Şölen ezber bozuyor
FİBA Holding ve Deloitte Vakfı’nın birlikte kurduğu Liderlik Enstitüsü’nün imza töreninde karşılaşıyoruz Şölen Yönetim Kurulu Üyesi Hazım Ellialtı ile. İşten, güçten ve elbette reklamlardan söz ediyoruz. “Nasıl gidiyor?” diye soruyorum. Biscolata’nın yakışıklı erkekleri sosyal medyada konuşulduğu kadar satışlara yansımadıysa da Şölen’in diğer ürünlerinin satışını uçurmuş. Anlaşılan yakışıklılar ürün satışına beklenilen katkıyı veremediyse de marka bilinirliğini artırmış.
Rekabet giderek artacak
Biscolata’nın ekran güzelleri bazen denizden çıktı bazen ağaca tırmandı ama her defasında ürünün farklı versiyonlarını teker teker sundu. Şimdi ise ananas, mango ve şeftalili Biscolata keki ve çikolatasıyla hazırlanan Biscolata Pia Egzotik’in lezzetinin dayanılmazlığını anlatmak için üçlediler. Reklamlarda güzel kadınları görmeye alışık olan tüketici biraz şaşırsa da Şölen bu iletişim stratejisiyle kendi kategorisinde fark yarattı. Kaldı ki Şölen, sadece reklamlarda değil uygulamalarıyla da cesur bir marka. Ülker ve ETİ gibi yarım yüzyılı devirmiş güçlü markaların var olduğu atıştırmalık pazarında yaptığı kampanyalarla ezber bozuyor. Bu arada Şölen ve ETİ iletişime son sürat devam ederken sektör lideri Ülker’i neden eskisi kadar göremediğimizi de merak ediyorum. Nedeni bir süredir televizyonda reklam ölçümünün yapılmıyor olması olabilir mi? Güçlü rekabetin olduğu bu kategoride markaları izlemek öğretici oluyor…
Güncel Haberler