16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ne Instagram, ne TikTok: Ürün keşfederken hangi platforma bakıyoruz?
Haberler

Ne Instagram, ne TikTok: Ürün keşfederken hangi platforma bakıyoruz?

Berçem Sultan Kaya
22 Mayıs 2022
2 dk okuma

Biri hariç tüm demografik gruplar alışveriş yapmadan önce yeni ürünler keşfetmek için aynı platformu kullanıyor: YouTube.

ESW tarafından yapılan yeni bir küresel tüketici anketine göre, YouTube, Baby Boomers hariç tüm demografik gruplarda yeni ürün keşfi için en çok kullanılan sosyal medya kanalı… Z kuşağının yüzde 55’i, Y kuşağının yüzde 53’ü ve X kuşağının yüzde 47’si YouTube içerikleri aracılığıyla yeni ürün keşfediyor. Baby boomer’ları içinse en baskın sosyal medya kanalı yüzde 36 ile Facebook oldu. YouTube ise çok da büyük bir farkla olmasa da (yüzde 34) Facebook’un hemen arkasında kaldı.

Y kuşağı için ise Facebook yüzde 47 ile YouTube’dan sonra geliyor. Üçüncü sırada ise yüzde 46 ile Instagram yer alıyor. Araştırmada TikTok’un, Z kuşağı için ürün keşfinde yüzde 41 ile üçüncü sıraya yerleştiği de dikkat çekiyor.

Alışverişte mesafeler ortadan kalkıyor

“Global Voices: Cross-Border Shopper Insights” adlı çalışma, ayrıca Z ve Y kuşaklarının ülkeler arası en çok alışveriş yapan kuşaklar olduğunu da ortaya koyuyor. Z kuşağı yüzde 49, Y kuşağı ise yüzde 47 ile sınır ötesi alışveriş yaptıklarını dile getiriyor. En çok alınan ürün kategorisi ise kıyafet oluyor.

Çalışma ayrıca ABD’nin dünyanın bir numaralı sınır ötesi e-ticaret alışveriş destinasyonu olarak Çin’i geride bıraktığını da ortaya koydu. 14 ülkeden katılımcıların yaklaşık yüzde 53’ü 2021’de ABD merkezli perakendecilerden veya markalardan ürün satın aldığını belirtti. Çin, küresel doğrudan tüketiciye yapılan işlemlerin yüzde 39’unu alarak ikinci sıraya geriledi. İngiltere yüzde 21 ile üçüncü sırada yer aldı.

Araştırmaya göre ABD, sınır ötesi çevrimiçi lüks alışverişte de ilk sırada yer alıyor ve bu satın almaların en yüksek penetrasyonunun Güney Afrika (yüzde 70), Güney Kore (yüzde 66) ve Çin (yüzde 60) gibi ülkelerden geldiği görülüyor.

ESW’nin anketi, 14 ülkedeki (İngiltere, Fransa, Almanya, ABD, Kanada, Meksika, Güney Afrika, Birleşik Arap Emirlikleri, Hindistan, Rusya, Çin, Güney Kore, Japonya ve Avustralya) 14,697 tüketiciden yapıldı. Kasım 2021. Z kuşağı 18-24 yaş arası, Y kuşağı 25-40 yaş arası, X kuşağı 41-56 yaş arası, baby boomer kuşağı 57-75 yaş arası ve sessiz kuşak 76-92 yaş arası tüketiciler olarak tanımlanır.

Renklerin tüketicinin dikkati üzerindeki etkisi kanıtlandı

featured
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Stellantis Türkiye’nin Tofaş tarafından satın alınmasına “yatırım şartlı” onay
Haberler
Stellantis Türkiye’nin Tofaş tarafından satın alınmasına “yatırım şartlı” onay
Marketing Türkiye
19 Nisan 2025
18 ülkede görüşler ortak: "30'una kadar evlen, ev al, çocuk sahibi ol!"
Haberler
18 ülkede görüşler ortak: “30’una kadar evlen, ev al, çocuk sahibi ol!”
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
"Peşin ödeme yapan" pazarlamacıların sayısı azalıyor!
Haberler
“Peşin ödeme yapan” pazarlamacıların sayısı azalıyor!
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Haberler
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
İrem Alimoğlu
5 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.