Simide hasret büyüyor! Araştırmalara göre Türk halkı en çok “simidi” özledi
Akademetre araştırma şirketi tarafından gerçekleştirilen bir dizi araştırma Koronavirüs sürecinde adaptasyon anlamında tüketicilerin geliştirdiği davranışlara da ışık tutuyor. Araştırmalardan çıkan sonuçlar oldukça ilginç:
Koronavirüs salgını döneminde duş alma sıklığı yüzde 4,1 arttı.
Her 5 kişiden 4’ü Koronavirüs döneminde el yıkama alışkanlığının arttığını belirtiyor.
Dışarıda giyilen çamaşırların yıkanma sıklığı yaklaşık yüzde 36 oranında arttı.
Ev temizliği yapma sıklığının Koronavirüs döneminde yüzde 46 oranında arttığı tespit edildi.
Koronavirüs döneminde market alışverişi sıklığında yüzde 52 oranında azalma meydana geldiği.
Salgın sürecinde online market alışverişi sıklığı yaklaşık yüzde 40 arttı.
Koronavirüs döneminde evde hazırlanan ürünlerin tüketimi arttı.
Koronavirüs sürecinde “ambalajlı bal-reçel-helva”, “çiğ sebze”, tüketimi en fazla azalan yiyecek-içecekler arasında.
Bu dönemde “simit” en fazla özlenen yiyecek olurken “(dışarıda tüketilen) kahve çeşitleri” de en fazla özlenen içecekler olarak öne çıkıyor.
Koronavirüs döneminde “ev yapımı unlu mamuller” tüketimi en fazla artan ürün. Tüketimi en fazla artan ürünler arasında meyve, çay ve pişmiş sebzeler de yer alıyor.
Güncel Haberler