30 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sesli arayüzler pazarlamanın yeni cephesi olacak
Haberler

Sesli arayüzler pazarlamanın yeni cephesi olacak

Marketing Türkiye
29 Ocak 2018
1 dk okuma

1985 yılında kurulan ve sektöre yıllardır; içgörü, analiz ve en iyi iş örneklerini sunan İngiliz medya ölçümü şirketi WARC’in son yaptığı analize göre marka ve ajansların yüzde 24’ü yakın gelecekte sesli yanıt arayüzüne geçmeyi planlıyor.

Küresel pazarlama istihbarat servisi WARC’in 600’den fazla pazarlama iletişimi profesyoneliyle gerçekleştirdiği anketin sonuçlarını yayınladığı Toolkit 2018 raporuna göre akıllı hoparlörlerden sanal asistanlara sesle çalışan teknoloji, markaların ve tüketicilerin 2018 yılında iletişim kuracakları tamamen yeni bir arayüz açıyor.

Üreticiler ve teknoloji şirketleri tüketicilerin dikkatini çekmek için uğraşırken ses hızlı bir şekilde pazarlama dünyasında kendini göstermeye başladı. Geçtiğimiz yıl Google’ın akıllı asistanı Google Home’un satışa sunulmasından kısa bir süre sonra hemen ardından Apple’ın HomePod’ı duyuruldu. Bu sırada Asya’da Çinli Baidu, Little Fish cihazıyla pazar payı almaya devam ediyor.

Şimdilik sesli komut teknolojisi ev ve araba gibi “özel” alanlarla sınırlandırılmış olmasıyla beraber birçok tüketici yapay zeka hakkında endişelerini dile getiriyor. Öte yandan akıllı kulaklık gibi teknolojilerin gelişmesi tüketici davranışlarını etkileyebilir.

WARC’in analizine göre özellikle karakter fazlalığı nedeniyle klavye ile yazmanın zor olduğu Asya pazarında sesli asistanlar daha hızlı yükselecek.

J. Walter Thompson Güney Doğu Asya Planlama Müdürü Ida Siow: “Sesli asistanların en gelişmiş örneklerini sergilediği Güneydoğu Asya pazarında cep telefonu kullanıcılarının yüzde 30’unun haftada en az bir kere sesli asistana başvurduğunu görüyoruz.”

WARC İçerik Müdürü David Tiltman: “Sesli cihazların penetrasyonu hızla artıyor. Tüketicilerin arama, katılım ve satın alma için potansiyel yeni fırsatlar yaratıyor. Toolkit araştırması, bir çok markanın bu sesle denemeye başlayacağını gösteriyor.”

WARC Toolkit araştırmasının diğer önemli bulguları şunlar:

• Markaların yüzde 56’sı ve ajansların %50’si önümüzdeki 12 ay boyunca yapay zekaya yatırım potansiyelini dile getirdi.
• Markaların yüzde 46’sına kıyasla ajansların yüzde 52’si chatbot ve mesajlaşma uygulamaları tarafından sunulan olanaklardan ötürü heyecanlı.

• Markaların yüzde 17’sinde sesli yönergeler var iken yüzde 86’sı ile görsel olanaklar sunuyor.

1 sürdürülebilir
Türkiye’de sürdürülebilir moda yükselişte
2 Netflix reklamlı abonelikle ilgili kararını verdi | Son 24 saatin gündemi
Netflix reklamlı abonelikle ilgili kararını verdi | Son 24 saatin gündemi
3 L’Oréal Paris’in yeni güzellik elçisi Pınar Deniz oldu!
L’Oréal Paris’in yeni güzellik elçisi Pınar Deniz oldu!
4 ​PERYÖN İnsana Değer Ödülleri 2022 başvuruları devam ediyor!
​PERYÖN İnsana Değer Ödülleri 2022 başvuruları devam ediyor!
5 İş dünyasında haftanın atamaları
İş dünyasında haftanın atamaları
Güncel Haberler
anahtar kelime
Anahtar kelimelerin trendi değişiyor
Brandverse Awards
Brandverse Awards’ta yılın en iyileri ödüllerine kavuştu
KFC Uçarak Kapında
KFC Türkiye, pilot Uygulaması “Uçarak Parkında” ile parklarda da lezzetseverlerin yanında!
Brandverse Awards metaverse
Brandverse Awards’un metaverse’te gerçekleşecek ödül törenine davetlisiniz…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sosyal medyanın en iyileri Brandverse Awards'ta ödüllerine kavuşacak
Haberler
Sosyal medyanın en iyileri Brandverse Awards’ta ödüllerine kavuşacak
Berçem Sultan Kaya
28 Nisan 2022
İyi hissetmek çok mu pahalı?
Haberler
İyi hissetmenin maliyeti ne?
Gizem Yıldız
2 hafta önce
Streaming rekabeti daha yeni başlıyor!
Haberler
Streaming rekabeti daha yeni başlıyor!
Nafizcan Önder
29 Mayıs 2022
Yılın İnovatif Ürünleri 2022
Haberler
Yılın İnovatif Ürünleri -2
Gizem Yıldız
10 Nisan 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.