15 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Markalar da oyuna dahil oldu: Squid Game pazarlama dünyasının yeni gözdesi
Haberler

Markalar da oyuna dahil oldu: Squid Game pazarlama dünyasının yeni gözdesi

Berçem Sultan Kaya
13 Ekim 2021
4 dk okuma

Kore yapımı gerilim dizisi “Squid Game”, Netflix’te tüm zamanların en çok izlenen orijinal yapımlarından biri olma yolunda ilerliyor. Öyle ki dizi 90’dan fazla ülkede bir numaraya yerleşirken sahneleri, parodileri, meme’leri ve haberleri de interneti ele geçirmiş durumda.

Haliyle bu popülarite, Squid Game’in pazarlama dünyasının yeni göz bebeği olmasını da beraberinde getirdi. Dizinin başarısından faydalanmak isteyen markalar hızlıca harekete geçerek sosyal medyada kendi Squid Game içeriklerini oluşturmaya başladı.

İşte, bu çalışmaların birkaçına birlikte göz atalım…

Squid Game hangi gerçekliğin yansıması? Marketing Türkiye olarak alanında önemli isimlerle, 13 Ekim Çarşamba günü saat 21.00’da YouTube canlı yayınında bu soruya yanıt arıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayın.

Nutter Butter: We want Nut Game

Söz konusu WoM etkisi olduğunda, akla ilk gelen mecralardan biri elbette Twitter oluyor. Sosyal medyada bir hareketlilik yaratmak isteyen bisküvi markası Nutter Butter, Twitter’da bir post ile Squid Game’e gönderme yaptı. Dizideki muhafızların kafalarına yer fıstığı koyan marka, “Squid Game aşağı, Squid Game yukarı… Nut Game (Fıstık Oyunu) istiyoruz” dedi. Markanın #NutGame hashtagi altında pek çok kullanıcı kendi içeriklerini paylaştı.

Squid Game this, Squid Game that. We want Nut Game @netflix pic.twitter.com/42uTcpiNpO

— Nutter Butter (@NutterButter) October 1, 2021

Bu sırada Planters’ın maskotu Mr. Peanut, üzerinde yer fıstığı şekli olan bir dalgona şekeri paylaşarak “Yeterince kolay görünüyor” dedi. Mr. Peanut’a hashtag üzerinden laf atan Nutter Butter, “Bana Nut Game gibi görünüyor” diyerek cevap verdi.

Looks like #NutGame to me https://t.co/Zq2Cjo3kVb

— Nutter Butter (@NutterButter) October 7, 2021

Heineken: Onlara göre, en iyisi yıldız…

Heineken de dizideki oyunlara gönderme yapan markalardan biri. Şeker oyunundaki yıldızı kendi yıldızıyla ilişkilendiren marka, “En iyi seçim” diyerek paylaşımını yaptı. Basit ve sade bir görsel kullanan Heineken’in paylaşımında yalnızca 4 sembol yer alsa da yapılan göndermenin anında anlaşılması, dizinin başarısını bir kez daha ortaya koyuyor.

The best pick #Heineken pic.twitter.com/S1lDbuYPi0

— Heineken (@Heineken) October 7, 2021

RapidKL: Gizemli yabancı tarafından bırakılan kart

Malezyalı toplu taşıma şirketi RapidKL, Facebook’ta oldukça ilginç bir video paylaştı. Amatör sahnelere sahip videoda Squid Game’in başındaki mavi ve kırmızı zarf oyununu oynayan iki kişi görüyoruz. Ardından takım elbiseli olan kişi diğerine bir kart verip metroya yönleniyor. Metroya binerken ise yere, arkasında Squid Game işaretleri olan bir RapidKL kartı bırakıyor.

squid game

RHB Group: Para anlamına gelen, üzeri sembollü bir kart mı?

İzleyenler, üzerinde daire, üçgen ve kare sembolleri olan kartın anlamını gayet net hatırlayacaktır. Bilmeyenler için ise kısacası “para” anlamına geldiğini söyleyebiliriz. Nitekim sosyal medyada da bu konuyla ilgili pek çok esprili paylaşım dönmeye devam ediyor. Kuala Lumpur merkezli banka RHB Group da ilginç bir çalışma yaparak bir Visa kartının üzerine bu sembolleri yerleştirdi. “Harcadıkça puan kazanın” diyen marka, bunu bir oyuna benzetti.

View this post on Instagram

A post shared by RHB Banking Group (@rhbgroup)

Dizinin yıldızları markaların radarında

Squid Game ile yalnızca eski çocuk oyunları ünlü olmadı elbette. Dizinin oyuncuları da neredeyse rekor bir sürede beklenmedik bir popülariteye kavuştu. Koreli aktris ve model HoYeon Jung, 17 Eylül ve 4 Ekim tarihleri arasında Instagram’da en hızlı büyümeyi gösteren hesabın sahibi oldu. Aynı şekilde, dizide yer alan Wi Ha-jun ve Lee Yoo-mi de takipçi sayısında patlama yaşayan isimlerden oldu. Böylece, Instagram’da en hızlı artış gösteren beş hesaptan üçü Squid Game yıldızları tarafından işgal edildi.

