Sosyal ticaret başlıyor!
Yarattığı etkiyle online dünyanın merkezi konumuna gelen sosyal platformlar son dönemde gözünü e-ticarete dikti. Özellikle Instagram, Facebook ve Twitter’ın ilerleyen dönemde devasa birer alışveriş merkezine dönüşerek e-ticarete yeni bir boyut kazandıracağı konuşuluyor ki bu yaklaşıma da “SOSYAL TİCARET” adı veriliyor. Peki “Aksiyon butonları” müşteriyi ne kadar harekete geçiriyor? Sosyal medya e-ticareti nasıl etkileyecek? Mevcut e-ticaret markaları bu yeni döneme hazır mı? İşte yanıtlar…
Tekstilden yemeğe, ev dekorasyonundan bebek bakımına kadar ihtiyacımız olan her şey artık tek“tık”la parmaklarımızın ucunda. Teknolojiyle birlikte gelen dönüşüm tüketim alışkanlarını da bir hayli değiştirdi. Özellikle son 10 yılda internet kullanımının artmasıyla giderek daha da aşina olduğumuz e-ticaret kavramı bilgi iletişimini kolaylaştıran teknolojik gelişmelerin bir parçası olarak ortaya çıktı. Tabii dönüşüm tüm hızıyla devam ederken bugün pazar hacmi milyar dolarları bulan e-ticaret sektörü de bundan etkilendi.
Öyle ki, Facebook, Twitter, Instagram, YouTube ve Pinterest gibi her gün kullanıcı sayısı artan sosyal ağlar da yeni girişimleriyle birer e-ticaret sistemine dönüşmeye hazırlanıyor. Zira EticaretMag’in paylaştığı bilgilere göre, artık her e-ticaret firmasının önemsemek zorunda olduğu sosyal medya kanallarıyla şirketler hem müşteriyle iletişim kuruyor, hem marka algılarını kuvvetlendiriyor. Bir sonraki adım ise sıcak satış… Sosyal ağları kullanmayanlarınsa bu yeni dönemde pek bir şansı yok.
“Satın al” butonu en çok Instagram’da işe yarıyor
Marka bilinirliği ve etkileşim yaratmak dışında sosyal medya satışa yönlendirme konusunda da oldukça başarılı bir mecra. İlk olarak Facebook’un ardından Twitter ve Instagram’ın uygulamaya geçirdiği “Satın al” butonu bu yönlendirmenin önemli bir adımı olarak görülüyor. Global Web Index’in Kasım 2015 verilerine göre yüzde 14’lük bir oranla en çok Instagram kullanıcıları “Satın Al” butonuna ilgi gösteriyor. Onu yüzde 12 ile Twitter, yüzde 9’la da Facebook izliyor. Araştırma sonuçları Instagram kullanıcılarının yarısının ürün araştırması için bu ağı kullandığını gösteriyor.
Detaylar Marketing Türkiye Nisan sayısında…