Reklam Kurulu’ndan tüketiciyi yanıltan markalara ceza yağmuru | Son 24 saatin gündemi
Reklam Kurulu’ndan tüketiciyi yanıltan markalara ceza yağmuru
Ticaret Bakanlığı’na bağlı Reklam Kurulu yaptığı incelemede tüketicileri yanıltan reklamlar yapan firmalara ceza yağdırdı.
17.05.2022 tarihli 321 Sayılı Reklam Kurulu Toplantısı sonucunda iletişim-teknoloji firmaları, kozmetik-sağlık ürünleri üreten firmalar, gıda ve takviye gıda üreticileri, bazı sosyal medya fenomenleri, perakende market zincirleri, özel hastane ve sağlık kuruluşları, tıp ve diş hekimleri, güzellik salonları, e-ticaret kuruluşlarının faaliyetleri incelenerek birçok ceza verildi.
İncelemeye alınan ve cezaya bağlanan faaliyetler arasında sosyal medya sayfalarındaki faaliyetler, televizyon reklamları, YouTube gibi video platformlarındaki içerikler, internet siteleri, açık hava reklamları yer aldı.
İncelemeler sonucunda, aykırılık tespit edilen faaliyetlere reklamları durdurma, değişen miktarlarda para cezaları ve ticari uygulamaları durdurma cezaları verildi. İnceleme ve cezalar Örtülü Reklam, Finansal Hizmetler, Kozmetik ve Temizlik Ürünleri, Sağlık, Dayanıklı Tüketim Malları başlıkları altında sıralandı.
Faaliyetleri incelenen ve ceza alan tüm firma, kuruluş, şahıs ve uygulamaları incelemek için buraya tıklayabilirsiniz.
Almanya fosil yakıt yasasını kabul etmeyeceğini söylüyor
2030’a kadar 1990 yılına göre karbon emisyon oranını yüzde 55 oranında azaltmayı amaçlayan fosil yakıt yasası pek çok ülke tarafından kabul edildi.
Konuyla ilgili kararı merakla beklenen ülkelerden biri olan Almanya’nın Ekonomi Bakanı Christian Lindner fosil yakıt yasasıyla ilgili yeni kararlarını nihayet açıkladı. Çok konuşulacak olan bu kararda Almanya’yı en çok rahatsız eden maddelerden biri AB’nin 2035’de fosil yakıtlı araç satışını yasaklamak istemesi.
Yasayı hali hazırda pek çok ülke kabul etmiş olsa da dev otomobil markalarının vatanı olan Almanya’nın bu kararının ne gibi değişikliklere sebep olacağı henüz belirsiz.
Microsoft, duyguları algılayan yüz tanıma sistemini kapatıyor
Microsoft, duyguları algılayabilen yüz tanıma projesini sonlandıracağını duyurdu.
Yapay zeka destekli yüz tanıma teknolojileri, kişisel verilerin suistimaline açık olarak nitelendiriliyor. Duyguları algılayabilen yüz tanıma teknolojisiyle kişisel verileri tehlikeye attığı yönünde eleştirilen, Microsoft, söz konusu teknoloji için kararını açıkladı. Microsoft tarafından geliştirilen projede yaş, cinsiyet ve saç gibi fiziksel detayların yanı sıra anlık duygu analizi de yapılabiliyor. Konu hakkında açıklama yapan şirket, bu tarz yapay zeka teknolojilerinin gizlilik sorunlarını gündeme getirdiğini ve ayrımcılık gibi suistimallere sebep olabileceğinin altını çizdi.
Cannes Lions’tan Türkiye’ye ilk ödül geldi
Reklam ve iletişim dünyasının yaratıcılık kalesi Cannes Lions, katılımcılarla iki senenin ardından geleneksel olarak bir araya geldi. Dünyanın dört bir yanından 10 binlerce reklam ve pazarlama profesyonelini ağırlayan festivalde ilk gün geride kalırken, kısa listeler ve ödüller açıklanmaya devam ediyor. Türkiye’den Aslan adayı olan iş sayısı açıklanan listelerle birlikte 3 olurken ilk ödül de geldi. Health & Wellness kategorisinden aday olan Supradyn’in “Hafıza Testi” projesi bronz ödüle layık görüldü.
Dün açıklanan kısa listelere Design kategorisiyle giren Finish’in Havas İstanbul imzalı Cap the Tap projesinin ödül alıp alamayacağı ise günün sonunda belli olacak.
20-24 Haziran arasında sektör tarafından belirlenen küresel önceliklere odaklanan bir programla katılımcıların karşısında olacak. Festival boyunca sürdürülebilirlik, çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılık, yetenek, veri ve teknoloji, iş yapış biçimlerinin dönüşümü ve etkili yaratıcılık meselelerine ele alacak olan program kapsamında, çeşitli etkinlikler, oturumlar ve workshoplar düzenlenecek. Öte yandan fiziksel olarak katılım sağlayamayan festival severler için, programın uzaktan takip edilmesine olanak sağlayan dijital üyelik seçeneği bulunuyor. Programın tamamına buradan ulaşabilirsiniz.
Gmag’den metaverse’te Onur Yürüyüşü
Son yıllarda Onur Yürüyüşleri Türkiye’de yasaklarla karşılaşıyor ve engelleniyor. GMag, kreatif süreçlerini VMLY&R İstanbul’un üstlendiği proje ile Onur Yürüyüşünü tamamlamak isteyenleri Alışın Her Yerdeyiz diyerek yasakların olmadığı bambaşka bir evrene yani metaverse’e çağırıyor.
Türkiye’nin metaverse’teki ilk Onur Yürüyüşü olan yürüyüş 27 Haziran’da gerçekleşecek.
Etkinliğe katılanlar birbiriyle sohbet edip tanışabilecek, LGBTİ+ hakları insan haklarıdır diyerek taleplerini dile getirecek ve dans edip yürüyüşlerini tamamlayacak.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | Sunucu |
2 | RTÜK |
3 | Ali Erbaş |
4 | Beyaz TV |
5 | Ekmek 5 |
6 | Seks Hikayeleri |
7 | SİHA VURUR SEZGİN KUDURUR |
8 | ASLOLAN FENERBAHÇE |
9 | Müge Anlı |
10 | Denayer |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Şinasi Yüzbaşıoğlu |
2 | GittiGidiyor |
3 | MSÜ tercih sonuçları |
4 | MSÜ TERCİH SONUÇLARI |
5 | Pınar Gültekin |
6 | CTE |
7 | MSÜ |
8 | Sevmek Zamanı |
9 | Memleket Partisi |
10 | Danimarka işçi alımı |