Tabii ki bu artışın markalar nezdinde bir yansıması da var. Louis Vuitton, HoYeon Jung’u yeni marka elçisi ilan etti. Louis Vuitton Kreatif Direktörü Nicolas Ghesquière, “HoYeon’un büyük yeteneğine ve fantastik kişiliğine hemen aşık oldum ve birkaç yıl önce Louis Vuitton’da başladığımız yolculuğun bu yeni bölümüne başlamayı dört gözle bekliyorum” dedi.

#LouisVuitton is pleased to welcome #HoYeonJung. The Netflix #SquidGame star joins as new Global House Ambassador for Fashion, Watches and Jewelry. pic.twitter.com/m22ig17oLu

— Louis Vuitton (@LouisVuitton) October 6, 2021

Uykusuz: “Dilerseniz oy çokluğuyla oyunu sonlandırabilirsiniz”

Birbirinden çarpıcı kapaklarıyla yıllardan beridir haftalık olarak yayınlanan Uykusuz Dergisi de elbette geri durmadı; Squid Game’i kapağına taşıdı. Muhafızların yer verildiği dergi kapağı ile Uykusuz Instagram’da kendi ortalamasının üstünde bir beğeniye kavuştu.

View this post on Instagram

A post shared by Uykusuz (@uykusuzdergisi)

Türkiye Finans: “Birikim oyuna gelmez”

Squid Game izleyicilerinin pek çoğu en azından bir kez “çocuk oyunları karşılığında 40 milyon dolara yakın para kazanma” teklifi üzerine düşünmüştür. Ancak kabul etmek gerekir ki gerçek hayatta işler öyle yürümüyor. Türkiye Finans’ın “Birikim emek ister, oyuna gelmez” billboardunun önüne yerleştirilen bir çanta ve iki zarf bu konuyu yeterince açıklıyor. Squid Game’e gönderme yapan bu basit ve başarılı çalışma sosyal medya sayesinde bir hayli ilgi gördü.

Bu tesadüf olamaz di mi? Arkada banka reklamı ve yerde Squid Game daveti? nfsmdjönkçfsegjnkdmsfd #SquidGame pic.twitter.com/JAKsQB0BS3

— çabi (@chabyhan) October 8, 2021

Netflix’ten devasa oyun alanı

Squid Game, her ne kadar bir noktada kendi kendini pazarlıyor olsa da Netflix de bu konuda başarılı çalışmalara imza atıyor. Dizinin tanıtımı için farklı şehirlerde çalışmalar yapan Netflix Seul’de Itaewon Metro İstasyonu’nu devasa bir oyun alanına dönüştürdü. Diziyle alakalı akla gelebilecek hemen her ikonik ayrıntının yer aldığı oyun alanı ziyaretçilere ilginç bir deneyim sunuyor.

Itaewon İstasyonu’nu bir oyun alanına çeviren Netflix, Filipinler’de ise devasa robot bebeği bir kavşağa yerleştirdi. Kafeleriyle ünlü olan Paris şehrinde ise Squid Game konseptli bir kafe vakit kaybetmeden hayata geçirildi.

Tüm bu popülarite ve ilgi kimilerine çılgınca gelebilir ancak Squid Game’in Netflix’in ses getiren dizisi olmadığını unutmamak gerekir. La Casa de Papel ile birlikte dünya Dali maskesi ve Bella Ciao şarkısıyla çevrelenirken, “The Queen’s Gambit” ile bir anda satranç takımı satışları tavan yapmıştı. Bir başka ünlü yapım Stranger Things ise D&D oyununu pek çok kesime tanıtmış olmasının yanı sıra, pek çok marka tarafından pazarlama çalışmalarında kullanılmıştı.

Markalar da oyuna dahil oldu: Squid Game pazarlama dünyasının yeni gözdesi
IKEA, Stranger Things’in ikonik odasını yeniden canlandırmıştı.

Kısacası, Netflix sayesinde her seferinde yeni bir yapım dünya çapında başarı yakalamaya devam ediyor ve bu artık şaşılacak bir durum sayılmaz. Markalar da bu gibi yapımların popülarite ve başarısından faydalanmak adına yaratıcı çalışmalarla özellikle sosyal medyada yer almaya ve konuşulmaya devam edecek.

Gözde Aytulun yazdı: “Pazarlama dünyasında kartlar yeniden dağıtılıyor: Squid Game”

featured Squid Game
1 KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
2 Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
3 İş dünyasında haftanın atamaları (3-9 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (3-9 Mayıs)
4 İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
5 Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Güncel Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (9-15 Mayıs)
Haftanın marka ajans iş birlikleri (9-15 Mayıs)
adidas ve Nike'ı sarsan "On" Türkiye pazarına adım attı...
adidas ve Nike’ı sarsan “On” Türkiye pazarına adım attı…
Brandverse Awards 2025 finalistleri belli oldu!
Brandverse Awards 2025 finalistleri belli oldu!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

CEO’ların yüzde 56’sı yapay zeka sayesinde verimlilik artışı sağladığını söylüyor!
Haberler
CEO’ların yüzde 56’sı yapay zeka sayesinde verimlilik artışı sağladığını söylüyor!
Sena Tufan
3 hafta önce
Starbucks'tan çocuklara özel kafe!
Haberler
Starbucks’tan çocuklara özel kafe!
Sena Tufan
15 Nisan 2025
Markaların sosyal sorumlulukta "samimiyet" sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
Haberler
Markaların sosyal sorumlulukta “samimiyet” sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
OpenAI'dan Elon Musk'a dava!
Haberler
OpenAI’dan Elon Musk’a dava!
Sena Tufan
11 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.