyor. Elektrikli araç sahiplerininse Audi’yi takip etme oranının (yüzde 63,5), elektrikli araç sahibi olmayanlara göre (yüzde 1,9) çok daha yüksek olması dikkat çekiyor.

TOGG, Tesla’nın önünde!

Toplum geleceğin otomobillerinden ne bekliyor?

Katılımcılara elektrikli otomobil markalarından en başarılı buldukları sorulduğunda TOGG (yüzde 35) zirvenin sahibi oluyor. TOGG’un en yakın takipçileri ise yüzde 21’le Tesla ve yüzde 19’la Porsche…

2028 elektrikli araçların yılı olacak

Toplum geleceğin otomobillerinden ne bekliyor?

Katılımcılara araştırma kapsamında elektrikli otomobillerin geleceğine dair öngörüleri de soruldu. Katılımcıların 2028 yılında trafikteki araçların çoğunlukta olacağını öngörüyor olması raporun öne çıkan sonuçları arasında. Öte yandan katılımcıların yüzde 24’ü elektrikli araçlar için şarj istasyonlarını yeterli bulmadığını ve bu alanda da gelişime ihtiyaç olduğunu belirtiyor.

Şarj istasyonlarının azlığı en büyük dezavantaj!

Toplum geleceğin otomobillerinden ne bekliyor?

Katılımcılara elektrikli otomobillerin dezavantajı sorulduğunda yüzde 33’le “Yeterli şarj istasyonu olmaması” en büyük dezavantaj olarak öne çıkıyor. Öte yandan “Elektrik maliyetinin artması” (yüzde 13) ve “Batarya kapasitesinin düşük olması” (yüzde 12) ifade edilen diğer dezavantajlar. Katılımcıların yüzde 23’üne göreyse elektrikli otomobilin dezavantajı bulunmuyor…

Hem çevreci hem hesaplı!

Toplum geleceğin otomobillerinden ne bekliyor?

Katılımcılar elektrikli otomobilin avantajlarını “Çevreye karşı duyarlı olması” (yüzde 49), “Ekonomik olması” (yüzde 48) ve “Konforlu olması” (yüzde 7) olarak sıralıyor. “Çevreye karşı duyarlı olması” yanıtını veren 35-44 yaş grubunun oranı (yüzde 71,6), 25-34 yaş grubuna göre (yüzde 10,6) istatistiksel olarak daha anlamlı. Soru karşısında elektrikli otomobillerin bir avantajı olmadığını düşünenlerin oranı ise yüzde 11 olarak verilere yansıyor…

Araştırmanın Metodolojisi

Marketing Türkiye adına, Xsights Araştırma ve Danışmanlık A.Ş. tarafından 8-13 Şubat 2021 tarihleri arasında online araştırma yöntemi ile gerçekleştirilen “Geleceğin Otomobili” araştırmasına 500 kişi katılmış ve araştırma kapsamında veriler yüzde 95 güven düzeyinde anlamlılık testine tabi tutulmuştur.

Marketing Türkiye Mayıs sayısını okumak için TIKLAYIN!

araştırma elektrikli otomobil featured gelecek Xsights Araştırma ve Danışmanlık
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ingage artık OneIngage!
Haberler
Ingage artık OneIngage!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Kültür-sanat: Sponsorluk mu, sosyal sorumluluk mu?
Haberler
Kültür-sanat: Sponsorluk mu, sosyal sorumluluk mu?
Marketing Türkiye
1 hafta önce
Cheetos yedikten sonra elini üzerine silenler buraya!
Haberler
Cheetos yedikten sonra elini üzerine silenler buraya!
Sena Tufan
9 Nisan 2025
Kriz yönetiminin yeni kodları
Haberler
Kriz yönetiminin yeni kodları
Sena Tufan
5 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.