14 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yöneticiler akıllı gözlük teknolojisini bekliyor – Son 24 saatin gündemi
Haberler

Yöneticiler akıllı gözlük teknolojisini bekliyor – Son 24 saatin gündemi

Marketing Türkiye
27 Ekim 2021
5 dk okuma

Facebook her şeye rağmen yine kârını artırdı

  • Yöneticiler akıllı gözlük teknolojisini bekliyor – Son 24 saatin gündemi

Teknoloji devi Facebook, son dönemlerde ardı ardına eleştiri oklarına maruz kalmasına rağmen yılın üçüncü çeyreğinde 9 milyar dolar kâr ettiğini duyurdu. Açıklamalara göre, geçtiğimiz yıl 31 Eylül’de sona eren üç aylık dönemde 7,8 milyar dolar kâr eden şirket, kârını 1,2 milyar dolar artırdı.
Facebook, artık firmasının adını değiştirmeyi ve elbette gündeminin merkezinde olan metaverse’e odaklanmayı planlıyor. Metaverse inşası için 10.000 çalışan işe alacağını duyuran şirketin planları yolunda giderse, artık Facebook’tan bahsederken bir sosyal medya şirketinin ötesinde bir oluşumdan bahsediyor olacağız.

29 Ekim tatili için planlar yapıldı

  • Yöneticiler akıllı gözlük teknolojisini bekliyor – Son 24 saatin gündemi

Enuygun, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı haftası verilerini açıkladı. Bu yıl 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı Cuma gününe denk geliyor. Henüz kış gelmeden son bir tatil yapmak isteyenler de yarım gün resmi tatil olan 28 Ekim Perşembe günü izin alarak 4 gün dinlenme fırsatını yakalıyor. 29 Ekim haftasında en çok otel rezervasyonu yapılan iller sırasıyla İstanbul, Antalya, Ankara, İzmir, Bodrum, Eskişehir ve Nevşehir oldu. Araştırmaya göre tatilciler iki kişilik tatili tercih ederken, en fazla 3 günlük otel rezervasyonu yaptırdı. En fazla otel rezervasyonu yaptıran kişilerin yaş aralığı 20-33 arasında değişti. Enuygun’un yaptığı analizine göre, 29 Ekim haftası en ucuz gecelik konaklama 85 TL, en pahalı konaklama ise 2.930 TL oldu. 

27 – 31 Ekim tarihleri arasında uçak yolculuğunu tercih edenlerin yüzde 44’ü 28 Ekim, otobüsü tercih edenlerin yüzde 33’ü 27 Ekim için bilet satın aldı. Uçak bileti için en çok tercih edilen destinasyonlar İstanbul, İzmir, Antalya, Adana ve Ankara, otobüs bileti için ise Ankara, İzmir, Adana, İstanbul, Antalya, Kayseri ve Mersin oldu. Hem otobüs hem de uçak bileti satın alan tatilciler, tek kişi seyahat etmeyi ve dönüş için ise 31 Ekim tarihini tercih etti. Analize göre 27 – 31 Ekim tarihleri arasında en pahalı uçak bileti 24.618 TL (1 kişi) ile İstanbul – Mexico City’e aitti. En ucuz uçak bileti 236 TL (İzmir-Antalya), en ucuz otobüs bileti ise 20 TL (Bilecik-Bozüyük).

Yöneticiler akıllı gözlük teknolojisini bekliyor

  • Yöneticiler akıllı gözlük teknolojisini bekliyor – Son 24 saatin gündemi

İş dünyasında Destekli/Artırılmış Gerçeklik (AR) ve Yapay Zeka (AI) kullanımı artmaya devam ediyor. Birçok şirket, özellikle müşteri hizmetleri iyileştirmeleri kapsamında Yapay Zeka ve Destekli/Artırılmış Gerçeklik çözümlerini başarıyla hayata geçiriyor. McKinsey tarafından gerçekleştirilen araştırma, kurumların pandemide Yapay Zeka teknolojilerine daha fazla yatırım yaptığını ortaya koyarken; Gartner’ın araştırması ise bu yatırımların 2022’de daha da artacağını öngörüyor. Destekli/Artırılmış Gerçeklik pazarının ise 2028 yılına kadar dünya genelinde her yıl ortalama yıllık yüzde 43,8 oranında büyümesi bekleniyor.

