Sosyal medyanın “dijital sihirbazı”: Zach King

Muhtemelen onu duymuş, en azından bir videosunu izlemişsinizdir. Çizgi Japon balıklarını canlı akvaryum balığına, dondurmayı şişme yatağa, vişneli pastayı bombaya dönüştürüyor… Kimden mi söz ediyoruz? Tabii ki 21 milyonu aşan takipçisiyle dünyanın en etkili influencer’ları arasında gösterilen Zach King’den… Daha önce THY’nin global uçuş güvenliği videosunu da çeken sosyal medyanın “dijital sihirbazı” Zach King artık Dockers’ın marka yüzü… Bu yeni iş birliği kapsamında bir araya geldiğimiz King ile “influencer marketing”in inceliklerini konuştuk…

Çektiğiniz videolara sihir katarak sosyal medya­da şöhreti yakaladınız. Öncelikle çıkış hikaye­nizden biraz bahseder misiniz?

7 yaşından beri sürekli olarak film yapım­cılığıyla ilgilendim. Bu benim için adeta bir aşk. Ortaokuldayken para biriktirip kız kardeşimle birlikte film çekmek için bir vi­deo kamera almıştım. Kaliforniya’da film yapımcılığı üzerine eğitim veren bir oku­la başvurdum ancak kabul edilmedim. Bu noktada derslere vakit harcamak yerine, 2008’de kendi YouTube kanalımı açtım ve burada film yapımıyla ilgili videolar paylaş­maya başladım. Kısa sürede küçük bir kitle­ye ulaştım ve onlar beni bazı kısa filmlerimi kanala yüklemem için cesaretlendirdiler. İlk viral videolarımdan biri “Jedi Kittens”dı ve benim viral video tutkum da onunla birlikte başladı. Tekrar tekrar denemek ve başarımı katlamak zorundaydım. Zaman zaman tö­kezleyerek de olsa yıllar içinde bir izleyici kitlesi oluşturmayı başardım ve bu beni bu­gün olduğum yere getirdi.

21 milyonluk Instagram takipçisiyle sosyal medyada oldukça büyük bir hayran kitlesine sahipsiniz. Böylesi geniş bir takipçi kilesine erişmenin sırrı nedir?

Videolarımızın başarılı olmasının neden­lerinden biri işlediğimiz temaların pek çok kültürde bir karşılığı olması. Videolarım herkesin bağ kurabileceği, tutkular, korku­lar, icatlar etrafında dönüyor ve tüm bunla­rın içinde herkesin ilgisini çeken “sihir” un­surları var. Fakat videolarımın çerçevesini her zaman insanların kendilerinden bir şey bulabilecekleri o asıl tema belirliyor. Sihir hiçbir zaman videonun yıldızı ya da asıl teması değil. Başarının sırrı bu diye düşü­nüyorum….

Röportajın devamı Marketing Türkiye Nisan sayısında…

İLGİLİ HABERLER