23 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Soğuk havaların en sevilen sıcak eşlikçileri
Haberler

Soğuk havaların en sevilen sıcak eşlikçileri

Nafizcan Önder
1 Mart 2025
3 dk okuma

Areda Piar’ın Türkiye genelinde gerçekleştirdiği araştırmaya göre, soğuk havaların en çok tüketilen sıcak içeceği yüzde 45,6 ile çay olurken, halkın yüzde 39,3’ü sıcak içeceğini arkadaşlarıyla sohbet ederken içiyor. Ayrıca, içeceklerin doğal ve katkısız olması tüketicilerin yüzde 45,2’si için en önemli kriter! Peki, bir şansları olsa hangi ünlü isimle ne içmek isterlerdi? Markalar için en etkili iletişim kanalları hangileri? İşte yanıtlar…

Çay zirvede, kahve ve salep takipte!

Sıcak çikolata ve salep kış mevsiminin popüler içecekleri arasında yer alsa da halkın ilk tercihi yüzde 45,6 ile çay oluyor. Kahve yüzde 28,2 ile ikinci sırada gelirken, yüzde 19,7 ile salep üçüncü ve yüzde 4,8 oranıyla sıcak çikolata dördüncü sırada yer alıyor.

Soğuk havaların en sevilen sıcak eşlikçileri

Sıcak içecekler en çok yüzde 39,3 ile arkadaş sohbetlerinde tüketiliyor. Film/dizi izlerken sıcak içecek içenlerin oranı yüzde 22,7, dışarıda veya doğada tüketenler yüzde 10,2. İş yerinde çalışırken içenler yüzde 10, kitap okurken içenler ise yüzde 9,5. Ayrıca tek başına sıcak içeceğini battaniye altında içtiğini söyleyenlerin oranı da yüzde 8,2 olarak araştırmaya yansıyor.

Araştırmada, sıcak içecekleri mevsim fark etmeksizin her zaman tüketebileceğini ifade edenler yüzde 34,8 olarak öne çıkıyor.

Tüketiciler için en önemli kriter: Doğallık!

Araştırmada, tüketiciler için en önemli kriterin yüzde 45,2 ile içeceğin doğal ve katkısız olması faktörünün ilk sırada yer aldığı görülüyor. Lezzet ve aromalar yüzde 23 oranında etkili olurken, yüzde 13,4 marka bilinirliği ve prestije önem veriyor. Fiyat-performans dengesi yüzde 9,8, ulaşılabilirlik yüzde 6,1, özel ambalaj ve sunum ise yüzde 2,5 oranında belirleyici faktörler arasında.

Soğuk havaların en sevilen sıcak eşlikçileri

Ayrıca, katılımcıların yüzde 46,2’si sıcak içecek seçimlerinde en çok çevresinin önerisine güvendiğini belirtiyor. TV reklamları ve geleneksel medya yüzde 21,5, mağaza içi promosyonlar yüzde 20, sosyal medya ve influencer iş birlikleri ise yüzde 12,3 oranında tüketici tercihlerine etki ediyor.

Sezen Aksu ya da Cem Yılmaz bize eşlik etsin…

Soğuk havaların en sevilen sıcak eşlikçileri

Areda Piar’ın araştırmasına göre, Türk halkının en çok sıcak çikolata veya salep eşliğinde vakit geçirmek istediği isim yüzde 24,3 ile Sezen Aksu. Onu yüzde 10,5 ile Cem Yılmaz, yüzde 9,7 ile Kıvanç Tatlıtuğ takip ediyor. Listede ayrıca yüzde 8,5 ile Enis Arıkan, yüzde 8,3 ile Yıldız Tilbe ve yüzde 7,3 ile Ezgi Mola gibi sevilen isimler de yer alıyor.

Salepte tarçın, sıcak çikolatada klasik lezzet ön planda!

Türk halkı sıcak çikolata tercihinde yüzde 71,4 ile klasik sütlü lezzetten yana. Kahve karışımlı sıcak çikolata içenler yüzde 16,6, meyve aromalı tercih edenler yüzde 7,4, marshmallowlu içmeyi sevenler ise yüzde 4,5.

Soğuk havaların en sevilen sıcak eşlikçileri

Salep içenlerin yüzde 66,8’i tarçın eklerken, yüzde 20,2’si sade içmeyi tercih ediyor. Salebine fındık veya fıstık ekleyenlerin oranı yüzde 13. Hazır salep tüketenlerin yüzde 57,2’si salep içecek tozu tercih ederken, kutu salep tüketenlerin oranı yüzde 42,8

Araştırmanın Metodolojisi

Türkiye genelinde 1.100 kişinin katıldığı ve 21- 24 Şubat 2025 tarihleri arasında yapılan araştırma, kantitatif araştırma yöntemlerinden CAWI tekniği ile “Areda Piar’ın Profil Bazlı Dijital Paneli” kullanılarak gerçekleştirildi.

featured
1 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
4 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
5 Yılın “modern pazarlama projeleri” ödüllendirildi
Yılın “modern pazarlama projeleri” ödüllendirildi
Güncel Haberler
Gökyüzüne uzanan bir parmak: "Görünmez çocuklar" Banksy ile "görünür" oldu!
Gökyüzüne uzanan bir parmak: “Görünmez çocuklar” Banksy ile “görünür” oldu!
Burger King’ten "bir aile yemeği felaketi..."  
Burger King’ten “bir aile yemeği felaketi…”  
TDK, 2025’in kelimesini halk oylamasına açtı
TDK, 2025’in kelimesini halk oylamasına açtı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Haberler
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Sena Tufan
30 Ekim 2025
Yılın en dikkat çeken Halloween kampanyaları...
Haberler
Yılın en dikkat çeken Halloween kampanyaları…
Sena Tufan
28 Ekim 2025
The Ordinary "Periodic Fable" ile güzellik endüstrisine meydan okuyor
Haberler
The Ordinary “Periodic Fable” ile güzellik endüstrisine meydan okuyor
Sena Tufan
16 Ekim 2025
Şehirde yaşamı birlikte kurmak mümkün, yeter ki: "Gör Beni"
Haberler
Şehirde yaşamı birlikte kurmak mümkün, yeter ki: “Gör Beni”
Advertorial
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.