9 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tatil planları yapıldı
Haberler

“O olmadan tatile asla gitmem” dediğimiz ürünler hangileri?

Gizem Yıldız
25 Haziran 2022
2 dk okuma

Havaların ısınması, okulların kapanmasıyla birlikte yaz tatili için geri sayım başladı. Tatil planları, alışveriş hazırlıkları ve pandemi sonrasında değişen tercihleri araştıran Avansas, Türkiye genelinde 3634 çalışanla gerçekleştirdiği araştırmanın sonuçlarını paylaştı. Verilere göre tatil planları Temmuz ve Ağustos aylarında yoğunlaşıyor. Bu yıl çalışanların yüzde 46’sı tatilini Kurban Bayramı ile birleştireceğini belirtti. 100 çalışandan 64’ü yaz tatili için plan yaptığını paylaşırken, tatil planlarında öne çıkan ilk üç şehir Antalya, Muğla ve İzmir oluyor. Tatil öncesi en çok satın alınan ürünse tabii ki güneş kremi…

Avansas, iş dünyasının gündemindeki gelişmeleri araştırmaya devam ediyor. Koronavirüs pandemisi nedeniyle 2020 ve 2021 yılında yaz tatili için kalabalık ortamlar yerine daha sakin, izole ortamları tercih eden çalışanlara bu yılki planları soruldu. Türkiye genelinde 4 bine yakın çalışanla gerçekleştirilen araştırmada çalışanların tatil planları, alışveriş hazırlıkları, ulaşım tercihleri, ayırdıkları bütçe ve pandemi sonrasındaki tercihleri soruldu. 

Gözde tatil şehri Antalya

Bu yıl çalışanların yüzde 46’sı tatilini Kurban Bayramı ile birleştireceğini belirtti. 100 çalışandan 64’ü yaz tatili için plan yaptığını paylaşırken, tatil planlarında en çok tercih edilen ilk üç şehir Antalya, Muğla ve İzmir oluyor. Bu şehirleri ise Balıkesir, Aydın, Mersin, Çanakkale, İstanbul ve Edirne izliyor.

100 çalışandan 47’sinin tercihi otel

Bu yıl çalışanların yüzde 44’ü tatil planını Temmuz ayında yaparken, yüzde 37’si Ağustos, yüzde 12’si ise Eylül ayında plan yaptığını ifade ediyor. Araştırmaya katılan çalışanların yüzde 47’si tatil için konaklama tercihini otelden yana kullanacağını belirtirken, 18’i kendi yazlığında, 15’i ise kiralık evde geçireceğini belirtti.  Pansiyon tercih edecek çalışanların oranı yüzde 5 olurken; kamp yapmayı planlayanların oranı ise sadece yüzde 2.

100 çalışandan 82’si ailesiyle tatil yapacağını ifade ediyor. Bu yılki yaz tatilini otelde geçirecek olan çalışanların yüzde 59’u 5 yıldızlı oteli tercih ederken, 29’u 4 yıldızlı, 11’i ise 3 yıldızlı otellere rezervasyon yaptırdığını belirtiyor. 

Çalışanların yüzde 71’i özel aracını tercih edecek

Covid 19 pandemisi sonrasında değişen tercihlere bakıldığında daha az kalabalık olan tatil bölgelerinin öne çıktığı dikkat çekiyor.

Tatile ulaşımda kullanılacak olan uçak, otobüs, tren, gemi gibi ulaşım araçlarını daha az tercih edeceklerini belirten çalışanların oranı ise yüzde 69 oldu. Pandemiyle birlikte bireysel araç kullanımının artması tatil planlarına da yansıdı. Zira çalışanların yüzde 71’i tatile giderken kendi araçlarını ya da bir yakınının araçlarını tercih ettiklerini belirtiyor. Yüzde 15 ile uçak ikinci sırada tercih edilirken, onu yüzde 10 ile otobüs izliyor.

Tatil alışverişi başladı

İki yıllık koronavirüs arasından sonra tatil alışverişinde de canlanma bekleniyor. Araştırmada 100 çalışandan 70’i tatil alışverişi yapacağını belirtirken, tatil için en çok tercih edilecek ürünler de ortaya çıktı. Buna göre tatil öncesinde en çok güneş kremi satın alınıyor. Güneş kremini; tişört, kişisel bakım ürünleri, şort, mayo, güneş gözlüğü, şapka, deniz gözlüğü, şnorkel gibi deniz malzemeleri ve kitap takip ediyor. Çalışanlar ayrıca son yıllarda turizm sektörünün yükselen trendi haline gelen kamp tatilleri için de alışveriş yapacaklarını kaydediyor. En çok tercih edilen kamp malzemesi ise kamp sandalyesi, soğutucu çanta, kamp masası, çadır ve uyku tulumu oldu.

Tatil bütçesi 5-20 bin arasında değişiyor

Bu yıl yaz tatili yapacak olan çalışanlar bütçe olarak 5 ila 20 bin TL arasında bütçe ayırdıklarını ifade ediyor. Ortalama tatil süresinin 8 gün olarak açıklandığı araştırmada konaklama türü olarak ilk sırada yüzde 47’lik oranla oteller yer alıyor. Erken rezervasyon avantajlarından faydalananların oranı ise yüzde 47. Kalabalıktan uzak konaklama tercihlerinde ise yazlık ve kiralık apart öne çıkıyor. Çadır ve kamp yerinin tercih edilme oranı ise yüzde 2.

Seyahat harcamaları yön değiştiriyor

avansas featured
1 asgari ücret
Asgari ücret ömrü kısaltıyor
2 90 yaşındaki influencer'lar
90 yaşındaki influencer’lar sosyal medyanın tozunu atıyor…
3 getir
Getir, 1 milyar 870 milyon 115 bin lira zararı bilançosundan sildi
4 Heineken
Heineken, birayı ayaklar altına aldı!
5 ceo
En çok CEO hangi üniversitelerden çıkıyor?
Güncel Haberler
WhatsApp 3 yeni güncelleme
WhatsApp’ta artık gruptan sessizce ayrılmak da çevrimdışı takılmak da mümkün!
İkinci el araç soruşturmasında yeni iddia: Platformlar birbirleriyle anlaşarak Google'da öne mi çıktılar?
İkinci el araç soruşturmasında yeni iddia: Platformlar birbirleriyle anlaşarak Google’da öne mi çıktılar?
Tinder avcıları ölmez yalnızca şekil değiştirir
Tinder avcıları ölmez yalnızca şekil değiştirir
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Karda yürüyüp izini belli etmeyenlere: WhatsApp'da çevrimiçi yakalanmaya son | Son 24 saatin gündemi
Haberler
Karda yürüyüp izini belli etmeyenlere: WhatsApp’da çevrimiçi yakalanmaya son | Son 24 saatin gündemi
Marketing Türkiye
4 Temmuz 2022
satış danışman
Haberler
Satış danışmanları neden bu kadar ısrarcı?
Seda Başpınar
4 gün önce
Babalar markaların kadrajına girdi: İşte bu yılın en iyi Babalar Günü reklamları
Haberler
Babalar markaların kadrajına girdi: İşte bu yılın en iyi Babalar Günü reklamları
Nafizcan Önder
16 Haziran 2022
Sanal bebekler metaverse ile geri dönüyor
Haberler
Sanal bebekler metaverse ile geri dönüyor
Seda Başpınar
5 Haziran 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.