Yöneticiler akıllı gözlük teknolojisini bekliyor – Son 24 saatin gündemi
Facebook her şeye rağmen yine kârını artırdı
Teknoloji devi Facebook, son dönemlerde ardı ardına eleştiri oklarına maruz kalmasına rağmen yılın üçüncü çeyreğinde 9 milyar dolar kâr ettiğini duyurdu. Açıklamalara göre, geçtiğimiz yıl 31 Eylül’de sona eren üç aylık dönemde 7,8 milyar dolar kâr eden şirket, kârını 1,2 milyar dolar artırdı.
Facebook, artık firmasının adını değiştirmeyi ve elbette gündeminin merkezinde olan metaverse’e odaklanmayı planlıyor. Metaverse inşası için 10.000 çalışan işe alacağını duyuran şirketin planları yolunda giderse, artık Facebook’tan bahsederken bir sosyal medya şirketinin ötesinde bir oluşumdan bahsediyor olacağız.
29 Ekim tatili için planlar yapıldı
Enuygun, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı haftası verilerini açıkladı. Bu yıl 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı Cuma gününe denk geliyor. Henüz kış gelmeden son bir tatil yapmak isteyenler de yarım gün resmi tatil olan 28 Ekim Perşembe günü izin alarak 4 gün dinlenme fırsatını yakalıyor. 29 Ekim haftasında en çok otel rezervasyonu yapılan iller sırasıyla İstanbul, Antalya, Ankara, İzmir, Bodrum, Eskişehir ve Nevşehir oldu. Araştırmaya göre tatilciler iki kişilik tatili tercih ederken, en fazla 3 günlük otel rezervasyonu yaptırdı. En fazla otel rezervasyonu yaptıran kişilerin yaş aralığı 20-33 arasında değişti. Enuygun’un yaptığı analizine göre, 29 Ekim haftası en ucuz gecelik konaklama 85 TL, en pahalı konaklama ise 2.930 TL oldu.
27 – 31 Ekim tarihleri arasında uçak yolculuğunu tercih edenlerin yüzde 44’ü 28 Ekim, otobüsü tercih edenlerin yüzde 33’ü 27 Ekim için bilet satın aldı. Uçak bileti için en çok tercih edilen destinasyonlar İstanbul, İzmir, Antalya, Adana ve Ankara, otobüs bileti için ise Ankara, İzmir, Adana, İstanbul, Antalya, Kayseri ve Mersin oldu. Hem otobüs hem de uçak bileti satın alan tatilciler, tek kişi seyahat etmeyi ve dönüş için ise 31 Ekim tarihini tercih etti. Analize göre 27 – 31 Ekim tarihleri arasında en pahalı uçak bileti 24.618 TL (1 kişi) ile İstanbul – Mexico City’e aitti. En ucuz uçak bileti 236 TL (İzmir-Antalya), en ucuz otobüs bileti ise 20 TL (Bilecik-Bozüyük).
Yöneticiler akıllı gözlük teknolojisini bekliyor
İş dünyasında Destekli/Artırılmış Gerçeklik (AR) ve Yapay Zeka (AI) kullanımı artmaya devam ediyor. Birçok şirket, özellikle müşteri hizmetleri iyileştirmeleri kapsamında Yapay Zeka ve Destekli/Artırılmış Gerçeklik çözümlerini başarıyla hayata geçiriyor. McKinsey tarafından gerçekleştirilen araştırma, kurumların pandemide Yapay Zeka teknolojilerine daha fazla yatırım yaptığını ortaya koyarken; Gartner’ın araştırması ise bu yatırımların 2022’de daha da artacağını öngörüyor. Destekli/Artırılmış Gerçeklik pazarının ise 2028 yılına kadar dünya genelinde her yıl ortalama yıllık yüzde 43,8 oranında büyümesi bekleniyor.
Bu büyümenin en önemli nedenlerinden biri uzaktan yardıma yönelik talebin büyük bir artış göstermesi. Şirketler, teknik sorunları çözme gibi süreçlerin yanı sıra güçlendirme, montaj, üretim ve üretim hatlarının onarımı gibi süreçler için de takip, tanımlama ve sorun giderme için Destekli/Artırılmış Gerçeklik uygulamaları kullanıyor. Yapay zekanın yalnızca işletmelerin gelişmesine yardım olması beklenmiyor. Aynı zamanda büyümeyle ilgili hedeflere ulaşılmasına ve değer üretilmesine de yardımcı olacağına inanılıyor. 10 üst düzey yöneticiden 9’u, büyüme hedeflerine ulaşmak için yapay zekadan faydalanılması gerektiğine inanıyor.
Dynabook tarafından gerçekleştirilen araştırma, şirketlerin yüzde 63’ünün önümüzdeki üç yıl içinde akıllı gözlük kullanmaya başlayacağını ortaya koyuyor. Araştırmada şirketlerin yüzde 47’sinin akıllı gözlükleri daha iyi uzaktan çalışma deneyimi için kullanacağı belirtilirken, yüzde 34’ünün gelişmiş veri toplama ve işleme, yüzde 39’unun ise daha iyi paylaşım ve iş birliği için akıllı gözlüklerden faydalanacağı öngörülüyor.
