Su tüketimine karşı duyarlıyız fakat temizlik kaygısı ağır basıyor

Fairy ve Ask Your Target Market (AYTM) platformunun, Türkiye’nin de yer aldığı bazı ülkelerde bulaşık makinesi kullanım alışkanlıklarını araştırmak amacıyla gerçekleştirdiği araştırma ilginç sonuçlar verdi. Araştırmaya göre, su tüketimine karşı duyarlıyız fakat temizlik kaygımız ağır bastığı için ön yıkamadan vazgeçemiyoruz.

Su hem varlığına çok kıymet verdiğimiz hem de çok miktarda boşa harcanan bir doğal kaynak. Barajların kuruduğu bu günler gerekli önlemlerin alınmaması durumunda ciddi su krizlerinin ortaya çıkacağı gerçeğini yüzümüze vuruyor. En çok su harcanan alanlardan biri de mutfak. Türk insanı bulaşık makinesi kullanımına tam entegre olamadı ve bulaşıkları makine yıkamadan önce kendi durulamak istiyor. Maalesef bu temizlik kaygısı totalde çok yüksek miktarda su kaybıyla sonuçlanıyor. Fairy, konuya dikkat çekmek amacıyla Ask Your Target (AYTM) platformu üzerinden bulaşık makinesi kullanan (yüzde 80) kadınlar ve (yüzde 20) erkeklerin katılımıyla “Bulaşık Makinesi Kullanımı ve Alışkanlıkları” araştırması gerçekleştirildi.

Türkiye’de tüketicilerin yüzde 71’i ön yıkama yapıyor, kaynaklar boşa harcanıyor!

Araştırmaya göre Türkiye’de tüketicilerin yüzde 71’i bulaşıkları makineye koymadan ön yıkama yapıyor. Yapılan ön yıkama işlemleri arasında suda bekletmek, suyla ovalamak, durulamak veya fırçalamak yer alıyor. Hem suda bekletip hem ovalama yapanların oranı ise yüzde 13. Bu davranışların nedeninin başında kurumuş zorlu kirlerin temizliği ve koku engelleme geliyor.

Hayli yüksek olan ön yıkama oranı su ve enerji kaynaklarının boşa harcanması, hem vakit hem de ekonomik kayıp anlamına geliyor.

Türkiye’de tüketici çevre konusunda çok duyarlı

Konu bulaşık deterjanlarına geldiğinde Türkiye’deki tüketiciler çevreye en duyarlı tüketiciler olarak öne çıkıyor. Deterjanların çevre üzerindeki etkileri konusunda endişeli olduğunu vurgulayan tüketicilerin oranı yüzde 22’ye ulaşıyor. Su ve enerji tasarrufu, ürünlerde doğal ve güvenli içeriklerin kullanılması, çevresel sorumluluk, plastiğin makul kullanılması ve belli içeriklerin kullanılmaması konusunda Türkiye’deki tüketiciler yüksek düzeyde hassasiyet gösteriyorlar. Buna rağmen Türkiye ön yıkama yapma oranında yüzde 71 ile başı çekiyor.

Makineler tam dolmadan çalıştırılmıyor, ortalamamız haftada beş makine…

Tüketicilerin üçte ikisi elde yıkamaya kıyasla yüzde 75 veya daha fazla oranda bulaşık makinesi kullanıyor haftada ortalama 5 kez çalıştırıyor Tüketicilerin üçte ikisi ancak tamamen dolunca bulaşık makinesini çalıştırıyor. Türkiye’de en çok Normal yıkama programı kullanılırken onu Ekonomik ve Yoğun programlar takip ediyor. Tüketicilerin yüzde 74’ü 60 derece veya daha yüksek sıcaklıkta yıkıyor.

İLGİLİ HABERLER