3 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Samsung, mesainin karşılığını 1 gün izinle verecek
Haberler

Samsung, mesainin karşılığını 1 gün izinle verecek

Seda Başpınar
15 Haziran 2023
1 dk okuma

Samsung, Güney Kore’deki personelinin haftada 40 saatten fazla çalışması durumunda ayda bir defaya mahsus olmak üzere Cuma günü izin kullanabileceğini açıkladı. Teknoloji devinin bu hamlesinin arkasında iş-yaşam dengesine değer veren genç yetenekleri elde tutma amacı yatıyor.

Samsung’un, yerel rakibi SK Hynix Inc.’in geçen yıl benzer bir esnek çalışma haftası benimseyerek, personelinin haftada 40 saatten fazla çalışmaları durumunda ayda bir Cuma günü izin almasına izin vermişti. Aralarında Kakao Corp.’un da bulunduğu diğer Güney Koreli teknoloji firmaları da pandeminin ardından çalışma saatlerine çeşitli esneklikler getirmişti.

Güney Kore, 2021’de OECD ortalamasından yaklaşık 200 saat daha fazla çalışarak, en çok mesai yapan 4’üncü ülke olmuştu. Yaklaşık 120.000 çalışanı olan Samsung’un bu hamlesi katı kurallar etrafında şekillenen çalışma kültürüne sahip bir ülkede önemli bir değişim ve dönüşüm yaşandığına işaret ediyor.

Düzenlemeler, özellikle “Değer görmediğim yerde durmam…” diyen genç yetenekleri elde tutmayı amaçlıyor. Korea Economic Daily’ye göre Y ve Z kuşağı, Samsung’un iş gücünün yaklaşık yüzde 40’ını oluşturuyor.

Kaynak: Fortune

Z kuşağının patronlara bir mesajı var: “Değer görmediğim yerde durmam…”

Z kuşağının iş dünyasına adım atmasının merakla beklendiği günler geride kaldı ve büyük bir kısmı ekosisteme dahil oldu… Nasıl ki politikadan medyaya hayatın her alanında Z kuşağının beklentilerini ve görüşlerini “yakalamak” kritik bir öncelikse iş dünyası için de durum bundan farklı değil elbette. ATA Holding ve Bahçeşehir Üniversitesi (BAU) de bu noktadan referansla Z kuşağının beklentilerini mercek altına alan bir araştırma gerçekleştirdi. Ata Holding‘in Z Kuşağı çalışanları ve Bahçeşehir Üniversitesi’nde eğitimlerine devam eden Z kuşağı öğrencilerin yer aldığı araştırmanın sonuçları gösteriyor ki sloganlara karnı tok olan Z kuşağı işin en temelinde değer gördüğünü bilmek istiyor… Araştırmanın satır araları genç yeteneklerin kalbini kazanmak isteyen şirketlere ışık tutuyor…
featured
1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
3 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
4 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
5 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
Güncel Haberler
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sağlık çalışanları güvende değil! Şiddet vakaları 122 bini aştı!
Haberler
Sağlık çalışanları güvende değil! Şiddet vakaları 122 bini aştı!
Marketing Türkiye
1 Ekim 2025
Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
Haberler
Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
İrem Alimoğlu
11 Eylül 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (4-10 Ekim)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (4-10 Ekim)
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Beymen yeni markasını tanıttı: Beymen Beauty Studio (BBS)
Haberler
Beymen yeni markasını tanıttı: Beymen Beauty Studio (BBS)
Marketing Türkiye
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.