29 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Starbucks'ta yine kriz, yine özür...
Haberler

Starbucks’ta yine kriz, yine özür…

Marketing Türkiye
18 Mayıs 2018
2 dk okuma

Starbucks’ın ismi bir kez daha müşterilere yönelik ırkçılıkla anılıyor. Los Angeles’ta yaşanan bir olayda Latin Amerikalı bir müşterinin siparişinde, bardağına isminin yerine Meksikalıları aşağılamak için kullanılan “beaner” yazıldığı ortaya çıktı.

Starbucks, 29 Mayıs’ta 8 bin mağazasını bir öğleden sonra kapatarak 175 bin personelini zorunlu “ırkçılık ön yargısı” eğitimine tabi tutmaya hazırlanırken bir ırkçılık kriziyle daha karşı karşıya kaldı. Los Angeles banliyösünde yaşanan olayda, bir Starbucks baristasının Hispanik bir müşterinin içeceğine yazdığı yazı tepkilere neden oldu.

Habertürk’te yer alan haber şöyle: Hatırlanacağı üzere geçen ay Philadelphia’da bir Starbucks mağazası iki siyahi vatandaşı “izinsiz giriş” iddiasıyla tutuklatmış ve dev kahve zinciri protestolara maruz kalmıştı. Eğitim kararı da bu hadiseden sonra alınmıştı. Starbucks’ın eğitim kararının ne denli doğru olduğu, bu kez Pedro ismindeki bir müşterinin Kaliforniya’nın La Canada Flintridge bölgesindeki bir Starbucks’tan verdiği mocha siparişinde kupaya isminin yerine “beaner” yazılmasıyla bir kez daha ortaya çıktı.

1972611_5b5987bb9955a644d068a07674d05f8c

Beaner kelimesi sokak dilinde genellikle ABD’ye illegal yollardan gelen Meksikalılar için kullanılan bir aşağılama, hakaret tabiri olarak biliniyor.

Starbucks açıklama yaptı

Hakaretin kazara olmadığını belirten müşteri, bunun gerekçesi olarak kahvesinin hazır olduğu esnada baristanın kendisini ismiyle anons ettiğini söyledi.

Starbucks mağazası ardından müşteriye 50 dolarlık bir hediye çeki vermek istemesine rağmen Pedro bu öneriyi reddettiğini söylüyor ve yapılan şeyin tam anlamıyla bir aşağılama olduğunu vurguluyor.

Starbucks tarafından yapılan açıklamada “Bu, müşterilerimizin yaşamasını istediğim bir deneyim değil. Kendisinden affetmesini istedik ve durumu düzeltmek için çalışıyoruz. Olayın bir daha gerçekleşmemesi için de hadiseyi araştırıyoruz.” dendi. Pedro ismindeki müşteriyi tanıdığını belirten ve isminin Priscilla Hernandez olduğunu söyleyen bir şahit de “beaner” yazılı karton kupanın resmini Twitter’a koyarak Starbucks’a şikayette bulundu ve şirketten yanıt geldi.

Thank you for letting us know, Priscilla. This is not the welcoming experience we aim to provide, and we have reached out to this customer to apologize and make this right. -Ryan

— Starbucks Care (@StarbucksCare) May 16, 2018

1 Tüketicinin Black Friday bütçesi ne kadar?
Tüketicinin “Black Friday” bütçesi ne kadar?
2 marka-ajans iş birlikleri
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
3 ChatGPT ile "sesli" konuşma dönemi başlıyor | Son 24 saatin gündemi
ChatGPT ile “sesli” konuşma dönemi başlıyor | Son 24 saatin gündemi
4 Fiat, Mickey Mouse otomobilleri
Fiat, Mickey Mouse serisi çıkardı ancak satmıyor!
5 Kristal Elma Ödül Töreni için geri sayım başladı!
Kristal Elma Ödül Töreni için geri sayım başladı!
Güncel Haberler
Amazon'dan iş dünyasına hizmet eden yeni üretken yapay zeka modeli: Amazon Q
Amazon’dan iş dünyasına hizmet eden yeni üretken yapay zeka modeli: Amazon Q
Autorola Group CEO'su Peter Grøftehauge, Fleet Europe Remarketing Onur Listesi’nde!
Autorola Group CEO’su Peter Grøftehauge, Fleet Europe Remarketing Onur Listesi’nde!
Kristal Elma Ödülleri sahiplerini buldu
35. Kristal Elma Ödülleri sahiplerini buldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Küçülen haneler
Köşe Yazıları
Küçülen haneler
Hüseyin Tapınç
2 Ekim 2023
Black Friday favori ürün
Haberler
Black Friday’in favori ürünü hangisi?
Gizem Yıldız
1 hafta önce
Amerikan fast food devleri korku salıyor
Haberler
Amerikan fast food devleri korku salıyor!
Gizem Yıldız
17 Ekim 2023
Cenk Gümüşcüoğlu yazdı: Atmadığım tweetler #2: Katma Değer
Haberler
Cenk Gümüşcüoğlu yazdı: Atmadığım tweetler #2: Katma Değer
Marketing Türkiye
8 Ekim 2023
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.