“Şikayetim var” cümle markadan!

Şikayetvar.com’un 34 sektörde toplam 240 markayı kapsayan “Şikayetendeks-2014 2. Çeyrek Raporu”na göre özel bankalar segmentinde ING Bank, Şikayet Yönetimi Başarı Sıralaması’nda zirvede yer alıyor. Beyaz eşya sektöründe Vestel rakiplerini açık ara geride bırakırken, üst segment otomobil kategorisinde ise Audi ve BMW kıran kırana bir liderlik mücadelesi veriyor. İşte şikayet yönetiminin liderleri ve sınıfta kalanları!

Haber: Ferruh Altun

ferruh@marketingturkiye.com

Her gün hastalarına onlarca defa “Şikayetiniz nedir?” diye soran tıp hekimi Dr. Ömer Deveci’nin kurduğu Şikayetvar.com bugün Tür­kiye’nin en büyük şikayet toplama merkezi konumunda. Öyle ki site Sanayi Bakanlı­ğı’ndan bile daha çok şikayet alıp çözüme kavuşturuyor. Şikayet yönetimi analizi ko­nusunda Türkiye’deki ilk ve tek firma olan Şikayetvar.com, “Şikayetendeks-2014 2. Çeyrek Raporu ”nu yayınladı. 2014 yılının ikinci çeyreğinde tüketicilerden alınan şi­kayetleri ve firmaların bu şikayetleri yö­netme başarısını göz önünde bulundurarak hazırlanan rapor, bir çok farklı kategoride şikayet yönetimi konusunda en başarılı fir­maları belirliyor.

2014 yılının ikinci çeyrek performanslarını değerlendiren ve bu alandaki en başarılı firmaları belirleyen Şikayetendeks-2014 2. Çeyrek Raporu, 34 sektörden toplam 240 markayı kapsıyor. Bu bağlamda Şikayetvar. com’un yayınlamış olduğu raporda yer alan bazı sektörlerin şikayet yönetim süreçleri analiz edildiğinde son derece şaşırtıcı, bir o kadar da faydalı sonuçların elde edildiğini görüyoruz.

Şikayeti en iyi yöneten banka ING Bank!

Özel bankalar segmenti Şikayet Yönetimi Başarı Sıralaması’nda ING Bank 67.19 pu­anla birinci olurken, HSCB Bank 67.12 pu­anla ikinciliği ve İş Bankası 62.28 puanla üçüncülüğü elde ediyor. Otomobil sektörü orta segment Şikayet Yönetimi Başarı Sıralaması’nda Rena­ult 64,3 puanla birinci olurken, Fiat 57,2 puanla ikinciliği ve Hyundai 54,6 puanla üçüncülüğü elde ediyor.

Beyaz eşya sektöründe (buzdolabı-çama­şır makinesi-bulaşık makinesi) en yüksek pazar payına sahip 10 firmanın şikayet is­tatistikleri kullanılarak hazırlanan Şika­yet Yönetimi Başarı Sıralaması’nda Ves­tel 83,5 puanla birinci olurken, Beko 67,4 puanla ikinci, Profilo 65,3 puanla üçüncü oluyor.

Kargo sektöründe en yüksek pazar payına sahip beş firmanın şikayet istatistikleri kullanılarak hazırlanan Şikayet Yönetimi Başarı Sıralaması’nda, Sürat Kargo 72.9 puanla birinci olurken, UPS Türkiye 65,9 puanla ikinci ve MNG Kargo ise 50 pu­anla üçüncü oluyor. Otomobil üst segmentte en yüksek pazar payına sahip dört markanın şikayet ista­tistikleri kullanılarak hazırlanan ‘Şikayet Yönetimi Başarı Sıralaması’nda Audi 55,7 puanla birinci olurken, BMW 54,8 puan­la ikinci, Volvo 45.8 puanla üçüncü sırada yer alıyor.

Hava ulaşım sektöründe Türkiye genelinde faaliyet gösteren, en yüksek pazar payına sahip beş firmanın şikayet is­tatistikleri kullanılarak hazırlanan Şi­kayet Yönetimi Başarı Sıralaması’nda, Anadolu Jet 55,1 puanla birinci olurken, Sunexpress  55 puanla ikinci,  Onur Hava Yolları 52,1 puanla üçüncü oldu.

GSM sektöründe yer alan üç firmanın şi­kayet istatistikleri kullanılarak hazırlanan “Şikayet Yönetimi Başarı Sıralaması”nda, Turkcell 58,5 puanla birinci olurken, Voda­fone 52.5 puanla ikinci, Avea ise 49.3 pu­anla üçüncü oluyor. Mobilya sektöründe ise Türkiye genelinde faaliyet gösteren, en yüksek pazar payına sahip 16 firmanın şikayet istatistikleri kul­lanılarak hazırlanan Şikayet Yönetimi Ba­şarı Sıralaması’nda, Ikea 61 puanla birinci olurken, Çilek Mobilya 55,6 puanla ikinci ve Modalife Mobilya 53,6 puanla üçüncü oluyor.

Haberin devamı 1 Ağustos tarihli Marketing Türkiye’de…

İLGİLİ HABERLER