Türk mobilya sektörünün güçlü markalarından “amaç birliği”
Türk mobilya sektörünün güçlü markalarından Adore, Çilek, Doğtaş Kelebek, Gündoğdu, İşbir, Kilim ve Nurus, 305 yıllık tecrübesini “F-TR Furniture Partners” çatısı altında birleştirdi. Türk mobilya sektörünün dünya ticaretinden aldığı payı artırmayı hedefleyen F-TR Furniture Partners kurucuları olumlu ve olumsuz tecrübeleri ışığında ortak akıl ile sürdürebilir ihracat stratejisi belgesi çerçevesinde yepyeni bir platform kurdu.
F-TR Furniture Partners’ın basın toplantısı, T.C. Cumhurbaşkanlığı Ekonomi Politikaları Kurul Üyesi Dr. Hakan Yurdakul ve Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı İsmail Gülle’nin katılımlarıyla 26 Ekim’de Swissotel’de gerçekleşti. F-TR Furniture Partners Yönetim Kurulu Başkanı Muzaffer Çilek, konuşmasında “Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin Türkiye’nin sürdürülebilir ihracat yolculuğunda tüm sektörleri kucaklayan yapısı, dış ticarete yön veren destek ve katkılarının elde edilen bu başarıda büyük rol oynadığını ifade etti. Çilek; Cumhurbaşkanlığı Ekonomi Politikaları Kurulu’nun yol göstericiliği ile başlayan bu yolculukta “yol göstericiliğin” iş dünyası için ne kadar değerli olduğunu yaşayarak gördüklerini söyledi.
F-TR Furniture Partners Yönetim Kurulu Başkanı Muzaffer Çilek; Türkiye’nin güçlü mobilya markaları olarak, sektördeki bu başarıyı çok daha ileriye taşımak fikrinden yola çıktıklarını belirtti ve ekledi; “Özellikle dünyanın büyük ölçekli mobilya ithalatçıları olan “Amerika, Almanya, İngiltere ve Fransa” gibi zorlukları olan ülkelerde; Ar-Ge çalışmaları ve pazar araştırmaları, onların kültürlerini ve tercihlerini, tüketici alışkanlıklarını anlamanın yanı sıra olması gereken ürün ve ambalaj standartlarını yakalama çalışmalarını yapacaklarını, ortaklarına ve diğer Türk firmalarına danışmanlık vereceklerini söyledi.
Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı İsmail Gülle ise; Türkiye’nin yükselişinin ancak ve ancak ihracattan geçtiğini, 2023 yılında en büyük ihracat yapan 8 ülke arasından ilk 5’e yükselmemiz gerektiğini söyledi. Son 12 aylık ihracatta, uzun zamandır hedeflenen 200 milyar dolar sınırını dahi aşarak, 212 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini dile getiren Gülle, “Sektörel ihracatımızda ise, bu yılın ilk 9 ayında mobilya sektörümüz tarihinde ilk kez 3 milyar doları aşmayı başardık. Küresel bazda mobilya sektörü, 200 milyar dolarlık bir küresel hacme ulaşmış durumda” dedi.
YouTube’un yeni gelir modeliyle içerik üreticileri 10 bin dolara kadar kazanabilecek
YouTube, Ekim ayından itibaren kısa video içerik üretimini teşvik etmek amacıyla YouTube Shorts Fonu’nu Türkiye’de de kullanacağını açıkladı. Shorts formatında yaratıcı ve benzersiz videolar üreten içerik üreticilerine ve sanatçılara, yaptıkları katkılar karşılığında ödeme yapılacak.
Son üç yılda içerik üreticilerine, sanatçılara ve medya şirketlerine 30 milyar doların üzerinde ödeme yapan YouTube, Mayıs ayından bu yana da dünyanın çeşitli pazarlarına 100 milyon dolarlık YouTube Shorts Fonu’nu sağlıyor. Shorts Creator Fund, içerik üreticilerinin ve sanatçıların reklamdan ücretli dijital ürünlere, ticari ürünlerden markalı içeriklere kadar, YouTube üzerinde ürettikleri içeriklerden gelir elde edebilecekleri yeni bir araç olarak hayata geçirilmiş durumda. YouTube, bu fonu önümüzdeki aylarda daha çok ülkede kullanmayı planlıyor. Ekim ayından itibariyle Türkiye’de de kullanılmaya başlanacak fon, Shorts formatında yaratıcı ve benzersiz videolar üreten içerik üreticilerine ve sanatçılara dağıtılacak. Ödemeye hak kazanan kanallar, kanalın toplamdaki Shorts performansına ve izleyicilerinin konumuna göre hesaplanacak olan bonus ödemelerin yanı sıra, başlangıç olarak her ay 100 ila 10.000 dolar arasında gelir elde edebilecek.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | #MflateToken |
2 | Benzine 28 |
3 | Rabbi Yessir |
4 | BöyleOlay Görülmedi |
5 | #suriyeli |
6 | #salı |
7 | #SALI |
8 | #KAI_IS_COMING |
9 | Emre Yalman |
10 | Anayasa Mahkemesi |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Eşkıya Dünyaya Hükümdar Olmaz |
2 | Fenerbahçe Beko |
3 | Benzin fiyatı |
4 | Samsunspor |
5 | Chelsea |
6 | Tezkere |
7 | PORTAKALLI PARFE |
8 | Minestrone |
9 | Berdan Mardini |
10 | A Spor |