24 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Reklamcıların mutlaka okuması gereken 10 kitap
Haberler

Reklamcıların mutlaka okuması gereken 10 kitap

Marketing Türkiye
31 Temmuz 2021
5 dk okuma

Reklamcıların; üretmek, gelişmek ve tüketici ihtiyaçlarını anlamak için kendilerini devamlı çeşitli kaynaklarla beslemesi ve güncel tutması gerekiyor. Bu noktada, sektörel gelişmeleri takip etmek kadar sektör profesyonellerinin kişisel deneyimlerini incelemek de önemli bir yere sahip. Profesyonellerin bilgilerini değişen dünyayla harmanlamak reklamcıları bir adım ileri taşıyor.

Pazarlama ve reklamcılık üzerine yazılan kitaplar bu konuda reklamcılar için büyük bir kaynak niteliği taşıyor. İyi yazılmış bir kitap, yepyeni bakış açıları sunarken reklamcıların kariyerlerine de yön verebiliyor. Biz de sizler için reklam sektöründe yer alan herkesin okuması gereken kitapları listeledik.

1. Ogilvy on Advertising– David Ogilvy

Reklamcıların mutlaka okuması gereken 10 kitap

Elbette reklamcıların bu sektörün en çok okunan kitabını göz ardı etmesi mümkün değil. Acımasızca dürüst ve ciddi bir şekilde inatçı olan David Ogilvy, reklamcılık sektörünün bir numaralı adamı olmayı başardı. Time’ın “iş dünyasının en çok aranan sihirbazı” olarak adlandırdığı Ogilvy, kendi bakış açısından reklamcılığın tüm yönleriyle ilgili samimi ve vazgeçilmez bir şekilde kaleme alıyor.

2. Kırılma Noktası – Fatoş Karahasan

Reklamcıların mutlaka okuması gereken 10 kitap

Covid-19 pandemisi ekonomi başta olmak üzere hayatın her alanında sorunlara neden oldu. Belirsizlikle dolu bir ortamda yol haritaları oluşturmak için araştırmalara, vaka öykülerine ve analizlere ihtiyaç var. 

Kırılma Noktası, dünyada ve Türkiye’de yapılmış araştırmaların sonuçlarından yola çıkarak pandeminin iş dünyası, ekonomi ve pazarlama sektörü üzerindeki etkisini yansıtıyor.  Küresel danışmanlık şirketlerinin ve trend analistlerinin raporlarının ışığında yeni dönemi algılamaya yarayacak ipuçları sunuyor. Güncel bilgiler, bilimsel veriler ve içgörülerden oluşan Kırılma Noktası başta KOBİ’ler olmak üzere tüm şirketlerin yöneticilerine; girişimcilere ve iş dünyasına girmeyi planlayan gençlere daha aydınlık bir gelecek için umut vermeyi hedefliyor.

3. Hoopla Crispin Porter + Bogusky Hakkında Bir Kitap – Warre

Reklamcıların mutlaka okuması gereken 10 kitap

Sullivan ve Boches bu kitapta, reklamcılığın iyi, kötü ve çirkin tarihine bakıyor. Reklamcılık tarihinin en aşağılanmış kampanyaları arasında yer alan Charmin tuvalet kağıdı reklamları da ilginçtir ki son derece başarılıydı. Sullivan, kötü reklamların neden bazen çalıştığını, harika reklamların ise neden bazen başarısız olduğunu inceleyerek Whipple fenomenini araştırıyor.

Bir klasik halini alan Hey Whipple, Squeeze This, reklam öğrencilerine, metin yazarlarına ve genç yaratıcılara sektörde iz bırakmaları için ilham veriyor.

4. Fikir Nasıl Bulunur? – Jack Foster

Reklamcıların mutlaka okuması gereken 10 kitap

Genellikle yaratıcılığın “kişiye özgü”, “tanrı vergisi” bir şey olduğunu düşünürüz. Oysa yaratıcılık ve farklı düşünme her insanın sahip olduğu yeteneklerdir.

İster işi yaratıcılıkla doğrudan bağlantılı bir reklamcı olun, ister patrona çeşitli raporlar hazırlayıp sunan bir yönetici asistanı olun fark etmez. Herkesin yaratıcılığa ihtiyacı var. Konusuna yaraşır şekilde son derece eğlenceli bir dille yazılan bu kitap size yeni, farklı ve yaratıcı fikirlere giden yolda ışık tutacak.

5. Dijital Kabilelerin İzinde – Kaan Varnalı

Reklamcıların mutlaka okuması gereken 10 kitap

Dijital çağın hazırladığı ortamların kendine has doğası, geleneksel etnografinin bu ortamlara özel olarak uyarlanmasını gerektirmiş ve bu ihtiyaçtan Netnografi tekniği doğmuştur.

Dijital Kabilelerin İzinde, reklamcıların, bu alana ilgi duyan profesyonellerin, araştırmacıların, akademisyenlerin ve öğrencilerin; Kaan Varnalı’nın ülkemizde sosyal medya araştırmalarına kazandırdığı ve halihazırda geliştirmekte olduğu bu çarpıcı tekniği kavrayabilecekleri emsalsiz bir kitap.

6. Algılama Yönetimi – Ali Saydam

Reklamcıların mutlaka okuması gereken 10 kitap

Ali Saydam’ın daha önce dokuz kez basılan bu önemli kitabı, halkla ilişkiler konusunda ufuk açıcı bir kitap. Ülkemizde halkla ilişkiler konusunda önde gelen düşünürlerden biri olan Ali Saydam’ın bu çalışması bilim adamlarına, öğrencilere, halkla ilişkiler konusunu hem genel hem de özellikle Türkiye’deki uygulanışıyla öğrenmek isteyen tüm yöneticilere başucu kitabı olarak önerilmektedir.

