28 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ticaret Bakanlığı'ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak
Haberler

Ticaret Bakanlığı’ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak

İrem Alimoğlu
2 gün önce
2 dk okuma

Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan “Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik”, Resmi Gazete’de yayımlandı. Yapılan düzenlemeyle, tüketicilerin mesafeli sözleşmeler kapsamında cayma hakkını kullanmaları halinde iade kargo ücretlerinin satıcı veya sağlayıcı tarafından karşılanmaya devam edeceği bildirildi.

Bakanlıktan yapılan açıklamada, 23 Ağustos 2022 tarihinde yayımlanan önceki yönetmelikle cayma hakkı kapsamındaki iade kargo ücretinin hangi tarafça karşılanacağının sözleşme öncesinde belirlenmesi yönünde bir düzenleme yapıldığı ve bu değişikliğin 1 Ocak 2026’da yürürlüğe girmesinin öngörüldüğü hatırlatıldı. Ancak, 4 Eylül 2024’te gerçekleştirilen 28. Tüketici Konseyinde gündeme gelen öneriler doğrultusunda ve Bakanlığın değerlendirmeleri sonucunda söz konusu düzenlemede yeniden değişikliğe gidildiği belirtildi.

Buna göre, tüketicilerin ekonomik menfaatlerinin korunması amacıyla mevcut uygulamanın devamı sağlandı ve cayma hakkı kullanıldığında iade kargo ücretlerinin satıcı ya da sağlayıcı tarafından karşılanması yönünde düzenleme yapıldı.

Öte yandan, daha önce cayma hakkı istisnaları kapsamına alınan cep telefonu, akıllı saat ve bilgisayar gibi sık tercih edilen elektronik ürünler için de geri adım atıldı. Bu ürünler yeniden istisna kapsamından çıkarılarak, tüketicilerin cayma hakkını kullanabilmelerinin önü açıldı. Böylece, tüketicilerin e-ticaret siteleri ve platformlarda daha güvenli alışveriş yapmaları hedeflendi.

Yapılan düzenlemeyle ayrıca, 1 Ocak 2026’dan itibaren yürürlüğe girmek üzere ön bilgilendirme formuna da yeni bir zorunluluk eklendi. Buna göre, tüketici uyuşmazlıklarında dava açmadan önce arabulucuya başvurulması gerektiğine dair bilgilendirme, sözleşme öncesi tüketiciye sunulacak formda yer almak zorunda olacak. Ticaret Bakanlığı da tüketici haklarının korunmasına yönelik mevzuat çalışmalarına hassasiyetle devam edileceğini vurguladı.

Tüketici güveni için kritik bir adım…

Tüketicilerin e-ticaret alışkanlıkları her geçen gün artarken, alışveriş sonrası yaşanan iade süreçleri marka algısında belirleyici bir rol oynuyor. Özellikle cayma hakkı kapsamında kargo ücretlerinin kime ait olacağı gibi detaylar, kullanıcı deneyimini doğrudan etkiliyor. Ticaret Bakanlığı’nın son düzenlemesi, tüketicinin ekonomik haklarını ve alışveriş güvenliğini önceleyen bir yaklaşım sunuyor.

Elektronik ürünlerde cayma hakkının yeniden tanınması, bu alandaki iade süreçlerinin saydam ve adil biçimde işlemesini sağlarken, tüketicinin dijital platformlara olan güvenini de artıracak. Bu adım aynı zamanda, markalar için şeffaflık ve müşteri memnuniyeti odaklı yeni bir rekabet alanı yaratıyor.

Ekonomide kuşak farkı: Gençler daha sert, daha temkinli!

featured Ticaret Bakanlığı
1 Tavsiye şampiyonu markalar!
Tavsiye şampiyonu markalar!
2 2025’in en çok kazandıran beş mesleği...
2025’in en çok kazandıran beş mesleği…
3 MNG Kargo'dan DHL'e dönüşümün perde arkası
MNG Kargo’dan DHL’e dönüşümün perde arkası
4 ChatGPT'nin haber sitelerine yönlendirdiği trafik bu yıl ikiye katlandı!
ChatGPT’nin haber sitelerine yönlendirdiği trafik bu yıl ikiye katlandı!
5 Kerevitaş, yeni dönemde faaliyetlerini Besler Gıda olarak sürdürecek
Kerevitaş, yeni dönemde faaliyetlerini Besler Gıda olarak sürdürecek
Güncel Haberler
Project Pan: Tüketim çılgınlığına minimalist meydan okuma!
Project Pan: Tüketim çılgınlığına minimalist meydan okuma!
Yemeksepeti, Türkiye’nin Keyif Haritası’nı açıkladı: Her 3 kişiden 2’si sipariş anından keyif alıyor
Yemeksepeti, Türkiye’nin Keyif Haritası’nı açıkladı: Her 3 kişiden 2’si sipariş anından keyif alıyor
“Simit satarak bilgisayar alıyorum” dedi, Monster Notebook’tan yanıt gecikmedi!
“Simit satarak bilgisayar alıyorum” dedi, Monster Notebook’tan yanıt gecikmedi!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

En çok konuşulan büyükşehir belediye başkanları
Haberler
En çok konuşulan büyükşehir belediye başkanları
Marketing Türkiye
11 Mart 2025
WhatsApp'ta "Üçüncü mavi tik" dönemi başlıyor: Sevmeyeni çok olacak!
Haberler
WhatsApp’ta “Üçüncü mavi tik” dönemi başlıyor: Sevmeyeni çok olacak!
İrem Alimoğlu
21 Nisan 2025
En çok konuşulan bakanlar
Haberler
En çok konuşulan bakanlar
Marketing Türkiye
13 Mart 2025
Marketlerde yükselen trend: “Öğün Fırsatı”
Haberler
Marketlerde yükselen trend: “Öğün Fırsatı”
Sena Tufan
29 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.