11 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Poşetlerin ücretli olması tüketiciyi memnun etmiyor
Haberler

Poşetlerin ücretli olması tüketiciyi memnun etmiyor

Marketing Türkiye
10 Aralık 2019
2 dk okuma

Alışveriş poşetlerinin ücretli hale getirilmesinin birinci yıldönümünde, uygulamanın ülke çapında tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını nasıl etkiliyor? 4Service Türkiye yaptığı anket ile bu konuyu mercek altına alıyor. Ankete katılan 387 kişinin yüzde 97,7’si uygulamadan memnun olmadığını belirtiyor. 

Alışveriş poşetlerinin ücretli hale getirilmesinin alışveriş alışkanlıklarını nasıl etkilediğini inceleyen ankette çarpıcı sonuçlar göze çarpıyor. Türkiye çapında 387 kişi ile gerçekleştirdiği ankete göre, ücretli alışveriş poşeti uygulamasının hayata geçtiği son bir yılda tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarında da bu uygulamaya bağlı değişiklikler meydana geliyor. Ankete katılan 387 kişinin tamamı “ücretli alışveriş poşeti uygulaması ile doğanın korunmasına katkı sağlanabileceği” fikrine katılıyor.  Ancak aynı katılımcıların sadece yüzde 2,3’ü market ve mağaza alışverişlerinde poşetlerin ücretli olması uygulamasından memnun iken, katılımcıların yüzde 97,7’si uygulamadan memnun olmadığını belirtiyor.

Reyonlardaki ücretsiz poşetler daha fazla kullanılmaya başlandı

Ankete katılanların yüzde 98’i yanında yedek çanta/poşet taşımak, daha temkinli alışveriş yapmak gibi yeni çözümler uyguladığı belirtirken, ücretli poşet almamak için marketlerin meyve ve sebze reyonlarındaki ücretsiz poşetleri daha fazla kullanmaya başladıklarını söyleyenlerin oranı ise yüzde 84 oldu.  Katılımcıların yüzde 9’u ücretli poşet almamak için İnternet’ten market ve mağaza alışverişine yöneldiğini kaydederken, uygulama öncesinde markalı çöp poşeti satın almazken artık aldığını belirtenlerin oranı yüzde 75 olarak tespit edildi.

“Ücretli alışveriş poşeti uygulaması alışveriş sıklığı ya da miktarınızı azalttı mı?” sorusuna katılımcıların tamamının ortak yanıtı “Hayır” olurken, vatandaşların alışverişlerini azaltmak yerine farklı çözüm yollarına başvurdukları gözlemleniyor. Bunlardan ilginç bir tanesi, alışveriş poşetine ücret ödemek istemeyen vatandaşın şarküteri, ekmek, unlu mamuller ve manav reyonlarında kullanılan, 15 mikronun altındaki incelikte ‘hışır’ denilen ve ücretsiz kullanımına izin verilen plastik poşetleri kullanmaya yönelmesi.  Ankete katılanların yüzde 84’ü ücretli poşet almamak için bu tipteki poşetleri daha fazla kullanmaya başladığını söylüyor.

Anketin ortaya koyduğu diğer bazı ilginç tespitler şöyle

  • Ücretli alışveriş poşeti uygulamasından önce markalı çöp poşeti satın almayıp, artık aldığını belirtenlerin oranı yüzde 75.
  • “Alışveriş poşetine ücret ödeyip satın alıyorsak, üzerinde marka yazmamalı” diyenlerin oranı yüzde 90.
  • Alışveriş poşetlerinde naylon yerine kağıt tercih edilmesini isteyenlerin oranı yüzde 10.
  • Ücretli poşet almamak için İnternet’ten market ve mağaza alışverişine yönelenlerin oranı yüzde 9.
1 Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
2 Yapay zeka Grok'a erişim engeli getirildi
Yapay zeka Grok’a erişim engeli getirildi
3 Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
4 Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
5 Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Güncel Haberler
Vestel ve VIDAA’dan akıllı TV pazarında stratejik ortaklık
Vestel ve VIDAA’dan akıllı TV pazarında stratejik ortaklık
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
İş dünyasında haftanın atamaları (5-11 Temmuz)
İş dünyasında haftanın atamaları (5-11 Temmuz)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"Aile Markası" olmanın sırrı Marketing Türkiye Temmuz-Ağustos sayısında...
Haberler
“Aile Markası” olmanın sırrı Marketing Türkiye Temmuz-Ağustos sayısında…
Nafizcan Önder
7 gün önce
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Haberler
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
İrem Alimoğlu
11 Haziran 2025
Logoyu "bir tık" büyütebilir miyiz?
Haberler
Logoyu “bir tık” büyütebilir miyiz?
Nafizcan Önder
3 hafta önce
SharkNinja teknoloji ve inovasyon alanlarında iki ödüle uzandı!
Haberler
SharkNinja teknoloji ve inovasyon alanlarında iki ödüle uzandı!
Advertorial
21 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.