7. Pazarlama İletişiminde Sosyal Medya – Salih Seçkin Sevinç

Reklamcıların mutlaka okuması gereken 10 kitap

Pazarlamanın geleneksel medyanın tekelinden sıyrılmaya başladığı bir çağda yaşıyoruz. Bir yandan da bizi biz yapan geleneksel değerler yeniden önem kazanıyor. Yaratıcılık, girişimcilik, cesaret gibi kavramlar artık daha değerli. Sosyal medya, ateşi tanrılardan alıp insanlara sunabilme fırsatı yaratıyor. Tamam, ama ellerimizi yakmadan bunu nasıl yapacağız?

Diğer bir deyişle, bir işletmenin ya da organizasyonun sosyal medyadaki iletişimi nasıl verimli kullanılabilir? Bu kitap tüm reklamcıların sosyal medya hakkında ihtiyacı olan bilgileri birer birer sunuyor.

8. İsyan Pazarlanıyor – Joseph Heath ve Andrew Potter

Reklamcıların mutlaka okuması gereken 10 kitap

Şimdiye kadar girdiği her çağa, her toprağa ve yaşam tarzına uyum sağlamada olağanüstü bir yetenek sergileyen kapitalizm isyankar karşı kültürü de kendi lehine çevirmeyi başardı. Öyle ki artık bir isyan piyasasının oluştuğunu bile söyleyebiliriz. Artık isyankârlar için her tür tüketim malı, ayakkabılar, giysiler, takılar, müzikler, bakir topraklara alternatif turlar bulmak kolay.

Sonunda gelip şu sorulara takılıyoruz: Hakiki isyan, mücadele, direniş ve devrim imkânı kalmadı mı artık? Kapitalizm her karşı çıkışı piyasanın yeni bir metası haline dönüştürüp yine bize mi satacak? Bu kısır döngüden kurtulmanın bir yolu yok mu? İşte Joseph Heath ve Andrew Potter İsyan Pazarlanıyor’da hem hikâyenin devamını anlatıyor bize hem de bu sorulara yanıt bulmaya çalışıyor.

9. Benden Sonra Devam – Akın Öngör

reklamcıların okuması gereken kitaplar

Garanti Bankası’nın eski Genel Müdürü, efsanevi profesyonel Akın Öngör, deneyimlerini genç profesyonellerle paylaşıyor. Öngör’ün, kariyer basamaklarını nasıl çıktığını ve Türkiye’nin en büyük bankalarından birinin tepesinde yer alırken yaşadığı zorlukları ve mutlu anları anlatıyor.

“Ben bu kitabı, yaşadığım müthiş deneyimi kuşaklara aktarmak…onca emek ve sıkıntıyla elde ettiğim birikimlerimi, beni olgulaştıran, beni ülkemizde “itibarlı” bir konuma taşıyan ve o dönemin “en çok kazanan profesyoneli” olmamı sağlayan başarıların, salt benim değil, “ekip” olarak yakaladığımız başarıların öyküsünü paylaşmak için yazdım.”

10. Markanızı Nasıl Pişirirsiniz? – Banu Samancı

Reklamcıların mutlaka okuması gereken 10 kitap

Yemek yapmayı sever misiniz? Cevabınız evetse, bu kitabın rehberliğinde kendi markanızı yaratmayı ya da Banu Samancı’nın deyimiyle “pişirmeyi” de seveceksiniz. Bu rehber kitap pazarlamanın en zor konularından markalaşmayı daha önce hiç olmadığı kadar kolay anlaşılır bir dille anlatıyor.

SWOT analizini “mücver” yemeği ile anlatan bu marka yaratma kitabında ihtiyacınız olan tüm tarifleri bulabilirsiniz.

Bir iletişimcinin mutlaka izlemesi gereken 16 muhteşem film için tıklayın!

featured
1 Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
2 Türkiye’nin gençlik markaları
Türkiye’nin gençlik markaları
3 Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
4 Tavsiye şampiyonu markalar!
Tavsiye şampiyonu markalar!
5 adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
Güncel Haberler
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
"Peşin ödeme yapan" pazarlamacıların sayısı azalıyor!
“Peşin ödeme yapan” pazarlamacıların sayısı azalıyor!
İş dünyasında haftanın atamaları (17-23 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (17-23 Mayıs)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

YouTube Rating Report: Teknoloji kanallarının Şubat ayı reyting şampiyonları belli oldu!
Haberler
YouTube Rating Report: Teknoloji kanallarının Şubat ayı reyting şampiyonları belli oldu!
Nafizcan Önder
26 Mart 2025
Halkın yüzde 96'sına göre kafe ve restoranlar "Ramazan fırsatçılığı" yapıyor!
Haberler
Halkın yüzde 96’sına göre kafe ve restoranlar “Ramazan fırsatçılığı” yapıyor!
Nafizcan Önder
15 Mart 2025
Perakendede maliyetler enflasyonun iki katı arttı!
Haberler
Perakendede maliyetler enflasyonun iki katı arttı!
İrem Alimoğlu
22 Mart 2025
PETA, 90'lar tarzı kampanyasıyla hayvan deneylerinin karanlık gerçeklerini gözler önüne seriyor
Haberler
PETA, 90’lar tarzı kampanyasıyla hayvan deneylerinin karanlık gerçeklerini gözler önüne seriyor
Sena Tufan
20 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.