Reklamcılar Derneği 2012 reklam yatırımlarını açıkladı
Reklamcılar Derneği üyesi medya ajanslarının verileriyle hazırlanan 2012 reklam yatırımları açıklandı. 2011 yılında 4 milyar 320 milyon TL olan medya yatırımları 2012 yılında % 8 oranında arttı ve 4 milyar 652 milyon TL olarak gerçekleşti. Yatırımların % 56.01’ini televizyon, % 23,93’ünü basın, % 9.05’ini dijital, % 7.05’ini açıkhava, % 2.79’unu radyo, % 1.16’sını sinema reklamları oluşturdu. 2012 yılında rating ölçümlerindeki sıkıntılı sürece rağmen, piyasalarda oluşan hareketlilik sonucu % 8’lik büyüme gerçekleşti. Büyümenin itici gücünü finans, yayıncılık, perakende, içecek, ev temizlik ve gıda sektörlerinin oluşturduğu görüldü. Son 10 yıldır medya reklam yatırımlarının ekonomik gelişmeler paralelinde seyrettiği belirtilerek, 2013 yılında da benzer ekonomik trendin süreceği varsayımıyla, reklam yatırımlarının % 12 bandında büyümesinin beklendiği açıklandı.