10 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Popeyes Türkiye'nin "max nezaket"i KFC Kanada'ya ilham mı oldu?
Haberler

Popeyes Türkiye’nin “max nezaket”i KFC Kanada’ya ilham mı oldu?

Nafizcan Önder
1 gün önce
1 dk okuma

Popeyes Türkiye’nin geçtiğimiz Ekim ayında yayınlanan “Biz Max Nezaket” reklam filmi yayınlandığı dönemde sıra dışı ve eğlenceli kurgusuyla dikkat çekmişti. Avangart bir atmosferde geçen ve geleneksel nezaket kurallarına meydan okuyan reklam filmi “Sizin nezaketinizi yerler” söylemiyle öne çıkıyordu… KFC Kanada’nın dün yayınlanan reklam filmi ise Popeyes Türkiye’nin filmini yeniden gündeme getirdi. İki filmin ortak bir içgörü üzerine kurulmuş olması, görsel dilinden müziklerine dek benzerlikleri “özgünlük” tartışmalarını da beraberinde getirdi. Gelin iki reklam filmini de birlikte izleyelim…

Popeyes Türkiye’nin ikiz kardeşlerin mürebbiyeleriyle sofra adabı dersi gördüğü sahnelerle başlayan filmi, Popeyes lezzetleri masaya geldiği anda görgü kurallarının bir kenara bırakılmasıyla doruğa ulaşmıştı. Herkesin tekrar “zarif” haline döndüğü final sahnesinde ise mürebbiyenin “Sizin nezaketinizi yerler” repliği akıllarda kalmıştı.

Ancak dün KFC Kanada’dan gelen yeni bir reklam filmi, bu hikâyeyi yeniden gündeme taşıdı.

“Sorry, Manners” başlıklı kampanya, sofra adabına tatlı-sert bir başkaldırı niteliğinde. “Finger Lickin’ Good” mottosunu merkeze alan film, kızarmış tavuğun kibarca değil, KFC usulü yani elle yenmesi gerektiğini esprili bir dille vurguluyor.

Ama dikkatli gözlerden kaçmayan bir detay var: İki kampanyanın da hem içgörüsü hem de görsel dili hayli benzer. Zarif sofralar, aniden kontrolden çıkan yemek ânı, eskiye dönüş ve ironiyle biten final… Üstelik KFC Kanada’nın filmini yöneten Martin Werner’in Türkiye’de de birçok reklam projesinde yer almış olması, “esinlenme” iddialarını daha da güçlendiriyor…

Bu noktada pazarlama dünyasında akıllara gelen soru şu: İlham mı alındı, tesadüf mü yaşandı yoksa bu sadece yaratıcı zihinlerin aynı sofrada buluşması mı?

featured KFC popeyes
1 Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
2 Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın aldı...
Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın aldı…
3 Hazır giyim ihracatta alarm veriyor: 5. sıraya geriledi
Hazır giyim ihracatta alarm veriyor: 5. sıraya geriledi
4 YouTube Premium'un "ücretsiz deneme" kampanyasına Reklam Kurulu'ndan ceza...
YouTube Premium’un “ücretsiz deneme” kampanyasına Reklam Kurulu’ndan ceza…
5 İş dünyasında haftanın atamaları (27 Haziran-4 Temmuz)
İş dünyasında haftanın atamaları (27 Haziran-4 Temmuz)
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (4-10 Temmuz)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (4-10 Temmuz)
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı’nda bayrak değişimi: Burhanettin Duran, görevi Fahrettin Altun'dan devraldı
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı’nda bayrak değişimi: Burhanettin Duran, görevi Fahrettin Altun’dan devraldı
İstanbul Boğazı’nda kaçak yapı yıkımı başladı: Baylan Pastanesi’nin eklentisi kaldırıldı
İstanbul Boğazı’nda kaçak yapı yıkımı başladı: Baylan Pastanesi’nin eklentisi kaldırıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yemeksepeti, Türkiye’nin Keyif Haritası’nı açıkladı: Her 3 kişiden 2’si sipariş anından keyif alıyor
Haberler
Yemeksepeti, Türkiye’nin Keyif Haritası’nı açıkladı: Her 3 kişiden 2’si sipariş anından keyif alıyor
Marketing Türkiye
28 Mayıs 2025
İç mekanda görünmeyen kirleticilere karşı Dyson hava temizleme teknolojileri
Haberler
İç mekanda görünmeyen kirleticilere karşı Dyson hava temizleme teknolojileri
Advertorial
3 hafta önce
Türkiye’nin gençlik markaları
Haberler
Türkiye’nin gençlik markaları
Sena Tufan
19 Mayıs 2025
Yapay zeka ve sosyal medya, Türkiye’de online alışverişi yeniden şekillendiriyor
Haberler
Yapay zeka ve sosyal medya, Türkiye’de online alışverişi yeniden şekillendiriyor
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.