Sesli arayüzler pazarlamanın yeni cephesi olacak
1985 yılında kurulan ve sektöre yıllardır; içgörü, analiz ve en iyi iş örneklerini sunan İngiliz medya ölçümü şirketi WARC’in son yaptığı analize göre marka ve ajansların yüzde 24’ü yakın gelecekte sesli yanıt arayüzüne geçmeyi planlıyor.
Küresel pazarlama istihbarat servisi WARC’in 600’den fazla pazarlama iletişimi profesyoneliyle gerçekleştirdiği anketin sonuçlarını yayınladığı Toolkit 2018 raporuna göre akıllı hoparlörlerden sanal asistanlara sesle çalışan teknoloji, markaların ve tüketicilerin 2018 yılında iletişim kuracakları tamamen yeni bir arayüz açıyor.
Üreticiler ve teknoloji şirketleri tüketicilerin dikkatini çekmek için uğraşırken ses hızlı bir şekilde pazarlama dünyasında kendini göstermeye başladı. Geçtiğimiz yıl Google’ın akıllı asistanı Google Home’un satışa sunulmasından kısa bir süre sonra hemen ardından Apple’ın HomePod’ı duyuruldu. Bu sırada Asya’da Çinli Baidu, Little Fish cihazıyla pazar payı almaya devam ediyor.
Şimdilik sesli komut teknolojisi ev ve araba gibi “özel” alanlarla sınırlandırılmış olmasıyla beraber birçok tüketici yapay zeka hakkında endişelerini dile getiriyor. Öte yandan akıllı kulaklık gibi teknolojilerin gelişmesi tüketici davranışlarını etkileyebilir.
WARC’in analizine göre özellikle karakter fazlalığı nedeniyle klavye ile yazmanın zor olduğu Asya pazarında sesli asistanlar daha hızlı yükselecek.
J. Walter Thompson Güney Doğu Asya Planlama Müdürü Ida Siow: “Sesli asistanların en gelişmiş örneklerini sergilediği Güneydoğu Asya pazarında cep telefonu kullanıcılarının yüzde 30’unun haftada en az bir kere sesli asistana başvurduğunu görüyoruz.”
WARC İçerik Müdürü David Tiltman: “Sesli cihazların penetrasyonu hızla artıyor. Tüketicilerin arama, katılım ve satın alma için potansiyel yeni fırsatlar yaratıyor. Toolkit araştırması, bir çok markanın bu sesle denemeye başlayacağını gösteriyor.”
WARC Toolkit araştırmasının diğer önemli bulguları şunlar:
• Markaların yüzde 56’sı ve ajansların %50’si önümüzdeki 12 ay boyunca yapay zekaya yatırım potansiyelini dile getirdi.
• Markaların yüzde 46’sına kıyasla ajansların yüzde 52’si chatbot ve mesajlaşma uygulamaları tarafından sunulan olanaklardan ötürü heyecanlı.
• Markaların yüzde 17’sinde sesli yönergeler var iken yüzde 86’sı ile görsel olanaklar sunuyor.