30 milyona duyuru: Threads’ten dönüş yok
İlk günden 30 milyon indirilen Threads’e ilgi oldukça yoğun. Hatta dün pek çoklarımız Instagram storylerinde ilk Threads paylaşımlarını gördük takip ettiklerimizin. Coşkulu paylaşımlarla tam her şey mükemmel görünüyor derken Threads’in ilk açığı da ortaya çıktı; hesabı silmenin tek yolu Instagram hesabını da silmek…
2 milyardan fazla kullanıcısı olan popüler fotoğraf paylaşım platformu Instagram, Çarşamba günü 100’den fazla ülkedeki kullanıcılarına Threads’i sundu. Hızla büyüyen Twitter rakipleri serisinin sonuncusu olan uygulama, şu ana kadar en çok arzu edileni gibi görünüyor.
Metin tabanlı bir konuşma uygulaması olan Threads, Twitter’ın yüksek profilli bir alternatifi olarak sunuluyor. İlk güne göre yorumlamak gerekirse Twitter’ın kasvetli havasından eser yok. Instagram’daki gibi paylaşımlarda günlük rutinin ve hayatın iyi yönlerine odaklanıldığı söylenebilir. Ancak bir çok kullanıcının tadını kaçıracak bir açık ortaya çıktı; hesabı silmek Instagram hesabından da vazgeçmek anlamına geliyor.
Ek Gizlilik Politikası’nda Meta şöyle diyor: “Threads profilinizi istediğiniz zaman devre dışı bırakabilirsiniz, ancak profiliniz yalnızca Instagram hesabınızı sildiğinizde silinir.”
Threads hesabı nasıl devre dışı bırakılır?
Instagram başkanı Adam Mosseri, hesap silmeyle ilgili merak edilen detayları açıkladı. Kullanıcıların, profillerini ve içeriklerini gizlemek için hesaplarını devre dışı bırakabileceklerini, profillerini gizli olarak ayarlayabileceklerini veya Instagram hesaplarını silmeden tüm bireysel Threads gönderilerini silebileceklerini söyledi. Ancak şu anda, Threads ve Instagram tek bir hesap, yani birini silmek için diğerini de silmek gerekecek. Mosseri, şirketin hesapları ayrı ayrı silmenin yollarını aradıklarını belirtti.
Platformda reklam olacak mı?
Zuckerberg yeni platformda reklam yayınlamayı heyecanla beklediğine dair yapılan bir paylaşıma yanıt olarak, 1 milyar kişiye ulaşmanın bir yolunu bulduktan sonra reklamı gündeme alacaklarını belirtti.
Reklamveren Threads’e güveniyor mu?
Aralarında Netflix, Amazon, NFL ve Pepsi’nin de bulunduğu bir dizi marka da uygulamaya kaydolarak güvenlerini ifade ettiler. Bununla birlikte Google, Apple, Goldman Sachs, Morgan Stanley ve Disney gibi birçok büyük isim henüz hesap açmadı.