Takipçilerin yüzde 59’u, haberleri sadece başlığını okuyarak paylaşıyor!
Takipçilerin yüzde 59’u, haberleri sadece başlığını okuyarak paylaşıyor!
Columbia University ve Fransız Ulusal Enstitüsü, kişilerin sosyal medyadaki okuma alışkanlıkları ve paylaşımları üzerine bir araştırma yaptı.
CNN, New York Times, The Huttington Post, BBC, Fox News’un da aralarında bulunduğu haber sitelerinin sosyal medya üzerinden paylaşımlarını bir ay boyunca takip eden araştırmacılar, Haber sitelerinin sosyal medya üzerindeki içerikleri okuyan yüzde 59 oranında kullanıcının, paylaştıkları içeriklerin tamamını okumadan paylaştığını fark etti.
Fransız Ulusal Enstitüsü araştırmacılardan Arnaud Legout konuyla ilgili yaptığı açıklamada, kullanıcıların bir haberi okumadan paylaşma yoluna gitmesinin “tipik bir modern tüketim kültürü davranışı” olduğunu, insanların bilginin derinine inme yolunda efor sarf etmeden, bu tip bir davranış kalıbını benimsediğini dile getirdi.
Tahmin edildiği üzere, içeriklerin kullanıcılar tarafından okunmasında en büyük etkenlerden biri ise haberlerin sunuş tarzı!
Kaynak: Gizmodo.com