20 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sneaks Up'ta hedef daha yeşil bir dünya
Haberler

Sneaks Up’ta hedef daha yeşil bir dünya

Nafizcan Önder
1 Eylül 2023
3 dk okuma

“Sneaks Up olarak sürdürülebilir bir geleceği şekillendirmeyi önemsiyoruz” diyen markanın Kurucu Ortağı CEO’su Mustafa Ünal, çalışma biçimi, topluluklarla olan ilişki ve hizmetlerin bu ışıkta şekillenmesi yolunda emin adımlarla ilerlediklerini söylüyor… Mustafa Ünal ile Sneaks Up’ın sürdürülebilirlik yolculuğunda attığı o kararlı adımları konuştuk…

Sneaks Up'ta hedef daha yeşil bir dünya
Mustafa Ünal, Sneaks Up Kurucu Ortağı CEO’su

Sneaks Up olarak sürdürülebilirlik stratejinizi hangi iç görülerle şekillendiriyorsunuz?

Biz, Sneaks Up olarak sürdürülebilir bir geleceği şekillendirmeyi önemsiyoruz. Çalışma biçimi, topluluklarla olan ilişki ve hizmetler… Hepsinin sürdürülebilirliğin ışığında şekillendiğini düşünüyoruz. Sadece anahtar kelimelerin iletişimine sığınmıyor, bu anlayışı eyleme dönüştürmeye odaklanıyoruz. Çünkü sürdürülebilir moda da “küçük değişikliklerle büyük etki yaratmayı” amaçlar. Biz, bunu gerçekleştirmek için “bütünsel” bir bakış açısı benimsiyoruz.

Tüm operasyonları ve kararları ekosisteme olan geniş çaplı etkilerini dikkate alarak ilerletiyoruz. Hem faaliyetler hem de hizmetlerde karbon emisyonlarını azaltmaya yönelik stratejiler belirledikten sonra bu stratejileri sürekli olarak uygulamanın gücüne odaklanıyoruz. Yani ekosisteme pozitif katkı sağlamak için de düzenli olarak operasyonları ve iş modelini yeniden değerlendiriyoruz.

Bu anlamda sürdürülebilirlik, bizim iş modelimizin ve değerlerimizin temel bir parçası. Bu nedenle tüm faaliyetler ve kararlar, gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakma hedefine yönelik olmak zorunda.

TEMA Vakfı iş birliğiyle “Geleceği Yeşil Gör” adlı bir proje başlattınız. Bu projenin detaylarını sizden dinleyebilir miyiz?

TEMA, Türkiye Erozyonla Mücadele, Ağaçlandırma ve Doğal Varlıkları Koruma Vakfı’yla beraber geliştirdiğimiz “Geleceği Yeşil Gör” projesiyle beraber Kırklareli Celaliye Ağaçlandırma Sahası’nda bir Sneaks Up Hatıra Ormanı oluşturduk. Üç yıl sürecek projeyle, 2025 yılının sonuna yaklaştığımızda web sitesi ve iletişim çalışmaları aracılığıyla toplam 8,5 milyon kişiye ulaşılmasını ve çevre dostu ürün tercihleri vesileyle en az 40 bin fidan sayısına varmayı hedefledik.

Daha yeşil bir dünya için Türkiye’nin ağaçlandırılmasına katkı sağlayacak bu projede mağazalarımız, sneaksup.com ve mobil uygulamamız üzerinden tercih edilen her çevre dostu ürün, bir fidana dönüşecek. Üyeler, ürünlerini isimlerine özel hazırlanan dijital bir fidan sertifikasıyla beraber teslim alacak.

Sneaks Up kültüründe sürdürülebilirlik ne ifade ediyor?

Sneaks Up olarak sürdürülebilirliğe yönelik geniş kapsamlı bir yaklaşım benimsiyoruz. Bu, operasyonların çevresel etkisini azaltma ve toplumlara pozitif katkı sağlama çabalarını içeriyor. Hedeflerimiz, hem bireysel ve topluluk düzeyinde hem de gezegen ve gelecek nesiller üzerinde olumlu bir etki yaratma taahhüdünün bir parçası olarak ilerliyor.

Operasyonların çevresel etkisini azaltma ve toplumlara pozitif katkı sağlama çabalarını içermesi amacıyla Üner Lojistik’le el ele veriyor ve rotalarımızı elimizdeki verileri göz önüne alarak güncelliyoruz. Net sıfır hedefine doğru atılan adımlara eşlik etmek adına mobil uygulamamızda kişiselleştirilmiş bir tecrübe sunuyoruz. Loyalty programımız, sürdürülebilirliği destekleyecek şekilde kurgulanılıyor. Örneğin çevre dostu etiketli ürünleri tercih etmek veya Click & Collect teslimatını seçmek, kullanıcıya daha fazla token kazandırıyor.

