18 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Popeyes Türkiye'nin "max nezaket"i KFC Kanada'ya ilham mı oldu?
Haberler

Popeyes Türkiye’nin “max nezaket”i KFC Kanada’ya ilham mı oldu?

Nafizcan Önder
9 Temmuz 2025
1 dk okuma

Popeyes Türkiye’nin geçtiğimiz Ekim ayında yayınlanan “Biz Max Nezaket” reklam filmi yayınlandığı dönemde sıra dışı ve eğlenceli kurgusuyla dikkat çekmişti. Avangart bir atmosferde geçen ve geleneksel nezaket kurallarına meydan okuyan reklam filmi “Sizin nezaketinizi yerler” söylemiyle öne çıkıyordu… KFC Kanada’nın dün yayınlanan reklam filmi ise Popeyes Türkiye’nin filmini yeniden gündeme getirdi. İki filmin ortak bir içgörü üzerine kurulmuş olması, görsel dilinden müziklerine dek benzerlikleri “özgünlük” tartışmalarını da beraberinde getirdi. Gelin iki reklam filmini de birlikte izleyelim…

Popeyes Türkiye’nin ikiz kardeşlerin mürebbiyeleriyle sofra adabı dersi gördüğü sahnelerle başlayan filmi, Popeyes lezzetleri masaya geldiği anda görgü kurallarının bir kenara bırakılmasıyla doruğa ulaşmıştı. Herkesin tekrar “zarif” haline döndüğü final sahnesinde ise mürebbiyenin “Sizin nezaketinizi yerler” repliği akıllarda kalmıştı.

Ancak dün KFC Kanada’dan gelen yeni bir reklam filmi, bu hikâyeyi yeniden gündeme taşıdı.

“Sorry, Manners” başlıklı kampanya, sofra adabına tatlı-sert bir başkaldırı niteliğinde. “Finger Lickin’ Good” mottosunu merkeze alan film, kızarmış tavuğun kibarca değil, KFC usulü yani elle yenmesi gerektiğini esprili bir dille vurguluyor.

Ama dikkatli gözlerden kaçmayan bir detay var: İki kampanyanın da hem içgörüsü hem de görsel dili hayli benzer. Zarif sofralar, aniden kontrolden çıkan yemek ânı, eskiye dönüş ve ironiyle biten final… Üstelik KFC Kanada’nın filmini yöneten Martin Werner’in Türkiye’de de birçok reklam projesinde yer almış olması, “esinlenme” iddialarını daha da güçlendiriyor…

Bu noktada pazarlama dünyasında akıllara gelen soru şu: İlham mı alındı, tesadüf mü yaşandı yoksa bu sadece yaratıcı zihinlerin aynı sofrada buluşması mı?

featured KFC popeyes
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
3 Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
4 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
5 IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
Güncel Haberler
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
İş dünyasında haftanın atamaları (11-17 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (11-17 Ekim)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Fisher-Price’tan “Mini Me Moments”: Ebeveyn trendleri bebeklerin oyun dünyasında
Haberler
Fisher-Price’tan “Mini Me Moments”: Ebeveyn trendleri bebeklerin oyun dünyasında
Sena Tufan
2 hafta önce
Mobil dünyanın en popüler “kötü amaçlı” uygulamaları…
Haberler
Mobil dünyanın en popüler “kötü amaçlı” uygulamaları…
Sena Tufan
14 Eylül 2025
ALJ Türkiye, sattığı her otomobil için 10 fidan dikecek. Hedef yılda 1.4 milyon fidanı!
Haberler
ALJ Türkiye, sattığı her otomobil için 10 fidan dikecek. Hedef yılda 1.4 milyon fidanı!
Günseli ÖZEN
3 hafta önce
İş dünyası 2025’in son çeyreğine temkinli yaklaşıyor
Haberler
İş dünyası 2025’in son çeyreğine temkinli yaklaşıyor
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.