10 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
siber saldırganların tık alma hileleri
Haberler

Dikkat! Tek tıkla oyuna gelmeyin

Marketing Türkiye
9 Ağustos 2021
2 dk okuma

Kullanıcılar Amazon’un online alışverişe getirdiği konfordan memnun olsalar da siber suçlular bu kolaylıktan faydalanmanın yollarını arıyorlar. Siber güvenlik kuruluşu ESET, online alışverişin artmasıyla birlikte kullanıcıları kandırmaya odaklanan suçluların en çok kullandığı dolandırıcılık yöntemlerini açıkladı. Siber suçluların “tık” almak için başvurdukları hilelere birlikte bakalım…

Sahte sipariş kimlik avı e-postası

Birçok hizmette olduğu gibi Amazon’da da kişisel bilgileri ele geçirmek veya kişilerin hesaplarına erişim sağlamak için giriş bilgilerini çalmak üzere insanları kandıran veya farklı kimliklere bürünen dolandırıcılar bulunuyor. Çeşitli biçimlerde e-posta alıyor olabilirsiniz, ancak dolandırıcılar, genellikle sıradan müşterilerin birçok kez aldığına benzer, yaygın bir Amazon gönderim e-postasını taklit ediyor. Örneğin yapmadığınız bir satın alımla ilgili bir onay e-postası alabilirsiniz. Bu e-posta Amazon müşteri hizmetlerinin iletişim bilgilerine benzeyen çeşitli bağlantılara tıklamanız için sizi kandırmaya çalışır. Bu bağlantılara tıkladığınızda Amazon’un resmi giriş sayfası gibi görünen bir sayfaya yönlendirilirsiniz, ancak bu sayfaya giriş yapmak için bilgilerinizi girdiğinizde, giriş bilgileriniz dolandırıcıların eline geçer. 

Başka bir yöntem olarak ise dolandırıcılar bağlantıya veya eke tıklamanızı sağlamaya çalışır. Bu bağlantıya veya eke tıkladığınızda kullandığınız tüm hizmetlerdeki giriş bilgilerinizi ele geçirmek üzere cihazınıza tuş kaydetme yazılımını indirmenize neden olacak kötü amaçlı bir fidye yazılım indirebilirsiniz.

Hediye kartı dolandırıcılıkları

Hediye kartı dolandırıcılığı, sıklıkla karşılaşabileceğiniz başka bir sorundur. Sahtekarlıkları düzenleyenler, kurbanlarını kandırmak için farklı stratejiler izler, ancak her zaman tek bir amaçları vardır; satın alma ve Amazon hediye kartı gönderme konusunda kurbanlarını kandırmaya çalışmak. Popüler taktikler genellikle acil bir durum olduğu hissini vermek veya baskı yaratmaktır. Bu sayede kurban mesajın veya telefon görüşmesinin içeriğiyle ilgili ayrıntılı düşünmek yerine hızlı bir şekilde hareket eder. Kurbanlar, kimlik numaralarını vermelerini gerektiren veya çözümlenmediği takdirde hediye kartı kullanarak ceza ödeyecekleri sorunları içeren önemli bir konuyla ilgili doğrulanmayan e-posta mesajları veya telefon görüşmeleri alabilir. Dolandırıcıların kullandığı birçok senaryo vardır. Bu senaryolarda Amazon’un kimliğine bürünerek kurbanın çalıştığı yerin yönetiminde olduklarını bile iddia edebilirler.

Ödeme dolandırıcılıkları 

Ödeme dolandırıcılıkları birçok şekilde ve boyutta olabilir. Farklı biçimlerde olmalarına rağmen hepsinin amacı banka hesabınıza erişim sağlamaktır. Bu amaca ulaşmak için birçok farklı yol denerler. Kullanılan taktiklerden biri Amazon’un güvenli platformu dışında bir yere ödeme yapmanız için sizi ikna etmeye çalışmaktır. İndirimli bir ücret ödemek gibi çeşitli yollar sunarlar. Ancak bu taktiğe kandığınızda, büyük olasılıkla hem para kaybedersiniz hem de ürün elinize geçmez. 

Ayrıca kendi platformu dışında bir yere ödeme yaptığınızdan ötürü Amazon’a şikâyette bulunma olasılığınız da olmaz. Ödeme dolandırıcılığı düzenleyenlerin kullandığı diğer bir taktik ise kazandığınızı iddia ettikleri bir ödülü almak için kimliğini doğrulayamayacağınız bir satıcıya bir ödeme yapmanızdır. Gerçek olamayacak kadar iyi teklifleri veya şüphelendiğiniz teklifleri göz ardı etmelisiniz.

Tehlikeli telefon aramaları

Bazen dolandırıcılar daha “analog” bir yol seçer ve kurbanlarını kandırmak için sahte destek aramaları yapar. Bu aramaların içeriği değişiklik gösterebilir. Ancak genellikle önceden kaydedilmiş bir mesajdır ve Amazon kimliğine bürünerek hesabınızla ilgili bir şeylerin yanlış gittiğini, ilginizi çekebilecek bir şey olduğunu, şüpheli bir satın alım veya kayıp paket vb. bir durum olduğunu iddia eder. ABD Federal Ticaret Komisyonu’nun yayınladığı bir uyarıya göre daha sonra mesajda müşteri destek temsilcisiyle görüşmeniz için 1 tuşuna basmanız istenir veya geri aramanız için size bir numara verilir. Görüşmeyi sürdürmeniz halinde dolandırıcılar, kişisel bilgileriniz veya ödeme verileriniz gibi hassas verilerinizi ele geçirmek için sizi kandırmaya çalışır.

Online alışveriş ve ilgili etkinlikler söz konusu olduğunda “güven ama doğrula” sözünü aklınızdan çıkarmayın. Uyanık, meraklı davrandığınız ve bilgilerinizi kendinize sakladığınız sürece birçok dolandırıcılıktan korunabilirsiniz. Doğrulanmayan bir e-posta aldığınızda dikkatli davranmalı ve “müşteri destek temsilcisi” olduğunu iddia eden hiç kimseyle kişisel hassas bilgilerinizi paylaşmamalısınız.  

Dark Web’de satışa çıkarılanlardan mısınız?

ESET featured
1 The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
2 AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
3 Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
4 Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
5 Apple'da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor...
Apple’da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor…
Güncel Haberler
Pinterest, 2026'nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
Pinterest, 2026’nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
Yandex Türkiye, yapay zeka destekli 2025 yılı verilerini açıkladı: Yüzde 75 arama artışı, 43,8 milyar km yolculuk...
Yandex Türkiye, yapay zeka destekli 2025 yılı verilerini açıkladı: Yüzde 75 arama artışı, 43,8 milyar km yolculuk…
Fraksiyonel CMO’lar çağı başlıyor!
Fraksiyonel CMO’lar çağı başlıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haftanın marka ajans iş birlikleri (10-16 Ekim)
Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (10-16 Ekim)
Sena Tufan
16 Ekim 2025
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Haberler
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Sena Tufan
3 gün önce
23. Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri sahiplerini buldu
Haberler
23. Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri sahiplerini buldu
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
“67” (Altı-Yedi) çılgınlığı McDonald’s menüsünde!
Haberler
“67” (Altı-Yedi) çılgınlığı McDonald’s menüsünde!
Advertorial
6 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.