Sosyal medyada başarının 10 altın kuralı
İçeriğin gücünü doğru kullanabilmek sosyal medya pazarlamacılığının kilit noktasını oluşturuyor ve hedef kitleyle müşteri tabanı verisi edinme konularında önemli ipuçları veriyor. Ancak, sosyal medyayı etkin kullanma adına deneyim ya da içgörü eksikliği zorlayıcı olabiliyor.
Sosyal medya pazarlamasının temelini oluşturan ögeleri anlamak hayati önem taşıyor. Sosyal medya paylaşımlarındaki kaliteyi ve erişimi artırmanın yolu, müşterilere ulaşarak markanın adını daha kolay duyurmanın yolu aşağıdaki 10 kuraldan geçiyor:
- Dinleme kuralı
Sosyal medyada başarı ve içerik pazarlamacılığında başarı sağlamanın yolu daha fazla dinlemek, daha az konuşmaktan geçiyor. Hedef kitlenin iyi okunması gerekiyor. Hedef kitleye ulaşmak için onların yazdıklarına göz atmak, tartışmalarına katılmak ve onlar için nelerin önemli olduğunu anlamak gerekiyor. Bu noktadan sonra hitap etmek istenilen kitleye yönelik içerik geliştirmek, konuşmanın gidişatını değiştirmek ve potansiyel müşterilerin hayatlarına değer katmak kolaylaşıyor.
- Odaklanma kuralı
Odak noktanın belirlendiği sosyal medya ve içerik pazarlama stratejileri oluşturmak, güçlü bir marka oluşturmak anlamına geliyor ve daha belirsiz ve herkesi, her şeyi hedefleyen geniş kapsamlı bir stratejiden daha büyük başarı sağlıyor.
- Kalite kuralı
Kalite her zaman sayının önüne geçiyor. İçeriği görüntüleyen, paylaşan veya kendi bağlantılarıyla paylaşılan içerik hakkında konuşan 1.000 online bağlantı, markayla ilk kez bağlantıya geçen ve sonrasında kaybolan 10.000 bağlantıdan daha iyi.
- Sabır kuralı
Sosyal medya ve içerik pazarlamasında başarıya ulaşmak bir gecede mümkün olmuyor. Belirlenen hedeflere ulaşmak için daha uzun süreçler gerekiyor. Yapılan denemelerden olumlu yönde veri elde edildiğinde ileriki süreçler için değerlendiriliyor.
- Birleştirme kuralı
Eğer kaliteli, her yönden zengin bir içerik paylaşıldıysa ve online izleyiciler kaliteli takipçiler etrafında kurulduysa, markanın paylaştığı içeriği kendi bağlantılarıyla Twitter, Facebook, LinkedIn ya da kendi blog’larından paylaşma eğiliminde olacaklar. Bu paylaşım ve tartışmalar, içeriğin Google gibi arama motorlarında anahtar kelime aramalarında görüntülenmesini sağlayacak. Bu sayede yüzlerce binlerce potansiyel kullanıcının markayı online olarak bulmasına yardımcı olacak.
- Etkileşim kuralı
Markalar, içinde bulundukları sektörlerde sosyal medya içeriklerini zenginleştirmek için markanın ürün, hizmet ve yaptığı işi anlatan ve kitleleri peşinden sürükleyebilen kişilerle (YouTuber, vlogger, blogger) anlaşma yoluna gittiklerinde daha başarılı sonuçlar alıyor.
- Değer kuralı
Sosyal ağlarda markanın ürün ve hizmetlerini sürekli duyurmak için vakit geçirmek, insanların markaya duyarsızlaşmasına sebep oluyor. Konuşmalara değer katmak önem kazanıyor. Konuşmaların ne yöne gittiğine odaklanmak yerine insanlarda ilgi uyandıracak muhteşem içeriği oluşturmak için çaba harcamak ve marka elçiliği yapan ve WOM pazarlamasında katalizör görevi üstlenen YouTuber ya da vlogger’larla ilişkileri güçlendirmek gerekiyor.
- Kabul etme kuralı
Profesyonel ya da özel hayatımızda hiç kimseyi görmezden gelmeyip onlara yanıt verdiğimiz gibi online olarak da kimseyi görmezden gelmemek ve yanıtlamak gerekiyor. Sosyal medya pazarlamasında başarıya ulaştıran en önemli şeylerden biri de ilişki kurmak. Bir markanın her zaman sosyal medyada tepki veren bir kullanıcıyı kabullenerek yanıtlama yoluna gitmesi gerekiyor.
- Erişilebilirlik kuralı
Markaların bir içerik yayınladıktan sonra gözden kaybolmaması ve takipçileri için ulaşılabilir olması önemli. Markanın tutarlı bir biçimde içerik paylaşması ve oluşan konuşmalara katılması gerekiyor. Çünkü online takipçiler, haftalarca ya da aylarca sosyal mecralarda gözlerden uzak kalan bir markanın yerine bir diğerini koymaktan çekinmiyor.
- Karşılık kuralı
Bir marka, içeriklerinin paylaşılmasını karşılıksız olarak isteyemez. Markanın da yapılan konuşmaları, paylaşımları aynı şekilde paylaşması gerekiyor. Sosyal medya pazarlamasında karşılıklı bir denge oturtulması önem taşıyor. Sosyal medyada geçirilen zamanın bir kısmını başkalarının paylaştığı ve konuştuğu içeriklerin paylaşımına ayırması gerekiyor.