18 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Reklam endüstrisine Unstereotype Alliance Türkiye'den "eşitlikçi" rehber!
Haberler

Reklam endüstrisine Unstereotype Alliance Türkiye’den “eşitlikçi” rehber!

Nafizcan Önder
4 Ocak 2022
1 dk okuma

Reklamverenler Derneği ve Reklamcılar Derneği liderliğinde yürütülen Küresel Unstereotype Alliance Türkiye platformu, pazarlama ve iletişim dünyasına, eşitlikçi bir kılavuz olan “Pazarlama İletişimi Oyun Kitabı”nı hazırladı. Neden toplumsal cinsiyete dayalı kalıp fikirlerden kaçınmamız gerektiğine değinen Kitap, reklamlarda daha gerçek ve ilerici karakterlere nasıl yer verebileceğine dair şirket ve markalara rehber olacak…

Reklamlardaki toplumsal cinsiyete dayalı olumsuz kalıp yargıları dönüştürmek amacıyla Birleşmiş Milletler Kadın Birimi (UN Women) tarafından oluşturulan Unstereotype Alliance Türkiye çalışmalarına tüm hızıyla devam ederken sektöre rehber niteliğinde bir kitap hazırladı. Global Unstereotype Alliance üyeleri olan Unilever ve Diageo tarafından hazırlanan “Pazarlama İletişimi Oyun Kitabı”, Türkiye Bölümü üyelerinin katkılarıyla geliştirildi.

Toplumsal cinsiyet eşitliğini ilerletmede iletişimin kritik yeri

Reklam endüstrisinde ve ötesindeki alanlarda toplumsal cinsiyete dayalı kalıp yargılarındaki son durumu ve gelecekte nasıl önlenebileceğini açıklayan “Pazarlama İletişimi Oyun Kitabı”, markaların ve şirketlerin iletişimlerindeki değişiminden yararlanmanın toplumsal cinsiyet eşitliğini ilerletmede kritik bir taktik olarak nasıl kullanılabileceğini anlatıyor.

Reklamverenlere, markalara, reklamcılara, tüm medya ve iletişim dünyası içerisinde yer alanlara kalıp yargıların nasıl önlenebileceğini aktaran Kitap, reklamlarda daha gerçek ve ilerici karakterlere nasıl yer verebileceğine kılavuzluk ediyor. Sektöre rehber olan “Pazarlama İletişimi Oyun Kitabı”, neden toplumsal cinsiyete dayalı klişelerden kaçınmamız gerektiğine, küresel ve yerel düzeyde iyi uygulamaların nasıl göründüğüne ve ortaklaşa bir şekilde sektörün nasıl çeşitlilik ve kapsayıcılık konularında ileriye taşınabileceğine dair bir anlayış sunuyor.

Global örnekler ilham veriyor

Sektöre ilham olması amacıyla Oyun Kitabı’nda küresel ve Türkiye’den Unstereotype Alliance üyesi markaların, toplumsal cinsiyete duyarlı, çeşitlilik ve kapsayıcılık ilkeleri gözetilerek tasarlanmış, kesişimsel ve kalıplardan arındırılmış tasvirlerin yer aldığı vaka çalışmalarına yer veriliyor.

Tüm pazarlama iletişimi yolculuğuna uygulanabilecek olan yönerge ve uygulamaların yer aldığı “Pazarlama İletişimi Oyun Kitabı”, Unstereotype Alliance Türkiye’nin resmî internet sitesinde ücretsiz olarak yayında! Kitabı incelemek için TIKLAYIN!

Toplumsal cinsiyet eşitliğinde Türkiye nerede?

featured Reklamcılar Derneği Reklamverenler Derneği Unstereotype Alliance Türkiye
1 Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
2 Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
3 2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
4 Haftanın marka-ajans iş birlikleri (21 Kasım-11 Aralık)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (21 Kasım-11 Aralık)
5 The TECH Summit'te öne çıkan 7 mega trend!
The TECH Summit’te öne çıkan 7 mega trend!
Güncel Haberler
Miu Miu'dan 25 bin liralık UNO destesi!
Miu Miu’dan 25 bin liralık UNO destesi!
Warner Bros. Paramount'un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
Warner Bros. Paramount’un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
Yayıncılıkta tarihi bir kırılma: Oscar ödülleri YouTube’a taşınıyor...
Yayıncılıkta tarihi bir kırılma: Oscar ödülleri YouTube’a taşınıyor…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

AWS kesintisi dijital dünyayı sarstı: Canva’dan Snapchat’e çok sayıda platform etkilendi
Haberler
AWS kesintisi dijital dünyayı sarstı: Canva’dan Snapchat’e çok sayıda platform etkilendi
Nafizcan Önder
20 Ekim 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (3-9 Ekim)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (3-9 Ekim)
Sena Tufan
9 Ekim 2025
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Haberler
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Sena Tufan
29 Ekim 2025
Sağlık ürünleri tercihinde “güven” reçetesi: Doktor tavsiyesi hala en belirleyici faktör...
Haberler
Sağlık ürünleri tercihinde “güven” reçetesi: Doktor tavsiyesi hala en belirleyici faktör…
İrem Alimoğlu
19 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.