Selfie’ler artık fotoğraftan daha fazlası
Sony Mobile tarafından yayınlanan Selfie’lerin Geleceği araştırmasına göre, tüketiciler “selfie’leri” bankacılık, alışveriş, sağlık hizmetleri ve daha birçok alanda bir araç olarak kullanmaya hazır.
- Gelecek Bilimciler’in öngörüleri ve 6.500 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırma, tüketicilerin akıllı telefon ön kameraları için ‘muazzam sayıdaki potansiyel uygulamaya’ açık olduğunu gösteriyor.
- Akıllı telefon kameralarının gelecekteki başlıca on kullanım şekli arasındaysa bankacılık, alışveriş, sağlık hizmetleri ve sosyalleşme de yer alıyor.
- Tüketicilerin üçte birinden fazlası, bankaların parola olarak selfie kullanması halinde kendini daha çok güvende hissedeceğini belirtirken, dörtte birinden fazlası ise pratisyen hekiminin muayenehanesine gitmektense selfie veya görüntülü çağrı üzerinden görüşmeyi tercih edeceğini belirtiyor.
Sony Mobile tarafından yayımlanan Selfie’lerin Geleceği araştırmasına göre, ‘selfie’ler’ geçici bir hevesten teknolojik bir fenomene dönüşürken, akıllı telefon kameraları da çok sayıda sektörde dönüşümü tetikleyebilir. Futurizon ile birlikte yayımlanan ve Birleşik Krallık, Almanya, Fransa ve İspanya’daki 6.500 Avrupalı tüketicinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırma, tüketicilerin cep telefonu kamerası fotoğrafçılığında ‘çok sayıda potansiyel uygulamaya’ açık olduğunu ortaya koydu.
Gelecek Bilimci Dr. Ian Pearson ile birlikte çalışan Sony Mobile, gelecekte teknolojik bir fonksiyon olarak akıllı telefon fotoğrafçılığı ve selfie’leri dahil etmesi muhtemel sektörleri inceledi. Eğlence parklarından adrenalin bağımlılarının en son maceralarındaki deneyimlerini çekmesine imkan veren ‘selfie-coasterlar’ inşa etmeye, alışveriş meraklılarının tek bir düğmeye basarak çok sayıda kıyafeti denemesine imkan veren bir ‘sanal kişisel asistan’ olarak kullanmasına kadar geniş bir yelpazeye yayılmış çok sayıda potansiyel uygulama bulunuyor. Bu uygulamalar tespit edildikten sonra, 6.500 tüketici, bir sosyal trend olarak selfie’lerin evrimine dair düşüncelerini ve akıllı telefon fotoğraflarının daha fonksiyonel kullanımlarına olan iştahlarını ifade ettiler.
Araştırmada, tüketicilere göre gelecek beş yıl içinde selfie’lerin alacağı şekle dair en önemli 10 yön belirleniyor:
1.Sosyalleşme: Başkalarının gerçekte ne düşündüğünü öğrenmek için size eşlik eden kişi ile birlikte selfie çekmek.
2.Tıbbi: İnsanların dörtte birinden fazlası, pratisyen hekimiyle ilk olarak bir selfie veya görüntülü çağrı ile görüşmeyi tercih ediyor.
3.Selfie kuşağı için bankacılık: 25-34 yaş arası kuşağın yarıya yakını, bankasına bir ‘selfie parolası’ ile erişmesi halinde kendini daha güvende hissedeceğini belirtiyor.
4.Serbest zamanlarda: Heyecan peşindekilerin yarıya yakını, sürüş sırasında deneyiminizi çekmenin kontrolüne sizi getiren bir rollercoaster olan ‘selfiecoaster’ı denemeyi istiyor.
5.Spor salonunda / fitness: Örn. kalp atışlarını test etmek, hatta tekniğinizi nasıl iyileştirebileceğinizi ve bir hareketin ne kadar doğru yapıldığını gözlemlemek üzere, vücut verilerini yakalamak için selfie’lerin Yapay Zeka (AI) ile birlikte kullanılması.
6.Sipariş üzerine yapılan kıyafetler: Kişiye özel kıyafetler için bir 3D vücut görüntüsünün çekilmesi.
7.Perakende: Tek düğmeye basarak vücut biçiminize uygun farklı kıyafetleri denemek için akıllı telefon kamerasının kullanılması.
8.Sosyal sermaye: Sinema bileti veya turistik bir yere girerken selfie ile ödeme yapılması.
9.Robotlar: Başka veya ekstrem lokasyonlardan selfie çekmek üzere akıllı telefonunuz ile drone veya robotlara kumanda etmek.
10.Ev: Selfie’lerin yardımıyla ev ve arabalarımızın güvenliğini sağlamak ve bunlara erişmek.
Gelecek Bilimci ve Selfie’lerin Geleceği raporunun yaratıcısı Dr Ian Pearson ise konu ile ilgili olarak şöyle söyledi: “Sonuçlar, selfie’lerin geçici bir hevesten teknolojik bir fenomene dönüşmekte olduğunu ve çok sayıdaki sektör için üzerinde düşünülmesi gereken bir konu haline geldiğini ortaya koyuyor. Ortada muazzam bir potansiyel var ve önümüzdeki yıllarda bunun ortaya çıkışını izlemek heyecanlı olacak.”