18 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Çalışanların sosyal medyada en çok yaptığı 5 hata 
Haberler

Çalışanların sosyal medyada en çok yaptığı 5 hata 

Marketing Türkiye
10 Nisan 2022
2 dk okuma

Sosyal medya platformları, dünya genelinde 4,6 milyarın üzerine çıkan aktif kullanıcı sayısıyla büyümeyi sürdürüyor. İş dünyası için de vazgeçilmez bir unsur haline gelen sosyal medya platformları çalışanların kendileri, iş ve özel hayatları hakkında detaylı bilgi edinilmesine de olanak sunuyor. Bu noktada çalışanların iş hayatında sosyal medya kullanımlarına dikkat etmesi hem şahsi imajları ve çalıştıkları şirket hem de network içinde oldukları çevre adına büyük önem taşıyor. Türkiye’nin istihdam kaynağı Eleman.net, iş hayatında çalışanların sosyal medyada sıkça yaptıkları 5 hatayı ve bu hataların önüne geçecek önerileri paylaştı.  

1) Aşırıya kaçan yorumlar yapmak

Başta Twitter olmak üzere çeşitli sosyal medya platformlarının gündemini yaşanan siyasi olaylar belirliyor. Bu noktada çalışanların siyasi ve toplumsal olaylar karşısında rencide edici veya ayrıştırıcı dil kullanmamaları büyük önem taşıyor. Aşırıya kaçan yorumlar çalışanların iş yaşamını zedelemekle kalmıyor aynı zamanda çeşitli mobbing durumlarının oluşmasına da zemin hazırlıyor. 

2) Mahremiyet ihlalleri

Çalışanların sosyal medya kullanımları incelendiğinde mahremiyet ihlallerinin yapıldığı istatistiklere yansıyor. Özellikle Linkedin gibi iş dünyası odaklı sosyal medya platformlarında özel hayata ilişkin paylaşımların yapılması ve mahremiyet alanın ihlal edilmesi kişisel ve kurumsal imaja zarar veriyor. 

3) Amacına uygun olmayan platform seçimi 

Organizasyon yapısı ve aktif kullanıcı sayısı bakımından dünyanın önde gelen sosyal medya platformları iş, gündem, life-style ve network oluşturma gibi farklı kullanım alanlarıyla öne çıkıyor. Sosyal medya platformlarının amaca uygun bir şekilde kullanılması büyük önem taşıyor. Aksi takdirde çalışanların bireysel profillerinin amaç dışı kullanımı, kurum imajına ve birey itibarına yönelik olumsuz sonuçlar doğuruyor.

4) Veri gizliliğine önem vermemek

Siber saldırıların ve veri hırsızlığının önüne geçilebilmesi adına çalışanların iki faktörlü kimlik doğrulaması, güçlü şifre oluşturma, kişisel bilgilerin ve profilin gizliliği gibi birtakım önlemler alması günümüzde zorunluluktan öte bir durum. Çalınan hesapların neticesinde oluşan olumsuz durumlar, kurum ve birey imajını büyük ölçüde zedeleyebiliyor.

5) Kişisel ve iş hesapları arasındaki farklılıkları bilmemek

Çalışanların sıkça yaptıkları hataların başında kişisel ve iş hesapları arasındaki farkları bilmemek geliyor. Çalışanların yaptıkları diğer hatalar olarak ise: bir şeyi paylaşmadan önce düşünmemek, aceleyle paylaşım yapmak, yazım kurallarına dikkat etmemek, profesyonel olmayan cevaplar vermek, sosyal medya profillerinde yanlış bilgiler paylaşmak öne çıkıyor. Tüm bu faktörler çalışanların dijital dünyadaki kimliklerini olumlu ya da olumsuz etkileyen unsurlar olarak dikkat çekiyor.

Sosyal medyada manipülasyonlar yılına veda edelim

featured
1 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
4 "LEGO ödeneği" yan hak oldu!
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
5 Marka danışmanı Turgay Adıyaman hayatını kaybetti
Marka danışmanı Turgay Adıyaman hayatını kaybetti
Güncel Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
İstanbul Modern’de Ali Kazma’dan “Aklın Manzaraları”
İstanbul Modern’de Ali Kazma’dan “Aklın Manzaraları”
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Coca-Cola ikonik cam şişesinin 110. yaşını gölgelerle kutluyor!
Haberler
Coca-Cola ikonik cam şişesinin 110. yaşını gölgelerle kutluyor!
Sena Tufan
24 Nisan 2025
Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
Haberler
Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
İrem Alimoğlu
7 Mayıs 2025
Marketing Türkiye Haziran sayısında İtalyan rüzgarı...
Haberler
Marketing Türkiye Haziran sayısında İtalyan rüzgarı…
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Warner Bros. Discovery, Max’in bu yaz “HBO Max”e dönüşeceğini duyurdu
Haberler
Warner Bros. Discovery, Max’in bu yaz “HBO Max”e dönüşeceğini duyurdu
Sena Tufan
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.