Operasyonel süreçlerde malzeme geri dönüşümü yapıyor ve süreç optimizasyonu ile fosil yakıt kullanımımızı azaltıyoruz. Lojistik operasyonlarımızda yeşil enerji yatırımları yaparak karbon ayak izimizi azaltmayı hedefliyoruz.

Geri dönüşümlü ve çevre dostu ürün üreten lokal markalar ile iş ortaklığı yapıyoruz. Sürdürebilir ürün ve hizmet üreten markaların koleksiyonlarına mağazalarımızda daha çok sergiliyor ve tüketicimizi teşvik ediyoruz.

İletişim planlarımızı sürdürülebilirlik konusunda farkındalık yaratmak ve ürün gamımızda bulunan dünyaca ünlü markaların sürdürülebilir moda anlayışıyla geliştirilen koleksiyonlarına dikkat çekmek amacıyla kurguluyoruz. Tohum kartlarla sıfır atık ilkesine uygun bir yol izlemeyi önceliklendiriyoruz. Sürdürülebilir ürünlerin gönderiminde mesaj kartlarımızı yüzde 100 geri dönüşümlü, içinde 12 çeşit çiçek ve çam ağacı tohumları bulunan el yapımı tohum kartlardan seçiyoruz.

Sürdürülebilir bir geleceğin kapsayıcı olması gerektiği bilincinde, topluluk kültürümüzü ve insan kaynakları politikalarımızı ayrımcılığa karşı olma prensiplerine dayandırıyoruz. Her bireye, yeteneklerine, deneyimlerine ve katkılarına dayalı olarak adil ve eşit fırsatlar sunuyoruz. Biyoçeşitliliğin değerini bir metafor alarak yola çıkıyor, çeşitliliği ve kapsayıcılığı teşvik ediyoruz.

Sneaks Up'ta hedef daha yeşil bir dünya
22 Nisan Dünya Günü 2023
İllüstrasyon: Hazal Günal
Sneaks Up'ta hedef daha yeşil bir dünya
22 Nisan Dünya Günü 2023
İllüstrasyon: Nilay Çınar

Sürdürülebilirlik konusunda geleceğe yönelik hedefleriniz neler?

Sneaks Up olarak markaların kullanıcılarına sürdürülebilir ürün ve hizmet sunmasının artan önemini eyleme geçirirken faaliyet ve kararları ekosistem üzerindeki etkileriyle dikkate almaya devam edeceğiz. Nihai amacımız, geleceğin yeşil ekonomisine olan inanç ve taahhütle ilerlemek. Sneaks Up yaklaşımına göre sürdürülebilirlik, yalnızca bir hedef değil, aynı zamanda iş yapma biçiminin ve operasyonlarının temel bir parçası.

Marka olarak sadece çevreci ürün seçkisi sunmakla sınırlı kalmadan 2023 yılı ve önümüzdeki yıllarda daha sürdürülebilir bir marka olmak ve ülkemize de katkı sağlayabilmek adına üzerimize düşen sorumluluğu yerine getirebilmek için çeşitli projelerimizi hayata geçiriyoruz. Dileğimiz, gelecek nesillere daha yaşanabilir bir çevre bırakabilmek adına sektörde örnek olarak bu etkinin daha da büyümesine vesile olmak.

featured Sneaks Up
1 Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
4 TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
5 37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Güncel Haberler
Sanipak’ın sürdürülebilirlik manifestosu: Kadın, çevre ve hijyen
Sanipak’ın sürdürülebilirlik manifestosu: Kadın, çevre ve hijyen
Young Lions, Marketers kategorisinde Türkiye'ye ilk Altın ödül!
Young Lions, Marketers kategorisinde Türkiye’ye ilk Altın ödül!
Watsons Güzellik ve Kişisel Bakım Ödülleri, 11 yıldır tüketicide güven unsuru oluşturuyor!
Watsons Güzellik ve Kişisel Bakım Ödülleri, 11 yıldır tüketicide güven unsuru oluşturuyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sosyal sorumluluktan gerçek etkiye: RüzgarA ÇEVir ile Hatay’da umut yükseldi
Haberler
Sosyal sorumluluktan gerçek etkiye: RüzgarA ÇEVir ile Hatay’da umut yükseldi
Marketing Türkiye
4 gün önce
adidas ve Nike'ı sarsan "On" Türkiye pazarına adım attı...
Haberler
adidas ve Nike’ı sarsan “On” Türkiye pazarına adım attı…
İrem Alimoğlu
15 Mayıs 2025
Hepsiburada ve Hepsipay markalarının ajans konkurları sonuçlandı
Haberler
Hepsiburada ve Hepsipay markalarının ajans konkurları sonuçlandı
Sena Tufan
6 Mayıs 2025
Reklam Kurulu’ndan ünlü giyim markalarına ceza yağdı
Haberler
Reklam Kurulu’ndan ünlü giyim markalarına ceza yağdı
Marketing Türkiye
21 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.