Bu büyümenin en önemli nedenlerinden biri uzaktan yardıma yönelik talebin büyük bir artış göstermesi. Şirketler, teknik sorunları çözme gibi süreçlerin yanı sıra güçlendirme, montaj, üretim ve üretim hatlarının onarımı gibi süreçler için de takip, tanımlama ve sorun giderme için Destekli/Artırılmış Gerçeklik uygulamaları kullanıyor. Yapay zekanın yalnızca işletmelerin gelişmesine yardım olması beklenmiyor. Aynı zamanda büyümeyle ilgili hedeflere ulaşılmasına ve değer üretilmesine de yardımcı olacağına inanılıyor. 10 üst düzey yöneticiden 9’u, büyüme hedeflerine ulaşmak için yapay zekadan faydalanılması gerektiğine inanıyor.

Dynabook tarafından gerçekleştirilen araştırma, şirketlerin yüzde 63’ünün önümüzdeki üç yıl içinde akıllı gözlük kullanmaya başlayacağını ortaya koyuyor. Araştırmada şirketlerin yüzde 47’sinin akıllı gözlükleri daha iyi uzaktan çalışma deneyimi için kullanacağı belirtilirken, yüzde 34’ünün gelişmiş veri toplama ve işleme, yüzde 39’unun ise daha iyi paylaşım ve iş birliği için akıllı gözlüklerden faydalanacağı öngörülüyor.

Türk mobilya sektörünün güçlü markalarından “amaç birliği”

  • Yöneticiler akıllı gözlük teknolojisini bekliyor – Son 24 saatin gündemi

Türk mobilya sektörünün güçlü markalarından Adore, Çilek, Doğtaş Kelebek, Gündoğdu, İşbir, Kilim ve Nurus, 305 yıllık tecrübesini “F-TR Furniture Partners” çatısı altında birleştirdi. Türk mobilya sektörünün dünya ticaretinden aldığı payı artırmayı hedefleyen F-TR Furniture Partners kurucuları olumlu ve olumsuz tecrübeleri ışığında ortak akıl ile sürdürebilir ihracat stratejisi belgesi çerçevesinde yepyeni bir platform kurdu.

F-TR Furniture Partners’ın basın toplantısı, T.C. Cumhurbaşkanlığı Ekonomi Politikaları Kurul Üyesi Dr. Hakan Yurdakul ve Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı İsmail Gülle’nin katılımlarıyla 26 Ekim’de Swissotel’de gerçekleşti. F-TR Furniture Partners Yönetim Kurulu Başkanı Muzaffer Çilek, konuşmasında “Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin Türkiye’nin sürdürülebilir ihracat yolculuğunda tüm sektörleri kucaklayan yapısı, dış ticarete yön veren destek ve katkılarının elde edilen bu başarıda büyük rol oynadığını ifade etti. Çilek; Cumhurbaşkanlığı Ekonomi Politikaları Kurulu’nun yol göstericiliği ile başlayan bu yolculukta “yol göstericiliğin” iş dünyası için ne kadar değerli olduğunu yaşayarak gördüklerini söyledi.

F-TR Furniture Partners Yönetim Kurulu Başkanı Muzaffer Çilek; Türkiye’nin güçlü mobilya markaları olarak, sektördeki bu başarıyı çok daha ileriye taşımak fikrinden yola çıktıklarını belirtti ve ekledi; “Özellikle dünyanın büyük ölçekli mobilya ithalatçıları olan “Amerika, Almanya, İngiltere ve Fransa” gibi zorlukları olan ülkelerde; Ar-Ge çalışmaları ve pazar araştırmaları, onların kültürlerini ve tercihlerini, tüketici alışkanlıklarını anlamanın yanı sıra olması gereken ürün ve ambalaj standartlarını yakalama çalışmalarını yapacaklarını, ortaklarına ve diğer Türk firmalarına danışmanlık vereceklerini söyledi.

Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı İsmail Gülle ise; Türkiye’nin yükselişinin ancak ve ancak ihracattan geçtiğini, 2023 yılında en büyük ihracat yapan 8 ülke arasından ilk 5’e yükselmemiz gerektiğini söyledi. Son 12 aylık ihracatta, uzun zamandır hedeflenen 200 milyar dolar sınırını dahi aşarak, 212 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini dile getiren Gülle, “Sektörel ihracatımızda ise, bu yılın ilk 9 ayında mobilya sektörümüz tarihinde ilk kez 3 milyar doları aşmayı başardık. Küresel bazda mobilya sektörü, 200 milyar dolarlık bir küresel hacme ulaşmış durumda” dedi.

