23 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sivil toplum örgütleri Facebook'tan konut ayrımcılığı yaptığına dair şikayetçi oldu
Haberler

Sivil toplum örgütleri Facebook’tan konut ayrımcılığı yaptığına dair şikayetçi oldu

Marketing Türkiye
28 Mart 2018
1 dk okuma

Sivil toplum örgütleri, Facebook’un hedeflenmiş reklam sisteminin konut ilanlarını belirli demografik gruplara göstermeyerek ‘konut ayrımcılığına’ zemin sağladığını ileri sürüyor.

ABD’de sivil toplum kuruluşları, sosyal paylaşım sitesi Facebook’a, hedeflenmiş reklamlarıyla ‘konut ayrımcılığına’ olanak sağladığı gerekçesiyle dava açtı.

Ulusal Adil Konut Hakkı İttifakı (NFHA) çatısı altında bir araya gelen kuruluşlar, açtıkları federal davada Facebook’un hedeflenmiş reklam uygulamasının ev sahiplerine kiralık ve satılık ilanlarını yalnızca belirli demografik gruplara gösterme olanağı sağlayarak vatandaşların konuta eşit ve adil erişimine engel olduğunu savundu.

Dava dilekçesinde Facebook’un reklam sisteminin, ev sahiplerine konut ilanlarını kişinin cinsiyetine, aile durumuna ve diğer demografik niteliklere göre gizlemesine olanak sağladığı için ayrımcı bir hizmet olduğu vurgulandı.

NFHA Başkanı Lisa Rice davayla ilgili yaptığı yazılı açıklamada, “Son günlerde Facebook’un kullanıcıların kişisel verilerini kötüye kullandığına dair kamuoyunda ortaya çıkan kaygılar üzerine yaptığımız araştırmalar sosyal paylaşım sitesinin reklam verenleri geniş kullanıcı veri tabanını ayrımcı yönde kullanmasına izin verdiği ve hatta teşvik ettiğini göstermektedir” ifadesini kullandı.

“Dezavantajlı gruplar konuta erişmede sıkıntı yaşıyor”

Açıklamada şu ifadeler yer aldı:

“Facebook kullanıcı verilerinin ayrımcı amaçlar için kullanılmasına ve istismar edilmesine engel olmalıdır. Kadınlar, çocuklu aileler, engelliler ve diğer dezavantajlı gruplar halihazırda konuta erişmekte zorluklarla karşılaşmaktadır. Facebook bu müşterilerin kiralık ve satılık konut ilanlarını görmesini engelleyen reklam platformunu derhal değiştirmelidir. Facebook, konut fırsatlarına kapı kapamaya değil kapı açmaya olanak sağlamalıdır.”

Şirket yetkilileri davayla ilgili herhangi bir yorum yapmadı.

Facebook ay başında, merkezi Londra’da bulunan Cambridge Analytica siyasi danışmanlık şirketinin 50 milyona yakın kullanıcıya ait kişisel verileri izinsiz olarak kullandığının ortaya çıkmasıyla eleştiri oklarının hedefi olmuştu. Söz konusu firmanın verileri 2016’da Donald Trump’ın sandıktan galip çıktığı ABD başkanlık seçimlerinde ve İngiltere’nin AB’den ayrılmasının oylandığı Brexit referandumunun sonuçlarını etkilemek üzere kullandığı ortaya çıkmıştı. Facebook’un kurucusu ve üst düzey yöneticisi Mark Zuckerberg olayla ilgili kamuoyu önünde özür dilemişti. Tartışmalar nedeniyle şirket hisseleri yüzde 18 değer kaybetmişti.

1 Getir deposu Rotterdam'da sanat galerisine dönüştü!
Getir deposu Rotterdam’da sanat galerisine dönüştü!
2 Influencerlar mı daha etkili celebrityler mi?
Influencerlar mı daha etkili celebrityler mi?
3 Üniversitelere NFT ve blockchain bölümü geliyor
Üniversitelere NFT ve blockchain bölümü geliyor
4 Netflix yeni güncellemesiyle yepyeni bir deneyim sunmaya hazırlanıyor | Son 24 saatin gündemi
Netflix yeni güncellemesiyle yepyeni bir deneyim sunmaya hazırlanıyor | Son 24 saatin gündemi
5 Yapay Zekayla Yazının Yeniden İcadı
Yapay Zekayla Yazının Yeniden İcadı
Güncel Haberler
Yeni nesil CMO’lar – 4: Teknoloji Aşıkları
Aşk mı nefret mi? Teknolojiyle ilişkiniz nasıl?
Aşk mı nefret mi? Teknolojiyle ilişkiniz nasıl?
Tozla mücadelenin kahramanı: Elektrikli süpürge
Tozla mücadelenin kahramanı: Elektrikli süpürge
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Menemen soğanlı mı? Soğansız mı?: Türk halkının yeme içme alışkanlıkları belli oldu
Haberler
Menemen soğanlı mı? Soğansız mı?: Türk halkının yeme içme alışkanlıkları belli oldu
Berçem Sultan Kaya
16 Mart 2022
ECHO Summit sahnesinde bu yıl "dolaysız markalar" var
Haberler
ECHO Summit sahnesinde bu yıl “dolaysız markalar” var
Berçem Sultan Kaya
27 Mart 2022
Kadınlar işverenlerden ne bekliyor?
Haberler
Kadınlar işverenlerden ne bekliyor?
Berçem Sultan Kaya
5 Mart 2022
Sosyal medyanın trendleri de yüzleri de değişiyor: İşte en etkili influencer ve markalar...
Haberler
Sosyal medyanın en etkili influencer ve markaları değişiyor
Gizem Yıldız
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.