19 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
"Tesla Takedown" sonuç veriyor: Yenilenen Model Y'nin satışları beklentilerin altında kaldı
Haberler

“Tesla Takedown” sonuç veriyor: Yenilenen Model Y’nin satışları beklentilerin altında kaldı

Nafizcan Önder
14 Mayıs 2025
2 dk okuma

Tesla’nın bu yıl başında yenileyerek tekrar satışa sunduğu Model Y, beklentilerin gerisinde kaldı. Ocak 2025’te piyasaya çıkan ve hem tasarımı hem de teknik özellikleri güçlendirilen araç, şirketin umduğu satış ivmesini yakalayamadı.

Geçtiğimiz yıl satış rekorları kıran Model Y, bu kez artırılmış menzil, yenilenmiş dış tasarım ve gelişmiş FSD (Tam Otonom Sürüş) sistemiyle daha iddialı bir şekilde tanıtıldı. Ancak ilk veriler, Tesla’nın bu hamlesinin pazarda karşılık bulmadığını gösteriyor. Teslimat adetlerindeki düşüş, doğrudan şirketin borsa performansına da yansıdı.

Yılın ilk çeyreğinde Tesla hisseleri yüzde 16 oranında değer kaybederken, analistler bu gerilemeyi satışlardaki yavaşlamayla ilişkilendiriyor. Şirket, Avrupa pazarında yüzde 0 faizli finansman, ABD’de ise yüzde 1.99 faiz veya sıfır peşinat gibi agresif teşvik paketleri sunmak zorunda kaldı. Oysa Tesla, bu tür kampanyaları yeni modellerde nadiren tercih ediyordu.

Uzmanlar, yüksek üretim maliyetine sahip bir modelde bu denli indirim yapılmasının, kârlılığı ciddi biçimde etkileyebileceği görüşünde. Ayrıca birçok pazarda aracın stoktan, yani beklemeden teslim edilebilmesi, talebin beklenenden düşük kaldığına dair bir diğer gösterge.

Tesla Takedown’un etkileri…

"Tesla Takedown" sonuç veriyor: Yenilenen Model Y'nin satışları beklentilerin altında kaldı

Tesla’nın 2025’te yaşadığı satış düşüşünü yalnızca ürün stratejisi ya da rekabet koşullarıyla açıklamak yetersiz olur; markanın kamuoyu nezdindeki algısı da bu tabloda belirleyici rol oynadı. Özellikle CEO Elon Musk’ın siyasi çıkışlarına karşı oluşan toplumsal tepki, ABD’de “Tesla Takedown” gibi organize boykot hareketlerine dönüştü. Markanın geliştirdiği ekonomik teşvik hamlelerinin sonuç vermemesi, tüketicinin artık yalnızca teknolojik yenilik ya da fiyat avantajına değil, markanın temsil ettiği değerlerle de ilgilendiğini gösteriyor. Bu durum, günümüzde markaların sadece ürün değil, bir duruş sattığını da bir kez daha hatırlatıyor.

Boykot ediyorum, öyleyse varım!

boykot featured tesla
1 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 "LEGO ödeneği" yan hak oldu!
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
4 Marka danışmanı Turgay Adıyaman hayatını kaybetti
Marka danışmanı Turgay Adıyaman hayatını kaybetti
5 Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Güncel Haberler
Yılın en iyileri ödüllerine kavuştu...
Yılın en iyileri ödüllerine kavuştu…
Getir, genç kadın mühendis adaylarını destekliyor
Getir, genç kadın mühendis adaylarını destekliyor
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Papara’ya yasa dışı bahis soruşturması
Haberler
Papara’ya yasa dışı bahis soruşturması
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Sosyal sorumluluktan gerçek etkiye: RüzgarA ÇEVir ile Hatay’da umut yükseldi
Haberler
Sosyal sorumluluktan gerçek etkiye: RüzgarA ÇEVir ile Hatay’da umut yükseldi
Marketing Türkiye
2 gün önce
TİM Başkanı Gültepe: Yurt dışı alışveriş limiti 22 Euro’ya düşebilir
Haberler
TİM Başkanı Gültepe: Yurt dışı alışveriş limiti 22 Euro’ya düşebilir
Sena Tufan
17 Nisan 2025
İşletmeler sosyal medyada hangi sıklıkla paylaşım yapmalı?
Haberler
İşletmeler sosyal medyada hangi sıklıkla paylaşım yapmalı?
Sena Tufan
21 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.