5 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tatilcilerin gözde rotaları
Haberler

Tatilcilerin gözde rotaları

Nafizcan Önder
5 Ağustos 2023
1 dk okuma

Neredekal.com, Temmuz ayında tatil için yapılan aramaların detaylarını paylaştı. Veriler gösteriyor ki tatilcilerin aramaları bu yıl Muğla ve Mersin üzerinde yoğunlaşıyor. Neredekal.com Genel Müdürü Gökhan Sivrikaya verileri değerlendirirken Muğla’daki oda fiyatlarındaki artışın diğer tatil bölgelerine göre daha düşük seyrettiğini ve Mersin’in fiyat performans avantajıyla fark yarattığını söylüyor. Ekonomik sebeplerle tatile henüz çıkamamış olanlar için de iyi bir haber veren Sivrikaya, Eylül ayından itibaren otel fiyatlarında düşüş olacağını öngörüyor.

Geçen seneye oranla bu yıl Temmuz ayında oda fiyatlarında en çok artış görülen iller; Ankara (yüzde 152), Bursa (yüzde 110), Antalya (yüzde 108), Balıkesir (yüzde 101), Çanakkale (yüzde 94), İstanbul ve Muğla (yüzde 93) olarak sıralanıyor.  

Türkiye’nin en popüler tatil destinasyonlarından olan Muğla, tatilseverlerin en çok aradığı yer oldu. Yüksek fiyatların etkisiyle tatilcilerin daha uygun bütçeli yerlere yönelmesinin de etkisiyle sürpriz şekilde Muğla ile birlikte Temmuz ayında Mersin’de en çok tatil araması yapılan illerden biri olarak sıralamada yerini aldı. Mersin’in denizi ve doğal güzellikleri de fiyat performansının yanında tatilcilerin ilgisini bu lokasyona yönlendirmesinde etken oluyor. 

En çok tatil yönlendirmesi yapılan bölgeler ise: Mersin-Erdemli, Muğla-Fethiye, Muğla- Bodrum, İzmir-Seferihisar, Muğla-Datça, Balıkesir-Ayvalık, Antalya-Kemer, İzmir-Çeşme olarak verilere yansıyor.

“Eylül’de fiyatlar düşecek”

Neredekal.com Genel Müdürü Gökhan Sivrikaya bu ayın verilerine göre yaptığı açıklamada “Temmuz ayındaki artış oranının Haziran’daki yıllık artış oranına kıyasla daha düşük olduğunu görüyoruz. Bu da bizim özellikle Eylül ayında fiyatların düşme eğiliminin olacağını ön görmemizi sağlıyor. Özellikle TÜRSAB Başkanı Sayın Firuz Bağlıkaya’nın açıklamalarının ardından önemli oranda fiyat düşüşlerinin sezon sonunda, yani Eylül ayından itibaren görüleceğini tahmin ediyoruz. Paylaştığımız verilere göre Muğla’nın oda fiyatı artış oranı düşük seyretmiş, bu da tatilcilerin aramaları arttırmış, gerçekleştirdiğimiz yönlendirmelerde Muğla’ya bağlı ilçelerimiz  öne çıkarmıştır” dedi. 

Karavana ilgi artıyor… Nedeni “tamamen duygusal!”

featured
1 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
2 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
3 Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
4 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
5 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Güncel Haberler
Lahmacun endeksi: Mersin rekor kırdı, Gaziantep sürpriz yaptı
Lahmacun endeksi: Mersin rekor kırdı, Gaziantep sürpriz yaptı
"Aile Markası" olmanın sırrı Marketing Türkiye Temmuz-Ağustos sayısında...
“Aile Markası” olmanın sırrı Marketing Türkiye Temmuz-Ağustos sayısında…
YouTube Premium'un "ücretsiz deneme" kampanyasına Reklam Kurulu'ndan ceza...
YouTube Premium’un “ücretsiz deneme” kampanyasına Reklam Kurulu’ndan ceza…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Haberler
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Haberler
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Sena Tufan
3 gün önce
Tarihin en büyük veri sızıntısı: 16 milyar parola çalındı!
Haberler
Tarihin en büyük veri sızıntısı: 16 milyar parola çalındı!
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Hafsanur Sancaktutan, Elidor'un satışa sunulduğu 31 ülkenin marka yüzü oldu
Haberler
Hafsanur Sancaktutan, Elidor’un satışa sunulduğu 31 ülkenin marka yüzü oldu
Sena Tufan
3 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.