Şalgamın ustası meyve suyuna el attı
Sağlıklı beslenme trendinin hız kazandığı günümüzde Türkiye şalgam suyu pazarının yüzde 95’ine sahip olan Doğanay Gıda, ürün ve üretim alanlarında Türkiye içecek sektöründe çığır açacak bir yeniliğe imza attı. Marka limonatasını Campet şişe ile birleştirerek, Türkiye’nin ilk hem cam hem plastik özelliği taşıyan şişesini limonata ürünüyle piyasaya sundu. 40 milyon Euro yatırım ile limonata şişelemesinde çığır açan Doğanay, birkaç yıl içinde diğer ürünlerinde de aynı teknolojiyi kullanacak.
Yeni teknolojinin tanıtımı ile ilgili düzenlenen toplantıda konuşan Doğanay Yönetim Kurulu Başkanı Rafet Doğanay, Campet şişeler sayesinde limonatada koruyucu kullanmadıklarını vurgulayarak sözlerini şöyle sürdürdü: “Aynı özelliklere sahip farklı markalarda koruyucu olmayan o ürünlerin, yüksek sıcaklıkta pastörize ediliyor. Yüksek sıcaklıkta pastörize edilen bir ürünün ise içindeki besleyici değerler zarar görüyor. Yeni teknoloji ile birlikte insan sağlığına zararlı koruyucu kullanmadan üretimlerini gerçekleşiyor. Bu sayede ürünün son tüketim tarihine kadar besleyici özelliğini ve lezzetini koruyor.”
Sıra pazarlamaya geldi!
40 milyon euro değerindeki büyük Ar- Ge yatırımının ardından iletişim ve pazarlama faaliyetleri hakkında herhangi bir yatırım yapıp yapmayacaklarını sorduğumuz Doğanay, iletişim faaliyetlerine uzun süre ara verdiklerini ancak yeni ürünleri ve yaptıkları yatırımla pazarlama alanında önümüzdeki günlerde çok iddialı olacaklarını dile getirdi. “Dünyada ilk ve tek, içi cam dışı pet Campet şişede Limonata” sloganıyla ekranlarda yerini alan yeni reklam kampanyalarını hatırlatan Doğanay, “Şu an ekranlarda gördüğünüz kampanya uzun süre devam edecek. Bu kez tanıtımlara ara vermeyeceğiz. Türkiye’de Van’dan Edirne’ye, Trabzon’dan Hatay’a kadar herkes Campet’i tanıyacak” diye konuştu. Yapılan Ar-Ge çalışmalarının sonucunu henüz yeni yeni almaya başladıklarını ve pazarlama faaliyetlerine şimdi gönül rahatlıyla geçeceklerini söyleyen Doğanay, yatırım planları içerisinde sadece şalgam ve limonata olmadığını nar suyu, elma suyu, portakal suyu, mor havuç gibi birçok çeşitle birlikte ürün portföyünü genişleyeceklerini anlattı. Bu planlarla yetinmediklerini ve global bir marka yaratmayı hedeflediklerini ifade eden Doğanay, “Tüm iletişim çalışmalarımız Doğanay üzerinden ilerleyemeyecek. Sıfırdan Doğanay çatısı altında yer alacak meyve suyu odaklı bir marka yaratma hazırlıkları içerisindeyiz. Ciddi ve uluslararası bir marka yaratarak yolumuza devam edeceğiz. Özetle önümüzdeki bir yıl içerisinde tüketicinin aklında artık Doğanay diyince sadece şalgam değil akıllarına sıkma meyve suyu da gelecek. Diğer yandan iki yıl içerisinde en büyük hayalim içecek sektörü üzerine Almanya’da bir fabrika açmak” dedi.
Markanın yeni teknolojinin tanıtımı için düzenlenen basın toplantısında firmanın Campet şişelerini geliştirirken işbirliği yaptığı KHS firmasından Yönetim Kurulu Üyesi Prof. Johann Grabenweger, KHS Plasmax firması Genel Müdürü Bernd Kempa, KHS Avrupa, Ortadoğu, Afrika Bölgesi Satış Direktörü ve Başkan Yardmcısı Markus Auinger ve KHS Türkiye Genel Müdürü Vedat Güler hazır bulundu ve yeni teknoloji ile ilgili ayrıntılı birer sunum yaptı.
Türkiye şalgam suyu pazarının yüzde 95’ine sahip olmakla birlikte, tüm ürünlerinin toplam üretimin yüzde 35’ini dünyanın bütün kıtalarında 30’u aşkın ülkeye ihraç eden Doğanay Gıda, şalgam suyu ile birlikte limonata, limon sosu, üzüm sirkesi, elma sirkesi, balsamik sirke, limon suyu, nar ekşisi üretimini de gerçekleştiriyor.
Haber: Beyza Özel
{youtube}UqeAU5_E9dE|450|280{/youtube}