YouTube’un yeni gelir modeliyle içerik üreticileri 10 bin dolara kadar kazanabilecek

  • YouTube Shorts fonu artık Türkiye'de

YouTube, Ekim ayından itibaren kısa video içerik üretimini teşvik etmek amacıyla YouTube Shorts Fonu’nu Türkiye’de de kullanacağını açıkladı. Shorts formatında yaratıcı ve benzersiz videolar üreten içerik üreticilerine ve sanatçılara, yaptıkları katkılar karşılığında ödeme yapılacak.

Son üç yılda içerik üreticilerine, sanatçılara ve medya şirketlerine 30 milyar doların üzerinde ödeme yapan YouTube, Mayıs ayından bu yana da dünyanın çeşitli pazarlarına 100 milyon dolarlık YouTube Shorts Fonu’nu sağlıyor. Shorts Creator Fund, içerik üreticilerinin ve sanatçıların reklamdan ücretli dijital ürünlere, ticari ürünlerden markalı içeriklere kadar, YouTube üzerinde ürettikleri içeriklerden gelir elde edebilecekleri yeni bir araç olarak hayata geçirilmiş durumda. YouTube, bu fonu önümüzdeki aylarda daha çok ülkede kullanmayı planlıyor. Ekim ayından itibariyle Türkiye’de de kullanılmaya başlanacak fon, Shorts formatında yaratıcı ve benzersiz videolar üreten içerik üreticilerine ve sanatçılara dağıtılacak. Ödemeye hak kazanan kanallar, kanalın toplamdaki Shorts performansına ve izleyicilerinin konumuna göre hesaplanacak olan bonus ödemelerin yanı sıra, başlangıç olarak her ay 100 ila 10.000 dolar arasında gelir elde edebilecek.

Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)

1#MflateToken
2Benzine 28
3Rabbi Yessir
4BöyleOlay Görülmedi
5#suriyeli
6#salı
7#SALI
8#KAI_IS_COMING
9Emre Yalman
10Anayasa Mahkemesi

Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)

1Eşkıya Dünyaya Hükümdar Olmaz
2Fenerbahçe Beko
3Benzin fiyatı
4Samsunspor
5Chelsea
6Tezkere
7PORTAKALLI PARFE
8Minestrone
9Berdan Mardini
10A Spor

Dünün en çok izlenenleri hangi videolar oldu? (YouTube Trends)

1Yuvamın yıkılışını kutluyoruz! – Yasak Elma 117. Bölüm
2Create your own short to Shivers using #SheeranShorts. Only on YouTube #Shorts.
3iddaa.com | Manchester United – Liverpool (0-5) – Maç Özeti – Premier League 2021/22
4Ali şehit oldu! Arka Sokaklar 600. Bölüm
5Elkızı 1. Bölüm
6TAKİP CİHAZI İLE İÇİ PARA DOLU KAYIP CÜZDAN TESTİ!!
7Brawl Stars: Brawl Talk – Lights, Camera, BRAWL!
8Tuğçe Kandemir – Sakın Ola
9Geniş Özet | Lokomotiv Moskova 0-1 Galatasaray #UEL
10Elkızı 2. Bölüm 1. Fragmanı | BENİM ACIMA SAYGI DUYACAKSIN!
featured
1 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
2 Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
3 Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
4 Servetin anatomisi: Forbes en zengin 100 Türk’ü açıkladı
Servetin anatomisi: Forbes en zengin 100 Türk’ü açıkladı
5 Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri...
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri…
Güncel Haberler
Turizmde yeni yaklaşım: "Pozitif Travma"
Turizmde yeni yaklaşım: “Pozitif Travma”
Türkiye Voleybol Milli Takımlar'ın ana sponsoru sahibinden.com oldu
Türkiye Voleybol Milli Takımlar’ın ana sponsoru sahibinden.com oldu
Zara 50. yaşını 50 moda ikonuyla kutluyor!
Zara 50. yaşını 50 moda ikonuyla kutluyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Marketing Türkiye 35 yaşında / III
Haberler
Marketing Türkiye 35 yaşında / III
Nafizcan Önder
11 Nisan 2025
İş gücü yapay zeka ile nasıl dönüşecek?
Haberler
İş gücü yapay zeka ile nasıl dönüşecek?
Nafizcan Önder
2 hafta önce
İşletmeler sosyal medyada hangi sıklıkla paylaşım yapmalı?
Haberler
İşletmeler sosyal medyada hangi sıklıkla paylaşım yapmalı?
Sena Tufan
3 hafta önce
Çalışan gelişimi artık "lüks" değil, stratejik bir zorunluluk
Haberler
Çalışan gelişimi artık “lüks” değil, stratejik bir zorunluluk
İrem Alimoğlu
3 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.