28 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Perakende sektöründe değişimin sesleri...
Haberler

Perakende sektöründe değişimin sesleri…

Marketing Türkiye
27 Eylül 2020
2 dk okuma

Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan’ı ziyaret eden Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) heyeti, sektördeki sorunlara dair çözüm önerilerini ve taleplerini iletti. Marketlerin haftada bir gün kapalı olması, market açılışında yeni kriterler ve KDV düzenlemesi bu talepler arasında yer aldı.

TPF Başkanı Ömer Düzgün liderliğindeki heyet, Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan ile buluştu. Heyet tarafından sunulan rapor, yaklaşık 10 bin mağaza sahibi perakendeciyi ve 100 binin üzerinde perakende sektörü çalışanını yakından ilgilendiriyor.

Adım başı marketlere son 

Perakende sektörünün sorunlarını anlatan TPF Başkanı Ömer Düzgün, yaptığı yazılı açıklamada “Marketlerin, hipermarketlerin, süper marketlerin özellikle indirim marketlerinin yakın mesafelerde yeni mağaza açılış algoritmasının gözden geçirilerek sınırlandırılması, küçük esnafın ve yerel marketlerin rekabet yarışında ayakta kalmasını sağlayacaktır. Belirli bir mesafede talepten çok daha fazla marketin açılıyor olması, hem yerel market yatırımcısı için hem de küçük esnaf için olumsuzluklar doğurmaktadır. Aynı cadde ve sokakta çok sayıda marketin açılmasıyla küçük işletmeler rekabet etmekte zorlanırken, birçok işletme faaliyetlerini durdurmak zorunda kalmaktadır. Bir işletmenin dahi iflasının/kapanışının milli ekonomiye verdiği zararı göz önünde bulundurduğumuzda marketlerin, yeni şube açılışlarında mesafe kriterinin düzenlenmesinin milli ekonominin kalkınması, sektörün ivme kazanması, küçük esnafın rekabet haklarının korunması açısından elzem olduğunu düşünüyoruz. Büyük balığın küçük balığı yuttuğu rekabet anlayışının ülke ekonomisine katkısı olmayacağı gibi ters yönde etkisi olacaktır.” dedi.

Marketlere haftada bir gün tatil

Marketlerin haftanın bir günü kapalı olması gerektiğini savunan Düzgün, bu durumun yerel esnafın rekabet gücünü arttıracağını, istihdam konusunda da kalite artışı yaratacağını ifade etti. Perakende sektörü çalışanlarının hanelerinde bulunan diğer bireylerle benzer tatil günlerine sahip olmak istediğini belirten Düzgün, bu sebeple firmalarda yüksek çalışan sirkülasyonu oluştuğunu ve verimliliğin düşük olduğunu belirtti. TPF Başkanı Düzgün, açıklamasında bu düzenlemenin Avrupa’nın pek çok ülkesinde uygulanan sisteme benzer bir yapıya işaret ettiğinin altını çizerken, bakkal ve büfe esnafının sektörde rekabet edebilmesini sağlayacağını ifade etti.

“Tedarik ve satıştaki KDV oranları eşitlenmeli”

Talep edilen bir diğer değişiklik ise, KDV oranları oldu. Perakende sektöründe tedarik sırasında ödenen KDV oranı ile satış esnasında ödenen KDV oranının farklı olduğunu belirten Düzgün, bu durumun karışıklığa sebep olduğunu ve mağduriyet yarattığını belirtti. Tedarik ve satışta KDV oranlarının eşitlenmesi gerektiğini belirten Düzgün, düzenlemeyle tüketicilerin alım gücünü etkileyen bu durumun çözülebileceğini ve mağduriyetin giderilebileceğini belirtti.

Marketler Ömer Düzgün perakende Ruhsar Pekcan TPF
1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
3 ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
4 Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu...
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu…
5 TDK, 2025’in kelimesini halk oylamasına açtı
TDK, 2025’in kelimesini halk oylamasına açtı
Güncel Haberler
Yapay zeka mobil uygulama pazarını yeniden şekillendiriyor!
Yapay zeka mobil uygulama pazarını yeniden şekillendiriyor!
Türkiye’de markalar Apple Haritalar reklamlarına hazır mı?
Türkiye’de markalar Apple Haritalar reklamlarına hazır mı?
Levent Gültekin: "Kutuplaşma, gazeteciliği boğuyor!"
Levent Gültekin: “Kutuplaşma, gazeteciliği boğuyor!”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Orphex ile dijital pazarlamada anlık, ölçeklenebilir ve tutarlı raporlama dönemi
Haberler
Orphex ile dijital pazarlamada anlık, ölçeklenebilir ve tutarlı raporlama dönemi
Advertorial
21 Kasım 2025
Lüksün yeni koordinatları ve kodları Marketing Türkiye Kasım sayısında!
Haberler
Lüksün yeni koordinatları ve kodları Marketing Türkiye Kasım sayısında!
Nafizcan Önder
1 Kasım 2025
Black Friday'de yeni rekor: Amerikalılar dakikada 12,5 milyon dolar harcadı!
Haberler
Black Friday’de yeni rekor: Amerikalılar dakikada 12,5 milyon dolar harcadı!
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (26 Eylül-2 Ekim)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (26 Eylül-2 Ekim)
Sena Tufan
2 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.