11 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Reklamcılık sektörüne çağ atlatan adam David Ogilvy’den 13 altın öneri...
Haberler

Reklamcılık sektörüne çağ atlatan adam David Ogilvy’den 13 altın öneri…

Marketing Türkiye
23 Ekim 2017
3 dk okuma

İskoçyalı reklamcı David Ogilvy, reklamcılık sektörüne yön veren, en önemli isimlerin başında gelir. Reklamcılık sektörüne çağ atlatmış, günümüz reklamcılığının yapı taşlarını oluşturmuştur. 1911-1999 yılları arasında yaşayan Ogilvy yıllarca çok farklı işlerde çalıştı. Bunlardan bazıları; Paris’te bir restoranda aşçılık, İngiliz istihbaratında ajanlık, ikinci dünya savaşı sonrasında çiftçilik, kapı kapı gezip yaptığı fırın satıcılığı… Şüphesiz ki bunca deneyim Ogilvy’nin insan psikolojisine ve toplumun tüketim dinamiklerine hakim olmasını sağlamıştır. En sonunda ise satışa ve reklama olan ilgisini bir ajans kurarak işe dönüştürmeye karar vermiştir.

İşte birçok markanın dünya çapında tanınmasını sağlayan, gerçek bir dahi olarak tanımlanan David Ogilvy’den 13 altın değerinde öneri…

1. “Yeni bir müşteri kazanmanın en iyi yolu, halihazırdaki müşterileriniz için müstakbel müşterilerinizi cezbedecek reklamlar yapmaktır.”

Reklamcılık sektörüne çağ atlatan adam David Ogilvy’den 13 altın öneri...

2. “En önemli karar, ürününüzü nasıl konumlandıracağınızdır.”

Reklamcılık sektörüne çağ atlatan adam David Ogilvy’den 13 altın öneri...

3. “Bizim işimiz yeteneklerin aktarımını gerektirir ki inançlarıma göre yetenek daha çok uyumsuz, aykırı ve asilerde bulunur.”

Reklamcılık sektörüne çağ atlatan adam David Ogilvy’den 13 altın öneri...

4. “Kadınların satın aldığı ürünlerin reklamlarını erkeklerin yazmasına izin vermeyin.”

Reklamcılık sektörüne çağ atlatan adam David Ogilvy’den 13 altın öneri...

5. “Şirketinizde kendinizden daha büyük adamlar çalıştırırsanız bir devler şirketi olursunuz.”

Reklamcılık sektörüne çağ atlatan adam David Ogilvy’den 13 altın öneri...

6. “Yeniliği destekleyin. Değişim can damarımız, durağanlık ölüm çanımızdır.”

Reklamcılık sektörüne çağ atlatan adam David Ogilvy’den 13 altın öneri...

7. “Dahilere tolerans gösterin.”

Reklamcılık sektörüne çağ atlatan adam David Ogilvy’den 13 altın öneri...

8. “Her reklam birleşik sembole katkıda bulunmalıdır, o da marka imajıdır.”

9. “İskoçların hep dediği gibi “çok çalışmak insanı asla öldürmemiştir”. insanlar çok çalışmaktan değil sıkıntıdan ölürler.”

Reklamcılık sektörüne çağ atlatan adam David Ogilvy’den 13 altın öneri...

10. “Düzenli olarak fiyat kırmak tüketicinin ürüne duyduğu güveni azaltır, devamlı iskonto yapılan bir ürünün arzulanır olması mümkün mü?”

11. “Yangın söndürücü reklamı yapıyorsanız işe yangınla başlayın.”

Reklamcılık sektörüne çağ atlatan adam David Ogilvy’den 13 altın öneri...

12. “İnsanları ofisinizde ağırlamayın, bu onları ürkütür. Bunun yerine onlarla kendi ofislerinde görüşün.”

13. “Bir marka ürünün niteliklerinin yani adının, ambalajının, fiyatının, tarihinin, şöhretinin ve reklamının soyut bir toplamıdır.”

Listelist.com’dan Mert Kaya listeledi… 

1 bim
85 milyonun aklında tek bir soru: BİM’e gerçekten psikolog gelecek mi?
2 "Deterjan Pazarı" saadet zinciri çöktü, binlerce kişi mağdur oldu!
“Deterjan Pazarı” saadet zinciri çöktü, binlerce kişi mağdur oldu!
3 getir (1)
Getir, fiziki market işine giriyor
4 sosyal medya
Sosyal medyanın en başarılı markaları belli oldu!
5 İkinci el araç soruşturmasında yeni iddia: Platformlar birbirleriyle anlaşarak Google'da öne mi çıktılar?
İkinci el araç soruşturmasında yeni iddia: Platformlar birbirleriyle anlaşarak Google’da öne mi çıktılar?
Güncel Haberler
iltifat
İş arkadaşınıza iltifat ederken bir kez daha düşünün: Kadınlar klişeleri cinsiyetçi buluyor
90. yılını kutlayan Lego'nun en iyi 3 reklamı
90. yaşını kutlayan Lego’nun en iyi 3 reklamı
"Deterjan Pazarı" saadet zinciri çöktü, binlerce kişi mağdur oldu!
“Deterjan Pazarı” saadet zinciri çöktü, binlerce kişi mağdur oldu!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

trendyol olumsuz yorum kabul etmiyor
Featured
Trendyol, emlak pazarına girmekten vazgeçti
Seda Başpınar
1 gün önce
Netflix'e müjde: Tüketici reklamdan kaçmak istiyor ancak bunun için para ödemeye razı değil
Haberler
Streaming devleri reklamlı abonelik seçenekleri üzerine çalışıyor. Peki tüketici razı mı?
Gizem Yıldız
1 hafta önce
Dondurma tüketim tercihleri araştırması
Haberler
Yazın en neşeli sorusu: Dondurmanızı külahta mı kâsede mi alırsınız?
Gizem Yıldız
4 hafta önce
salgın
Haberler
Salgın korkusu yeniden filizlendi: 10 kişiden 4’ü tedirgin
Seda Başpınar
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.